  • Data: 2011-08-16 15:40:18
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-16 17:23, Piotr Sz. pisze:

    > Nie mam zadnego pod reka, a jakos nie bardzo mam ochote dla Twojejgo
    > widzimisie grzebac w necie.

    Skąd ja znam ten argument...

    > Ja sie caly czas odnosze do Twojego wspanialego "odkrycia", ze filtr
    > polaryzacyjny w fotografii krajobrazu "sie do niczego nie przyda". Do tej
    > bzdury caly czas pije "wykladowco" :-)

    Ale to prawda. Owszem, przyda się do redukcji odbić. W funkcji zmian
    kontrastu nie pozwala zmniejszyć dynamiki w zakres charakterystyki
    matrycy, jeśli owa dynamika bez filtra przekraczała go. Zmiany kontrastu
    budowane polarem obejmują co najwyżej pewne przedziały dynamiki
    wprowadzając miłe dla oka nieliniowości. Softem można zrobić to jednak
    precyzyjniej likwidując ewentualne kłopoty z dodatkowym medium na trasie
    obrazu.

    To było na drugiej lekcji poświęconej filtrom.

    --
    pozdrawia Adam
    /raczej jestem optymistą, może nie aż takim jakim był Żeromski.../