  • 21. Data: 2011-05-19 14:26:14
    Temat: Re: [foto] Oooj dawno nic nie pokazywalem - budowa dworca PKP
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Chodzi mi o to, że wszystkie zabiegi formalne (użycie koloru, czy jego brak,
    stylizacja na mrocznie,
    > dramatycznie czy sielankowo) są de facto estetyzacją. Skupiasz się na formie,
    zamiast na treści. Czyli z
    > reportażu robisz szopkę, fotoplastikon, kalejdoskop. Dlatego pytałem o cel

    Cel? Dziura w ziemi to dziura w ziemi, koparka to koparka, prety to
    prety. Temat wydaje mi sie wyjatkowo nudny jesli zostanie podany w
    sposob surowy. Stad jakies zabiegi sa (moim zdaniem) korzystne. Tylko
    wyrazenie 'estetyzujace' wolalbym zamienic okresleniem: subietywne
    spojrzenie na temat.

    Pozdrawiam, Waldek.

    www.waldemar.katowice.pl

  • 22. Data: 2011-05-19 14:48:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Waldemarrr napisał(a):

> [...]
    > sposob surowy. Stad jakies zabiegi sa (moim zdaniem) korzystne. Tylko
    > wyrazenie 'estetyzujace' wolalbym zamienic okresleniem: subietywne

    Czyli poprzez zabiegi formalne próbujesz widzowi wmówić, że temat jest ciekawy,
    pomimo że wiesz że nie jest.
    Pozornie pokazujesz reportaż, czyli coś co powinno nam przybliżać temat wart
    przybliżenia, a okazuje się, że
    bez udziwnień formalnych taki nie jest.

    Czyli hucpa i pacykarstwo. :-)

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2011-05-19 15:52:36
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Czyli poprzez zabiegi formalne próbujesz widzowi wmówić, że temat jest ciekawy,
    pomimo że wiesz że nie jest.

    A brzoza na polu to ciekawy temat? A robal na lisciu to ciekawy temat? A
    slup wysokiego napiecia to ciekawy temat? Moim zdaniem odpowiedz jest
    prosta: ciekawy - jesli podany w sposob inny niz 'anatomiczny', inny niz
    czysto dokumentalny. Staje sie ciekawszy gdy widzimy czyjas
    interpretacje, gdy tresc ubierzemy w okreslona forme. W przypadku
    koparki uwazam jest podobne. Dla mnie robal i koparka przestawione
    dokumentalnie sa nudne, dlatego staram sie uciekac w jakas konwencje. Ty
    zdajesz sie uwazac odwrotnie.

    Waldek.

    --

    www.waldemar.katowice.pl

  • 24. Data: 2011-05-20 09:26:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Waldemarrr napisał(a):

> [...]
    > koparki uwazam jest podobne. Dla mnie robal i koparka przestawione
    > dokumentalnie sa nudne, dlatego staram sie uciekac w jakas konwencje. Ty

    Zgoda, tylko uważam, że pójście w konwencje:
    - b&w
    - ultrawide
    jest pójściem na łatwiznę, sięganiem po trywialne, sprawdzone triki.

    Potrafiłbyś pokazać koparkę w sposób interesujący, bez użycia ewidentnie
    przerysowanej perspektywy?
    Myślę, że tak, że 12 jest dużo lepsze niż 1.

    --
    Mirek