  • Data: 2011-08-16 16:35:53
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-16 18:15, JA pisze:

    > Śmiała teza, nie robiłem nigdy testów (nie robię testów programowo od
    > wielu lat), ale bardzo jasna powierzchnia wchodząca w zakres
    > przepalenia, może zostać przygaszona polarem. W sprzyjających
    > okolicznościach oczywiście. I jeżeli ta powierzchnia była najjaśniejszą
    > to dynamika spadnie.

    Problem w tym, że polar nie gasi właśnie tych najjaśniejszych
    powierzchni, czyli okolic słońca itp. Co innego w przypadku odbić;
    istnieje hipotetyczna sytuacja, że gasimy odbicie np. na szybie na tyle
    ciemnej wystawy, iż jej prawidłowe naświetlanie przy niewygaszonym
    odbiciu doprowadziłoby do przepalenia. Tylko... że owo przepalające
    odbicie zasłoniłoby ową wystawę, więc tu akurat funkcja redukcji odbić
    gra pierwsze skrzypce, a nie ograniczania kontrastu.

    Nie sądzę, żeby w przyrodzie istniał układ, gdzie w kadrze mamy elementy
    o takiej rozpiętości, która zbita polarem dopiero mieści się w
    możliwościach matrycy.

    Mam dwa polary, raz w życiu używałem (poza testami) - do wyciągnięcia
    faktury z powierzchni z tworzywa, która akurat przy konkretnym,
    zadowalającym klienta kącie łapała nieciekawe odbicia.

    --
    pozdrawia Adam
    /ja, ja, ja! - lubię sobie czasami tak porecytować.../