    From: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Date: Thu, 02 Dec 2010 21:45:15 +0100

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > To jakie Ty masz odświeżanie monitora? 10Hz?

    Wyświetl sobie jakiś przewijający się tekst, ale dość dużą czcionką, tak na
    wysokość np. 1/3 monitora i zobacz, czy płynnie chodzi oraz na ile złe
    wrażenie robi efekt o nazwie "tearing" (nie wiem jak dokładnie należałoby to
    na polski przetłumaczyć; w google jest sporo odnośników na temat zwalczania
    tego efektu).
    Kiedyś testowałem to na monitorze z odświeżaniem chyba 85Hz -
    synchronizowałem z odświeżaniem monitora za pomocą glXWaitVideoSyncSGI.
    Początkowo chciałem zrobić przesuwanie tekstu co drugą klatkę, ale nie było
    to płynne, pomimo że to przecież aż 42.5 klatki na sekundę! W przypadku
    zwykłego filmu pewnie ciężko byłoby zauważyć że coś jest nie tak, natomiast
    przy przesuwającym się tekscie widać to bardzo wyraźnie.