  • Data: 2014-12-11 00:58:04
    Temat: Re: filtry Marumi Exus
    Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 13:44:05 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Po polsku - nazwa funkcji jest drugorzędna, ale jeśli aparat umie
    > rozpoznać "czerwony placek z czarnym punktem otoczony białym"
    > i przerabia go (lokalnie!) na czarny placek, to fakt nazwania
    > tej funkcji "korektą czerwonych oczu" nie powoduje, że inne
    > czerwone placki spełniające kryteria nie zostaną "dostosowane" :)

    To jest coś co mnie przyprawi kiedyś o wrzody na żołądku

> [...]
    > Dlateo nie "photoshop w aparacie". Jednak.

    > Ale jakakolwiek obróbka *nie* jest tożsama z "niezdjęciem".
    > Włącznie z "klasycznym" poprawianiem czerwonych oczu (wtedy, kiedy
    > psuje ono również "nieoczy").

    > Dokładnie tak.

    > No ja proponowałem prosty warunek - globalności obróbki, nawet, jeśli
    > jest to np. "kontrast lokalny".
    > Marcin się burzy, "bo on na filmie poprawiał lokalnie" (bez wymogu globalności,
    > maskując sobie po uważaniu).
    > Tłumaczenia, że dopuszczenie takiej techniki kładzie obiektywizm
    > podziału nie przyjmuje, więc tu się z Tobą zgadzam:

    Powtarzam jeszcze raz : lokalne czy wybiórcze maskowanie w fotografii srebrowej ma na
    celu przeniesienie z medium ( negatyw) na medium ( pozytyw) informacji która została
    zarejestrowana, ale bez tego zabiegu zostałaby utracona. W fotografii cyfrowej
    maskowanie może służyć również do dodania treści niezarejestrowanej, czyli
    "domalowywania".
    Tu trzeba ocenić sposób użycia narzędzia, nie samo jego użycie.

    > O to to :)
    >
    > Natomiast to, w czym się nie zgadzam z Tobą, to argumentacja że
    > "photoshop w aparacie" wzbudza wątpliwości.

    > A ja nie.
    > Jak dla mnie, grafiką jest każde przetworzenie fotografii, które
    > wymaga zewnętrznego rysunku.
    > Włącznie z maskami!
    >
    > Natomiast nie stawia to przeszkód w przypadku maskowania maską
    > otrzymaną z samego zdjęcia.

    A to czasem nie jest to samo co lokalne maskowanie pod powiększalnikiem ?

    > Ostrzegę z góry, że nie jest to tożsame wyłącznie z "nałożeniem
    > krzywych" - a co najmniej to drugie może być trudne, jeśli maska
    > powstaje z koloru czerwonego a nakładana jest na niebieski.
    > Tak, IMO to nadal jest zdjęcie, "przetworzone zdjęcie" ale nie
    > grafika.
    > Grafika IMO zacznie się, jak maski zostaną nałożone "w palca".

    > No to dotąd się zgadzam.
    > Pytam po dobroci, skąd wobec tego pozwolenie na "freehandowe" maski :>
    > (to nie do Ciebie, a do Marcina)

    Maski w sensie przyciemniania-rozjaśniania obrazu i tym podobnie, nie dodawania
    wartości przepalonych na przykład pikseli.

    > Stop.
    > Ten efekt musi zawierać "manualny rysunek" przekształcenia.
    > Nadanie modyfikacji, która NIE wynika z treści zdjęcia.
    > Czyli jest to grafika.

    Czyli mój przykład nie jest taki zły :)

    > Do "drugiej tezy" się nie wtykam :)

    Od tąd
    > Podzielam ten pogląd :)
    > Dalej trwam na stanowisku, że nie można akceptować "czynności po celu",
    > bo przekształcasz zdjęcia sam sobie określi "cel" i będzie twierdził
    > że po prostu zdjęcie poprawia :]
    > Prawie jak w dowcipie o wyklepywaniu samochodu, co to cały czas
    > przystanek wychodzi ;)
    Dotąd to ja sobie muszę jeszcze przemyśleć...

    > pzdr, Gotfryd
    Pozdrawiam Marcin