  • 31. Data: 2012-02-07 17:00:52
    Temat: Re: filtr
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:
    > Szpilka nie jest cechą dławika CM, zwykły też ją ma:
    > http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82475a1.pdf
    > Podają ch-ki w tym paśmie w którym elementy pasożytnicze
    > mają istotny wpływ. Tam gdzie nie mają wpływu dławik jest
    > wystarczająco idealnym dławikiem aby nie było potrzeby
    > podawania innych ch-yk niż L.

    rozumiem teraz o co chodzi z tymi charakterystykami,
    ale jaki wpływ na charakterystyki ma sprzężenie obu cewek?

    > Popatrz jeszcze tu:
    > http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82793c0_s0.
    pdf
    > Jak zrozumiesz różnice (patrz na wykresy) między parami
    > elementów o tej samej indukcyjności (są dwie pary 0.025
    > i 0.051) to jesteś w domu.

    wykresy ciekawe, niestety nie rozumiem większości parametrów wykresów takich
    jak alfa i podobne (nie są zdaje się opisane co znaczą), no i o co chodzi z
    tą różnicą?

  • 32. Data: 2012-02-07 17:11:55
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > Jeszcze mało napisano? Powtórzę: nikt tego nie liczy.

    ok, rozumiem twoje zdanie, że ty tego nie liczysz, ale nie takie było
    pytanie, czy potrafisz to policzyć? znasz chrakterystyki tych dławików
    skompensowanych?

    > I po co kolejne kłamstwo?

    jakie kłamstwa? nigdzie na ich stronie nie znalazłem ani sklepu, ani
    informacji o cenach

  • 33. Data: 2012-02-07 17:45:26
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 17:59, wacek pisze:

    > rozumiem że chodzi pewnie o pojemności między zwojowe, ale w rezonansie
    > równoległym impedancja równa się R, co nie tłumaczy wysoko impedancyjnej
    > szpilki

    To jeszcze zastanów się jakie R. Masz do wyboru szeregowe i ewentualnie
    równoległe :)

    > interesuje mnie filtr sieciowy do zasilacza, więc od tych 10-200Hz do
    > megaherców

    Czyli każdy z oferowanych w handlu. To co ty chcesz liczyć skoro każdy
    się nada?

    > takie rzeczy to liczę w przerwie na kawę i rysuję w 3D wykres
    > transmitancji zespolonej;)

    Biorąc pod uwagę twoje problemy ze zrozumieniem skąd się biorą lokalne
    rezonanse w charakterystyce dławika i czemu mają dużą impedancję,
    podejrzewam, że dnia by ci zabrakło.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2012-02-07 17:52:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 18:00, wacek pisze:

> [...]
    >
    > wykresy ciekawe, niestety nie rozumiem większości parametrów wykresów
    > takich jak alfa i podobne (nie są zdaje się opisane co znaczą), no i o

    Przecież napisane, że insertion loss :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Insertion_loss

    Teraz pewnie zapytasz co to S21 :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2012-02-07 18:03:16
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 18:11, wacek pisze:

    > ok, rozumiem twoje zdanie, że ty tego nie liczysz, ale nie takie było
    > pytanie, czy potrafisz to policzyć? znasz chrakterystyki tych dławików
    > skompensowanych?

    Ty się nie pytaj czy ktoś potrafi policzyć tylko czy ty potrafisz.
    Przyznaj się może uczciwie do swojej niewiedzy i napisz po jakie
    informacje tu przyszedłeś.
    Pisałeś że potrzebujesz danych dławika aby móc coś policzyć.
    Napisz ty może jakie to potrzebujesz parametry dławika żeby policzyć
    charakterystyki filtru. Bo z danych podrzucanych przez różnych, chcących
    ci pomóc ludzi masz wystarczająco informacji. Z podanych charakterystyk
    można wyliczyć i pojemność rozproszenia i rezystancję równoległą strat.

    > jakie kłamstwa? nigdzie na ich stronie nie znalazłem ani sklepu, ani
    > informacji o cenach

    http://www.feryster.pl/polski/produkcja.php?lang=pl
    W mojej przeglądarce coś tam miga na czerwono na dole z lewej.
    Weź ty się chłopie ogarnij. Ani nie potrafisz znaleźć niczego w google
    ani na wikipedii ani w konkretnym sklepie online. I nie widać abyś
    dostarczone ci pod nos dane potrafił w jakikolwiek sposób wykorzystać.
    Przy takim podejściu szybko skończysz te studia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2012-02-07 18:07:46
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 07.02.2012 18:11, wacek pisze:

    > ok, rozumiem twoje zdanie, że ty tego nie liczysz, ale nie takie było
    > pytanie, czy potrafisz to policzyć? znasz chrakterystyki tych dławików
    > skompensowanych?
    Sorry, ale to brzmi jak:
    - do sterowania diodą użyj jakiś NPN (np bc848) i 1k rezystor na bazę
    = jak policzyć jaki mi potrzeba tranzystor i rezystor i czy znacie
    dokładne charakterystyki rezystorów

    > jakie kłamstwa? nigdzie na ich stronie nie znalazłem ani sklepu, ani
    > informacji o cenach
    No tak, taki migający na czerwono napis "Sklep Online" można łatwo
    przeoczyć...

    Michoo

  • 37. Data: 2012-02-07 18:25:22
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:

    > To jeszcze zastanów się jakie R. Masz do wyboru szeregowe
    > i ewentualnie równoległe :)

    tak szybo ołówkiem na kopercie pod kreską maząłem że równoległe połączenie
    rezystancji szeregowej i równoległej tego dławika jest bliska jego
    rezystancji szeregowej, mam wrażenie że ktoś mnie robi w konia.

    > Biorąc pod uwagę twoje problemy ze zrozumieniem skąd się
    > biorą lokalne rezonanse w charakterystyce dławika i czemu
    > mają dużą impedancję, podejrzewam, że dnia by ci zabrakło.

    ha ha, teraz rozumiem skąd się biorą stwierdzenia że "tego się nie liczy",
    czyżby ten brak matematyki na maturze?

  • 38. Data: 2012-02-07 18:40:14
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 19:42, wacek pisze:

    > gdybyś czytał wyraźnie to byś zobaczył ze ja nie twierdziłem ze potrafię
    > policzyć, pytałem jak policzyć i jak wyglądają charakterystyki takiego
    > dławika, czy jest w nim jakaś tajemnica której ja nie znam, no i trochę
    > się dowiedziałem, widzisz, kto pyta nie błądzi!

    Pisałeś że chcesz sobie policzyć ale nie możesz znaleźć parametrów.
    Twierdziłeś, że policzenie zajmie ci mniej czasu czyli z tego
    wnioskowałem, że wiesz jak liczyć.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 39. Data: 2012-02-07 18:42:38
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:
> [...]

    > http://www.feryster.pl/polski/produkcja.php?lang=pl
    > W mojej przeglądarce coś tam miga na czerwono na dole z lewej.

    przyznaję się do błędu, teraz faktycznie jest sklep online i allegro, ale
    coś mi się wydaje że wcześniej tego nie było, nawet jestem pewien że na
    allegro nie było nic pod chasłem "dławik skompensowany" bo sprawdzałem, a
    teraz jest, albo ja ślepy byłem, albo chłopaki z ferystera wzięli się do
    roboty;)

  • 40. Data: 2012-02-07 19:01:14
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 19:25, wacek pisze:

    > tak szybo ołówkiem na kopercie pod kreską maząłem że równoległe
    > połączenie rezystancji szeregowej i równoległej tego dławika jest bliska
    > jego rezystancji szeregowej, mam wrażenie że ktoś mnie robi w konia.

    Dławik ma równolegle dopiętą pojemność rozproszenia i rezystancję strat
    (właściwą dla wysokich częstotliwości). Do tego wszystkiego w szereg
    jest wpięta rezystancja szeregowa odpowiadająca rezystancji dla DC. Jak
    ci wyszło, że się rezystancja równoległa dławika połączyła równolegle z
    jego rezystancją szeregową? Pojęcia nie masz o tym co robisz. Jeśli w
    skrajnym przypadku wyjdzie, że Rs=0 (bo idealny przewodnik zastosowano w
    uzwojeniu) to z tego wyniknie że rezystancja równoległa wyniesie 0 bo
    została zwarta zerową rezystancją szeregową?

    > ha ha, teraz rozumiem skąd się biorą stwierdzenia że "tego się nie
    > liczy", czyżby ten brak matematyki na maturze?

    Rozmawiasz z ludźmi którzy mieli porządną dawną maturę oraz skończyli
    studia na których wymagano wiedzy a nie tylko kwitku opłaty za semestr.
    Widzę po twoich brakach w podstawach z Teorii Obwodów, że nie jesteś
    stanie napisać równania na transmitancję obwodu składającego się z
    cewki, dwóch kondensatorów i dwóch rezystorów. Nie jesteś nawet w stanie
    narysować obwodu zastępczego dławika i podać wzoru na jego impedancję.
    Zadanko jest na przynajmniej 2 godziny liczenia ręcznego na kartce.
    Sporo czasu zajmie sprowadzenie do funkcji wymiernej. Potem wyliczenie
    Re(Z), Im(Z) czy ewentualnie |Z|. Na końcu wyrysowanie charakterystyki
    metodami z badania przebiegu funkcji. Kiedyś było w liceum, teraz
    podobno na studiach w żałosnym wymiarze. Nawet jeśli masz opanowaną w
    wystarczającym stopniu analizę matematyczną polegniesz na podstawach
    teorii obwodów.

    --
    pozdrawiam
    MD