  • Data: 2014-12-08 19:46:30
    Temat: Re: filtry Marumi Exus
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-07 o 21:34, d...@v...pl pisze:

    > Do tematu zasadniczego dyskusji czyli czyli czy da się uzyskać
    > dokładnie taki efekt na fotografii poprzez obróbkę, co przy użyciu
    > polara, faktycznie- po prostu wiem że się nie da. Co więcej , od
    > czasu do czasu testuję programy, które jakoby mają to robić, i prawdę
    > mówiąc postępu nie widzę.

    Ja to nieco szerzej odczytałem - nie o polary chodziło lecz o to, że
    fotografia nie może zawierać elementów postprodukcyjnych. Ale o tym
    poniżej...

    A co do polarów - to taki soft musiałby bazować na magii aby wyczarować
    coś z niczego :-) Jeśli bez filtra masz wypalony placek, to żadna
    aplikacja nie dorysuje utraconych fragmentów. Nie ma nad czym za bardzo
    dywagować. Polary wnoszą dużo dobrego ale kosztem ev.

    > A skąd.

    "Będę się upierał że dorabianie detali których aparat nie zarejestrował,
    to już nie jest obróbka tylko malowanie zdjęcia na nowo."

    Właśnie tak to odczytałem.

    > Nie uwłacza. Natomiast może fotografią nie być.

    A to istotne złagodzenie stanowiska nastąpiło :-)

    > Bzdura.

    Bo?

    > Mózg człowieka też to robi. Interpretuje bodźce. materiał
    > światłoczuły w sumie też.

    Tym bardziej moje powyższe "bo ?" zasługuje na rozwinięcie skoro sam
    dostrzegasz teraz iż grafika powstaje na każdym etapie przetwarzania /
    percepcji.

    > A co z widelcem z tworzywa sztucznego czy drewna ?

    Pomijam gdyż miałem na myśli to iż uformowanie widelca z metalu (i
    wyłącznie z metalu), niezależnie od tego jaki stopień ingerencji w to
    formowanie nastąpił, nie pozbawia widelca bycia metalowym. Nadal
    reprezentuje sobą główny składnik z jakiego powstał nawet jeśli nie
    przypomina już sztabki czy pręta metalowego.

    > Jest mniej
    > widelcem niż ten metalowy ? Pozdrawiam Marcin PS Kolaż z założenia
    > może łączyć elementy rozmaite - niekoniecznie tylko i wyłącznie
    > fotografie.

    Racja. Ja niewerbalnie założyłem, że mowa jest tylko o fotografiach i
    Photoshopie oraz przesuwaniu / podbarwianiu / usuwaniu itd. pikseli z
    tych zdjęć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek