  • 21. Data: 2010-09-08 13:24:32
    Temat: Re: escort czy astra.
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Tue, 07 Sep 2010 09:40:38 +0200, IDOC wrote:

    > Celuj w 1998 z produkcji w Belgii albo Niemcowni. 1999-2000 to montaż w
    > Płońsku i większe problemy.

    O, dzięki. O takie porady mi chodziło :)

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Lataj LOTem to zobaczysz.

  • 22. Data: 2010-09-08 13:42:07
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-08 13:23, *Artur Frydel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    > Wiadomo - przy tak starych autach trzeba patrzeć na egzemplarz, i na to
    > gdzie rdzewieje :) Przychylam się ku Fordowi, bo lubię tą markę. Ktoś
    > powyżej poleca Xsarę lub Peuegota 306. Jakie są wady tych modeli?

    Moja misja trwa ;)
    Oto fragment z posta (
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/
    fd5f20e26af05134?hl=pl
    ), który tu kiedyś popełniłem:
    ====
    Pierwsza była Xsara II '03 z Asistance, którą jeździłem 8 dni. Samochód
    jako taki nie był mi obcy - szwagier ma Xsarę I, ale nie jeździłem nią
    zbyt wiele. Tą przejeździłem około 1000km i muszę powiedzieć, że
    wszystkie najgorsze opinie jakie słyszałem (i czasami sam opowiadałem
    ;) ) znalazły swoje odbicie w tym samochodzie.
    Zacznę od "wygodnych" foteli - pierwszy raz jak usiadłem na fotelu
    kierowcy to myślałem, ze jest zepsuty (zapadnięty) na szczęście(?) tak
    nie było - po prostu gąbka użyta do jego produkcji jest tak miękka, że
    bardzo mocno sie zapada. Regulacja wysokości fotela pozwoliła mi
    podnieść nieco mój przyciężki :) tyłek do wysokości jaką lubię (mam 182
    cm wzrostu a regulacja w górę juz się kończyła - co się tam by działo
    gdybym miał 160 cm?? :) ). Pora przyszła na oparcie, które z zewnątrz
    wygląda całkiem nieźle - wyprofilowane, porządne "trzymanie boczne" i
    zagłówek. Niestety te wyprofilowanie oparcia okazało się być zrobione
    z tej samej gąbki co siedzisko bez żadny "podpieraczy" z boku, przez
    co oczywiście żadnego trzymania bocznego tych oparć nie ma.
    Teraz zawieszenie - jest OK :) do czasu, wyboje ładnie wybiera,
    prawie przelatuje nad leżącymi policjantami (do pewnej wysokości
    oczywiście i jest dosyć ciche (w porównaniu do Astry), ale kolega, który
    nią jechał jak zmieniałem Xsarę na Seicento i rozpędził sie troszkę
    (ja wtedy jeszcze świeżo po wypadku nie przekraczałem 100km/h)
    powiedział, że strach tym jechać bo auto samo wybiera kierunek -
    buja i "tańcuje" na drodze (sam jeździ Seicento, więc też nie mistrzem
    trakcji).
    Całość wnętrza (poza kierownicą) strasznie plastikowa i twarda - od
    razu kojarzy się z marną jakością, choć musze przyznać że spodziewałem
    się większych trzasków i skrzypienia - nie było źle - słychać to było
    tylko na większych wybojach jak już zawieszenie sobie nie radziło.
    Silnik całkiem OK - 1.4 75KM, w kabinie cicho do około 4000 rpm a nawet
    potem ten hałas nie jest zbyt dokuczliwy - w astrze przy tych obrotach
    mam głośniej. Audio nie sprawdziłem, bo go nie było :).
    Sporo miejsca w środku na szerokość, choć miałem dziwne wrażenie, że ta
    szerokość bierze się bardziej z cienkich boczków drzwi, a między
    fotelami jest tak samo wąsko jak w Astrze.
    Kilka innych spraw mnie w Xsarze irytowało, ale w większości polegało to
    na innych przyzwyczajeniach z Opla niż z rzeczywistego braku ergonomii
    np. pokrętła na przełącznikach kierunkowskazów i wycieraczek, przyciski
    od szyb na konsoli środkowej, wielki kluczyk z często niedziałającym
    (i niepotrzebnym) otwieraniem klapy bagażnika przez centralny zamek itp.
    Na koniec opisu Xsary najgorsze - konsola środkowa - nie wiem jak
    użytkownicy Xsar sobie z tym radzą (zapytałem szwagra - powiedział, że
    da się przyzwyczaić). Chodzi mi o to, że kończy się ona wcześniej
    (głębiej) i jest dosyć ostro wyprofilowana, przez co prawa noga opiera
    się o jej kant łydką trochę pod kolanem - dzisiaj już mnie to nie boli,
    ale przez ponad tydzień po oddaniu tego samochodu po dotknięciu tej
    okolicy czułem ból.
    =====

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 23. Data: 2010-09-08 13:51:07
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Żaden. To fatalny wybór. Astra będzie już rdzewieć tu i ówdzie a do Escorta
    > bałbym się wsiadać, tam rdzewieją na wylot nawet podłużnice.
    > Lepszym wyborem będzie Brava/Marea lub Xsara/306. Nie dość że w niczym nie
    > ustępują Oplowi i Fordowi (ani prestiżem ani jakością wykonania ani
    > awaryjnością) to nie będzie to w ogóle rdzewiało.

    OMG, brava i marea nie rdzewieją ? Gdzies ty widział takie auta bez
    rdzy. Wszystko poniżej 2000r jest jedzone przed rudą.
    Najpopularniejsze miejsca to łączenie błotnikow ze zderzakami, progi,
    podłoga i doły drzwi. Oczywiście także tylne łączenia błotników z
    progiem ale to norma w kazdym aucie.

  • 24. Data: 2010-09-08 13:58:37
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-08 12:18, choczsz pisze:
    > Marea to powinno byc to samo co Brava. U mnie w Bravie rocznik 97 nie
    > ma sladu rdzy nigdzie, nawet na obtartym od 2 lat (i 2 zim) narozniku
    > do golego ocynku.

    a zaglądałeś do profili?

    Wiec stawiam, ze te Maree zardzewiale byly jednak
    > naprawiane blacharsko (co sie laczy ze zdzieraniem powlok
    > lakierniczych i ocynku do golej stali).

    niestety też myślałem o marei oglądałem auta które nie były bite a
    korozja była. Np podłoga to najbardziej czuły element w tych autach.

    --
    krzysiek82

  • 25. Data: 2010-09-08 14:02:25
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-08 13:23, Artur Frydel pisze:
    Przychylam się ku Fordowi, bo lubię tą markę. Ktoś
    > powyżej poleca Xsarę lub Peuegota 306. Jakie są wady tych modeli?

    to wad wyróżniających je na tle konkurencji to jest tylne zawieszenie.
    Naprawa belki ok 700-1000zł jak padnie całkowicie, trochę delikatne
    rozwiązanie. Więc przy zakupie trzeba sprawdzić czy koła tylne są w
    pozycji | | a nie / \ Oczywiście nie jest tak, że te auta nie korodują
    ale prawdą jest fakt, że są sporo bardziej odporne na korozję niż np
    fiaty, fordy, ople z podobnych roczników.

    --
    krzysiek82

  • 26. Data: 2010-09-08 14:04:30
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-08 13:51, BearBag pisze:
> [...]
    > Najpopularniejsze miejsca to łączenie błotnikow ze zderzakami, progi,
    > podłoga i doły drzwi. Oczywiście także tylne łączenia błotników z

    faktycznie 1 na milion egzemplarzy może się trafić bez widocznej rudej,
    niestety ja przejrzałem całą masę aut i niestety prawda jest taka, że
    ruda je wcina aż miło :) można powiedzieć, że to auta ekologiczne same
    się utylizują ;D

    --
    krzysiek82

  • 27. Data: 2010-09-08 14:09:08
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-07 09:40, IDOC pisze:
    > Bierz co znajdziesz w lepszym stanie. Teraz szukałbym Escorta Kombi Ghia
    > z silnikiem 1,8 albo 2.0 i ładował w to gaz. Ew podobna Astra :)

    a 1.8 to nie jest zetec przypadkiem który nie lubi gazu?

    --
    krzysiek82

  • 28. Data: 2010-09-08 14:30:51
    Od: IDOC <i...@i...com>

    On 2010-09-08 14:09, krzysiek82 wrote:

    > a 1.8 to nie jest zetec przypadkiem który nie lubi gazu?

    1.6, 1.8, 2.0 montowane w ESCORT-ach to Zetec-i starszego typu. Mój 1.6
    przejechał 100kkm na gazie bez problemu, obecna właścicielka zrobiła
    kolejne 50kkm :)
    Najfajniej się jeździ RS2K 150KM ale w kombi było ich bardzo mało. Do
    tego ten silnik się bardzo dobrze gazuje. Niestety jego naprawy są
    drogie bo to unikat.
    Jeśli chodzi o ZETEC-ki dopiero wersja montowana w Focusie miała problem
    z wypalaniem gniazd zaworowych (poprawiono to w wersji po 2000 roku).

    Pozdrawiam
    IDOC

  • 29. Data: 2010-09-08 14:46:23
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-08 14:30, IDOC pisze:

    > 1.6, 1.8, 2.0 montowane w ESCORT-ach to Zetec-i starszego typu. Mój 1.6
    > przejechał 100kkm na gazie bez problemu, obecna właścicielka zrobiła
    > kolejne 50kkm :)

    a mój 1.6 z 93roku sprawiał, że gazownicy odmawiali montażu gazu właśnie
    z powodu gniazd zaworowych i trzonków zaworów. Dlatego też ojciec
    jeździł nim co tydzień do Niemiec pełen irytacji, bo gdyby się dało
    założyć gaz to by sporo zaoszczędził. Ale fakt faktem po 500tyś ponad
    przebiegu jaki nim zrobił silnik sprawował się bardzo dobrze, zresztą to
    jedyna trwała rzecz w tym aucie była.

    > Jeśli chodzi o ZETEC-ki dopiero wersja montowana w Focusie miała problem
    > z wypalaniem gniazd zaworowych (poprawiono to w wersji po 2000 roku).

    Mam zgoła inne informacje, a to że się da przejechać jednemu nie
    oznacza, że kilku innych nie będzie miało problemów takie moje zdanie.

    --
    krzysiek82

  • 30. Data: 2010-09-08 15:16:47
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

> [...]
    > gdzie rdzewieje :) Przychylam się ku Fordowi, bo lubię tą markę. Ktoś
    > powyżej poleca Xsarę lub Peuegota 306. Jakie są wady tych modeli?

    Witam
    306 kombi jeżdzę rok, przed zakupem testowałem różne samochody (rocznik
    99 - 2000, astry f, g, eskort, mondeo mk2, nubira. Zdecydowanie
    najlepiej prowadziło mi się mondeo mk2 i astra g, zdecydowanie gorzej
    astra f i escort, na samym końcu bezapelacyjnie nubira. Zresztą wszystko
    porównywałem do astry f jaką miałem wcześniej. Peugeota 306 nie brałem
    pod uwagę, ale przejechałem się i wiedziałem że to jest to. Trzymanie
    drogi, wchodzenie w zakręty i zawieszenie były o niebo lepsze niż w
    astrze f i eskorcie. Po Oplu zdecydowany plus za ocynk, moja 306 miała
    kilka obtarć do blachy (nie wiem od kiedy) i do tej pory nie tam śladu
    rdzy (nie robiłem zaprawek). Ruda wyłazi w jednym miejscu spod szpachli.
    Silnik 1.6 89km w porównaniu do oploskiego 1.4 82km jakiś taki nijaki. W
    astrze równomierniej rozłożony moment, bardziej elastyczny. Przez rok w
    306 padł mi tylko klakson (rocznik 99), oleju nie bierze, poziom
    utrzymuje się 28tys km, co w oplu było nie do pomyślenia. Jest
    zwrotniejszy niż astra f. Co do obsługi można się przyzwyczaić, ale
    przesiadka z opla jest początkowo bolesna. Według mnie 306 jest lepsza
    od astry f, chociaż ma kilka dziwnych patentów. Jeśli jednak zdecydujesz
    się na astrę poszukaj silnika 8 zaworowego, mój miał 350 tys na liczniku
    jak ją sprzedałem i żadnych problemów. Z 16 zaworowymi bywa różnie
    (kłopoty z egr czy czujnikiem położenia wału) no i więcej oleju piją.