eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › [w][rt] fluktuacje czasu wykonania pod windą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 11. Data: 2010-12-01 20:15:59
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 1 Gru, 08:44, " fir" <f...@W...gazeta.pl> wrote:

    > pamietam jak czyta em pthreads primer to autor wspomina tam o tzw
    > 'mitycznych realtime folks' Warto by dowiedziec sie czegos nt tego od czego
    > zalez te piki i spowolnienia. Swego czasu nawet c64 bylo maszyn realtime

    Po pierwsze tam nie bylo wielozadaniowego OSa - zadnego shedulera i
    (pomijajac przerwania) zadnego wywlaszczania Twojego programu na rzecz
    innych, wiec co to wlasciwie za porownanie?

    > teraz winda nie jest i to jest smutne!

    Nie, to jest normalne.

    > to co mi jest potrzebne to po prostu wysoki stopie p ynno ci,
    > spodziewam sie ze moge dorownywac jakimis mikrosleepami w g r np
    > do granicy 10 milisekund ale chyba i tak jak cos w tle sie podzieje
    > to b dzie rwa

    Jakie wyrownywanie??? Po prostu nie animujesz scrolla ze stalym
    krokiem, tylko zaleznie od tego, ile czasu uplynelo od ostatniego
    rysowania. Wszystko chodzi plynnie i z ta sama predkoscia na roznych
    prockach. A to, ze fps bedzie plywal, nie ma znaczenia. Sa
    zastosowania, gdzie realtime jest niezbedny - ale na litosc nie do
    prostego scrolla...



  • 12. Data: 2010-12-01 21:29:24
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.12.2010 21:15, thearti pisze:
    > Jakie wyrownywanie??? Po prostu nie animujesz scrolla ze stalym
    > krokiem, tylko zaleznie od tego, ile czasu uplynelo od ostatniego
    > rysowania. Wszystko chodzi plynnie i z ta sama predkoscia na roznych
    > prockach. A to, ze fps bedzie plywal, nie ma znaczenia. Sa
    > zastosowania, gdzie realtime jest niezbedny - ale na litosc nie do
    > prostego scrolla...
    Dodajmy jeszcze, że nie opłaca się marnować mocy obliczeniowej na
    szybsze rysowanie niż wynosi częstotliwość odśnieżania monitora.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 13. Data: 2010-12-01 23:10:40
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    thearti wrote:

    >> to co mi jest potrzebne to po prostu wysoki stopie p ynno ci,
    >> spodziewam sie ze moge dorownywac jakimis mikrosleepami w g r np
    >> do granicy 10 milisekund ale chyba i tak jak cos w tle sie podzieje
    >> to b dzie rwa
    >
    > Jakie wyrownywanie??? Po prostu nie animujesz scrolla ze stalym
    > krokiem, tylko zaleznie od tego, ile czasu uplynelo od ostatniego
    > rysowania. Wszystko chodzi plynnie i z ta sama predkoscia na roznych
    > prockach.

    Takie rozwiązanie nie chodzi płynnie.
    Aby rzeczywiście chodziło płynnie, trzeba wyświetlać klatki w równych
    odstępach - synchronizowanych cyklem odświeżania monitora przez kartę
    graficzną. Jeśli którąś klatkę się zgubi - utrata płynności jest wyraźnie
    widoczna.

    > A to, ze fps bedzie plywal, nie ma znaczenia. Sa
    > zastosowania, gdzie realtime jest niezbedny - ale na litosc nie do
    > prostego scrolla...

    Niestety prosty scroll wygląda źle, gdy fps pływa. Niektórym to przeszkadza.
    Mnie osobiście też denerwuje, jeśli na szybkim komputerze nawet z pozoru tak
    prosta rzecz jak scroll nie działa poprawnie.


  • 14. Data: 2010-12-02 01:03:00
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> napisał(a):
    > Takie rozwiązanie nie chodzi płynnie.
    > Aby rzeczywiście chodziło płynnie, trzeba wyświetlać klatki w równych
    > odstępach - synchronizowanych cyklem odświeżania monitora przez kartę
    > graficzną. Jeśli którąś klatkę się zgubi - utrata płynności jest wyraźnie
    > widoczna.

    To jakie Ty masz odświeżanie monitora? 10Hz?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/
    OE PowerTool i Outlook Express: http://www.grzegorz.net/oe/
    Uptime: 28 days, 16 hours, 7 minutes and 17 seconds


  • 15. Data: 2010-12-02 08:06:24
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " Parade" <f...@W...gazeta.pl>

    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> napisał(a):

    > On 1 Gru, 08:59, " fir" <f...@W...gazeta.pl> wrote:
    > > w acznie z tym co winda mi wtryni pod spodem
    >
    > Ok, ale dlaczego wazny jest dla Ciebie czas wykonania nie
    > Twojego kodu, tylko kodu czegos czemu winnda odda na
    > nie wiadomo jak dlugo sterowanie?
    >
    > Pozdrawiam

    nie wiem czego tu mozna nie rozumiec - interesuje mnie faktyczny czas
    wykonywania sie mojego progsa (realny) - od tego realnego czasu (z
    wtrętami z systemu) zalezy płynnośc progsa


    fir

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 16. Data: 2010-12-02 08:16:16
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " Parade"
    >> > w acznie z tym co winda mi wtryni pod spodem
    >> Ok, ale dlaczego wazny jest dla Ciebie czas wykonania nie
    >> Twojego kodu, tylko kodu czegos czemu winnda odda na
    >> nie wiadomo jak dlugo sterowanie?
    >nie wiem czego tu mozna nie rozumiec - interesuje mnie faktyczny czas
    >wykonywania sie mojego progsa (realny) - od tego realnego czasu (z
    >wtrętami z systemu) zalezy płynnośc progsa

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego jak działa windows? W szczególności, jak
    wygląda zarządzanie procesami?

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]
    [ http://epsilon.eu.org/ ]
    [------------------------]


  • 17. Data: 2010-12-02 08:28:11
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> napisał(a):

    > thearti wrote:
    >
    > >> to co mi jest potrzebne to po prostu wysoki stopie p ynno ci,
    > >> spodziewam sie ze moge dorownywac jakimis mikrosleepami w g r np
    > >> do granicy 10 milisekund ale chyba i tak jak cos w tle sie podzieje
    > >> to b dzie rwa
    > >
    > > Jakie wyrownywanie??? Po prostu nie animujesz scrolla ze stalym
    > > krokiem, tylko zaleznie od tego, ile czasu uplynelo od ostatniego
    > > rysowania. Wszystko chodzi plynnie i z ta sama predkoscia na roznych
    > > prockach.
    >
    > Takie rozwiązanie nie chodzi płynnie.
    > Aby rzeczywiście chodziło płynnie, trzeba wyświetlać klatki w równych
    > odstępach - synchronizowanych cyklem odświeżania monitora przez kartę
    > graficzną. Jeśli którąś klatkę się zgubi - utrata płynności jest wyraźnie
    > widoczna.
    >
    > > A to, ze fps bedzie plywal, nie ma znaczenia. Sa
    > > zastosowania, gdzie realtime jest niezbedny - ale na litosc nie do
    > > prostego scrolla...
    >
    > Niestety prosty scroll wygląda źle, gdy fps pływa. Niektórym to
    przeszkadza.
    > Mnie osobiście też denerwuje, jeśli na szybkim komputerze nawet z pozoru
    tak
    > prosta rzecz jak scroll nie działa poprawnie.
    >

    yo, nawet w komercyjnych programach za grube miliony (o ile dobrze
    pamiętam) jak photoshop czy itunes, scrolle (pionowe z listami nazwisk)
    czasem nie wyglądają za dobrze - pominąwszy temat kasy (bo ja na kase nie
    jestem specjalnie łasy) też wydaje mi się że taki scroll liczony po czasach
    nie wygladałby dobrze - wygladałby dobrze gdyby nie było kwantyzacji, a
    jest zarowno 1) 'kwantyzacja czasowa' (ramek - biorąca się z częstotliwosci
    odświerzania [PYTANIE: Jak to jest z monitorami LCD? nie wiem jak to jest,
    teoretycznie być moze powinien być szał] jak i z czasu generacji ramki
    jak i 'kwantyzacja przestrzenna' wynikajaca z kwantyzacji pozycji stawiania
    pixeli na ekranie -- wydaje sie ze lepiej stawiac co okragły piksel i
    dobierać czasy, choć z drugiej strony jeśliby uprzeć się na plynne 80hz
    i zaokrąglac albo antyaliasingowac pozycje tez mogłoby być dobrze, w
    każdym razie rozwalanie jednego i drugiego czyli liczenie ze zmiennym
    krokiem pozycji i czasu byloby chyba najgorsze

    Parade


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 18. Data: 2010-12-02 08:37:56
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " parade" <f...@W...gazeta.pl>

    > odświerzania [PYTANIE: Jak to jest z monitorami LCD? nie wiem jak to jest,
    > (...)
    > pixeli na ekranie -- wydaje sie ze lepiej stawiac co okragły piksel i
    > dobierać czasy,

    dokładniej to pewnie lepiej by było (ustalac x i doliczac precyzyjnie t)
    gdyby nie czestotliwosc odswiezania monitora - [mozliwe ze jak co poniektorzy
    mają monitory lcd to u nich ten scroll wyglada lepiej niz u mnie z crt 80Hz
    - bo u mnie jak na moj gust i pamiec jak to bylo na c64 wyglada h**jowo -
    juz nie wiem czy bierze sie to z 'szumow' z denka windy czy przez te 80Hz)

    fir/parade

    --
    feel a little spanish today

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 19. Data: 2010-12-02 08:41:33
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: "fir/ parade" <f...@W...gazeta.pl>

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " Parade"
    > >> > w acznie z tym co winda mi wtryni pod spodem
    > >> Ok, ale dlaczego wazny jest dla Ciebie czas wykonania nie
    > >> Twojego kodu, tylko kodu czegos czemu winnda odda na
    > >> nie wiadomo jak dlugo sterowanie?
    > >nie wiem czego tu mozna nie rozumiec - interesuje mnie faktyczny czas
    > >wykonywania sie mojego progsa (realny) - od tego realnego czasu (z
    > >wtrętami z systemu) zalezy płynnośc progsa
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę z tego jak działa windows? W szczególności, jak
    > wygląda zarządzanie procesami?
    >

    niezbyt (dlatego jak ktos chce cos tu 'zablogowac' na ten temat to chetnie
    bym przeczytał) - to jednak nie powinno miec zwiazku z tym ze interesuje
    mnie realny konkretny czas na realnym konkretnym kompie :-/


    parade (feelin' a little spanish today)

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 20. Data: 2010-12-02 08:59:20
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fir/ parade"
    >> >> > w acznie z tym co winda mi wtryni pod spodem
    >> >> Ok, ale dlaczego wazny jest dla Ciebie czas wykonania nie
    >> >> Twojego kodu, tylko kodu czegos czemu winnda odda na
    >> >> nie wiadomo jak dlugo sterowanie?
    >> >nie wiem czego tu mozna nie rozumiec - interesuje mnie faktyczny czas
    >> >wykonywania sie mojego progsa (realny) - od tego realnego czasu (z
    >> >wtrętami z systemu) zalezy płynnośc progsa
    >> Ale zdajesz sobie sprawę z tego jak działa windows? W szczególności, jak
    >> wygląda zarządzanie procesami?
    >niezbyt (dlatego jak ktos chce cos tu 'zablogowac' na ten temat to chetnie
    >bym przeczytał) - to jednak nie powinno miec zwiazku z tym ze interesuje
    >mnie realny konkretny czas na realnym konkretnym kompie :-/

    To zastanów się jak działa system wielozadaniowy. I jak się to ma do
    czasu wykonania pojedynczego procesu. W szczególności gdy procesów jest
    więcej niż liczba procesorów.
    Potem dodaj do tego różne priorytety procesów. I różne wydarzenia
    "zewnętrzne", jak input od użytkownika, I/O i inne takie.


    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]
    [ http://epsilon.eu.org/ ]
    [------------------------]

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: