  • 21. Data: 2010-12-02 09:04:45
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fir/ parade"
    >
    > To zastanów się jak działa system wielozadaniowy. I jak się to ma do
    > czasu wykonania pojedynczego procesu. W szczególności gdy procesów jest
    > więcej niż liczba procesorów.
    > Potem dodaj do tego różne priorytety procesów. I różne wydarzenia
    > "zewnętrzne", jak input od użytkownika, I/O i inne takie.

    'ogólnie' wiem jak to dziala - nie zmienia to faktu ze jak sobie zarzucisz
    stoper i wykresik to możesz oglądac ak to dziala w praktyce - dlatego nie
    rozumiem zarzutow co do moich pomiarów (wiadomo ze na innym komie moze
    dzialac inaczej ale mnie interesuje chociaż ten mój a inne stą też 'w częsci'
    podobne)

    parade

  • 22. Data: 2010-12-02 09:08:24
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >dzialac inaczej ale mnie interesuje chociaż ten mój a inne stą też 'w częsci'

    Zrozum, że nie masz żadnej gwarancji, że w danym okresie twój proces
    dostanie określony procent czasu procesora (runtime pomijamy).

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 23. Data: 2010-12-02 09:28:22
    Od: " parade" <f...@W...gazeta.pl>

    > Zrozum, że nie masz żadnej gwarancji, że w danym okresie twój proces
    > dostanie określony procent czasu procesora (runtime pomijamy).

    'gwarancji' moze i nie ale 'czas procesora' to zwykle jakiś
    jednak tak - chcę zobaczyć jak to jest w praktyce

    szczegółów niestety nie znam - nie rozumiem tez co w powyzszym posicie ma
    znaczyc "(runtime pomijamy)"

    parade

  • 24. Data: 2010-12-02 09:31:46
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " parade"
    >'gwarancji' moze i nie ale 'czas procesora' to zwykle jakiś
    >jednak tak - chcę zobaczyć jak to jest w praktyce

    No to widzisz - raz dostajesz więcej, raz mniej, przez co od momentu
    uruchomienia, do momentu zakończenia raz mija więcej czasu, raz mniej.

    >szczegółów niestety nie znam - nie rozumiem tez co w powyzszym posicie ma
    >znaczyc "(runtime pomijamy)"

    Tfu. Miało być "realtime".

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 25. Data: 2010-12-02 10:28:22
    Od: " ombre" <f...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > No to widzisz - raz dostajesz więcej, raz mniej, przez co od momentu
    > uruchomienia, do momentu zakończenia raz mija więcej czasu, raz mniej.

    a czy ja mowiłem ze nie jest tak jak mowisz? i kto tu jest zakręcony..
    i tak nie rozumiem co to ma znaczyc "(realtime pomijamy)" niewazne

    ktos tu sie obruszał na nazywanie commodore 64 maszyną realtime,
    czy tez porownywanie go ze wsp. pecetami ale mz (w pewnym wspomianym
    sensie przynajmniej c64 byl maszyną realtime i scrolle muzyczki itd
    byly płynne) a pc+win jest rozlazłe jak szmata: z drugiej strony widzialem
    raczej dobry emulatorek commodore wiec jesli mozna emulowac tak plynne
    scrolle to mozna i je zrobic - swoja drogą ciekawe czego uzywali do
    blitowania - moze czegos lepszego niz ja [?]

    pzdr, parade

  • 26. Data: 2010-12-02 10:35:16
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " ombre"
    >a czy ja mowiłem ze nie jest tak jak mowisz? i kto tu jest zakręcony..
    >i tak nie rozumiem co to ma znaczyc "(realtime pomijamy)" niewazne

    Po pierwsze, pisz po polsku, bo produkujesz jakiś strumień świadomości,
    który ciężko zrozumieć.

> [...]
    >sensie przynajmniej c64 byl maszyną realtime i scrolle muzyczki itd
    >byly płynne) a pc+win jest rozlazłe jak szmata:

    Nie "rozlazłe", tylko jest normalnym wielozadaniowym systemem. Możesz
    stosować pewne sztuczki żeby odpowiednio schedulować swój proces, ale
    i tak nie masz pewności, że nie zostaniesz "wykopany" poza przewidziany
    czas.

    >z drugiej strony widzialem
    >raczej dobry emulatorek commodore wiec jesli mozna emulowac tak plynne
    >scrolle to mozna i je zrobic

    To teraz uruchom ten emulatorek ze scrollem, a w sąsiednim procesie
    allokuj pamięć aż system będzie musiał swapować i zobacz co się stanie.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 27. Data: 2010-12-02 10:41:33
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > scrolle to mozna i je zrobic - swoja drogą ciekawe czego uzywali do
    > blitowania - moze czegos lepszego niz ja [?]

    wogóle dodam przy okazji co mi przyszlo do glowy [wspominkowo] - za moich
    mlodych czasow, swego czasu, wsrod uzytkownikow amigi (kontra ewentualnie
    pc) pojawial się wątek pt "amiga kontra pc" - chodzilo o to ze amiga i pc
    mialy dwie zupelnie odrebne filozofie generowania obrazu - pc choćby
    ze swoim trybem 320x200x8bit reprezentowal tzw 'raw power' po prostu
    tablica pikseli - cos wlasnie jak te przyklady z blitem i gdi - dzieki
    temu ze tej mocy bylo duzo mozna bylo stworzyc dooma (co na amidze jakos
    nie szlo) - amiga miala podejscie z mniejsza ilościa surowej mocy ale
    za to ze sprzetowymi akceleracjami typu blity i sprite'y (dokladnie nie
    wiem bo pod vga w dosie troche pisalem a na amidze nigdy nic) - ta
    druga 'filozofia' z kolei bardziej przypomina OpenGl - wiem skądinąd
    (bo eksperymentowalem) że zrobienie takiego scrolla pod openGl - gdzie
    jest sprzetowa rotacja itd - byloby szybsze; tymsamym mozna powiedziec ze
    opengl trzyma troche ducha amigi czy jej kosci AGA - choc asadniczo we wsp
    pc jest i raw power jak i 'aga' czyli akceleracja :/ :) [na podlozu
    szmacianego systemu]

    parade

  • 28. Data: 2010-12-02 11:15:31
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/02/2010 11:28 AM, ombre wrote:
> [...]
    > scrolle to mozna i je zrobic - swoja drogą ciekawe czego uzywali do
    > blitowania - moze czegos lepszego niz ja [?]

    Czego używali? Tysiąckrotnie większej mocy obliczeniowej.

    Proponuję Ci, zamiast postmodernistycznej literatury i dołującej muzyki,
    medytację nad zwrotem "good enough" w kontekście programowania.

    Jeżeli chcesz realtime i ducha Amigi, to zdobądź skądś dowolną konsolę i
    jakiś "zestaw developerski" do niej.

    A jeżeli musisz robić na PC, to naucz się żyć z jego ograniczeniami.
    Rzemiosło wymaga znajomości narzędzia i materiału.

    JD

  • 29. Data: 2010-12-02 20:45:15
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > To jakie Ty masz odświeżanie monitora? 10Hz?

    Wyświetl sobie jakiś przewijający się tekst, ale dość dużą czcionką, tak na
    wysokość np. 1/3 monitora i zobacz, czy płynnie chodzi oraz na ile złe
    wrażenie robi efekt o nazwie "tearing" (nie wiem jak dokładnie należałoby to
    na polski przetłumaczyć; w google jest sporo odnośników na temat zwalczania
    tego efektu).
    Kiedyś testowałem to na monitorze z odświeżaniem chyba 85Hz -
    synchronizowałem z odświeżaniem monitora za pomocą glXWaitVideoSyncSGI.
    Początkowo chciałem zrobić przesuwanie tekstu co drugą klatkę, ale nie było
    to płynne, pomimo że to przecież aż 42.5 klatki na sekundę! W przypadku
    zwykłego filmu pewnie ciężko byłoby zauważyć że coś jest nie tak, natomiast
    przy przesuwającym się tekscie widać to bardzo wyraźnie.

  • 30. Data: 2010-12-03 08:13:44
    Temat: Re: [w][rt] fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    jeszcze zdeczko poprawilem dodalem prosty blending
    ( typu "SetPixel(i,j) = 0.7*GetPixel(i,j);" ) i zgrywanie obrazow
    zb mandelbrota na dysk jako bitmapy - mozna zgrac monstrualną bitmape
    10tys x 10tys pixeli ) -

    http://www.fir1664.webpark.pl/g2d3.zip

    teraz to mniej intro a bardziej przegladarka zb mandelbrota ale akurat to
    moglem sobie podpiąć - fajnie ze przy okazji odkrylem jak robić "dzielone
    zadania" tak by nie blokowaly kolejki komunikatow windy - robi sie to latwo
    - po prostu zamiast CalcAndDrawAll() wywoluje co ramke CalcAndDrawPart(od, do)
    - bez drugiego wątku (choć powinno być wtedy szybciej ale dziala
    nadspodziewanie dobrze i jest ok - cenne doswiadczenie)

    parade