eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyescort czy astra.Re: escort czy astra.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: escort czy astra.
    Date: Wed, 08 Sep 2010 13:42:07 +0200
    Organization: Prywatna inicjatywa newsowa :)
    Lines: 67
    Message-ID: <i67sq8$suc$1@news.onet.pl>
    References: <1095ua0vn650i$.dlg@bzyk.dyndns.org> <qsgi8uj9cjsk$.dlg@bzyk.dyndns.org>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-6-128.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1283946120 29644 87.205.6.128 (8 Sep 2010 11:42:00 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Sep 2010 11:42:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.9.2.9)
    Gecko/20100825 Mnenhy/0.8.3 Thunderbird/3.1.3
    In-Reply-To: <qsgi8uj9cjsk$.dlg@bzyk.dyndns.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2309196
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2010-09-08 13:23, *Artur Frydel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    > Wiadomo - przy tak starych autach trzeba patrzeć na egzemplarz, i na to
    > gdzie rdzewieje :) Przychylam się ku Fordowi, bo lubię tą markę. Ktoś
    > powyżej poleca Xsarę lub Peuegota 306. Jakie są wady tych modeli?
    >

    Moja misja trwa ;)
    Oto fragment z posta (
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/
    fd5f20e26af05134?hl=pl
    ), który tu kiedyś popełniłem:
    ====
    Pierwsza była Xsara II '03 z Asistance, którą jeździłem 8 dni. Samochód
    jako taki nie był mi obcy - szwagier ma Xsarę I, ale nie jeździłem nią
    zbyt wiele. Tą przejeździłem około 1000km i muszę powiedzieć, że
    wszystkie najgorsze opinie jakie słyszałem (i czasami sam opowiadałem
    ;) ) znalazły swoje odbicie w tym samochodzie.
    Zacznę od "wygodnych" foteli - pierwszy raz jak usiadłem na fotelu
    kierowcy to myślałem, ze jest zepsuty (zapadnięty) na szczęście(?) tak
    nie było - po prostu gąbka użyta do jego produkcji jest tak miękka, że
    bardzo mocno sie zapada. Regulacja wysokości fotela pozwoliła mi
    podnieść nieco mój przyciężki :) tyłek do wysokości jaką lubię (mam 182
    cm wzrostu a regulacja w górę juz się kończyła - co się tam by działo
    gdybym miał 160 cm?? :) ). Pora przyszła na oparcie, które z zewnątrz
    wygląda całkiem nieźle - wyprofilowane, porządne "trzymanie boczne" i
    zagłówek. Niestety te wyprofilowanie oparcia okazało się być zrobione
    z tej samej gąbki co siedzisko bez żadny "podpieraczy" z boku, przez
    co oczywiście żadnego trzymania bocznego tych oparć nie ma.
    Teraz zawieszenie - jest OK :) do czasu, wyboje ładnie wybiera,
    prawie przelatuje nad leżącymi policjantami (do pewnej wysokości
    oczywiście i jest dosyć ciche (w porównaniu do Astry), ale kolega, który
    nią jechał jak zmieniałem Xsarę na Seicento i rozpędził sie troszkę
    (ja wtedy jeszcze świeżo po wypadku nie przekraczałem 100km/h)
    powiedział, że strach tym jechać bo auto samo wybiera kierunek -
    buja i "tańcuje" na drodze (sam jeździ Seicento, więc też nie mistrzem
    trakcji).
    Całość wnętrza (poza kierownicą) strasznie plastikowa i twarda - od
    razu kojarzy się z marną jakością, choć musze przyznać że spodziewałem
    się większych trzasków i skrzypienia - nie było źle - słychać to było
    tylko na większych wybojach jak już zawieszenie sobie nie radziło.
    Silnik całkiem OK - 1.4 75KM, w kabinie cicho do około 4000 rpm a nawet
    potem ten hałas nie jest zbyt dokuczliwy - w astrze przy tych obrotach
    mam głośniej. Audio nie sprawdziłem, bo go nie było :).
    Sporo miejsca w środku na szerokość, choć miałem dziwne wrażenie, że ta
    szerokość bierze się bardziej z cienkich boczków drzwi, a między
    fotelami jest tak samo wąsko jak w Astrze.
    Kilka innych spraw mnie w Xsarze irytowało, ale w większości polegało to
    na innych przyzwyczajeniach z Opla niż z rzeczywistego braku ergonomii
    np. pokrętła na przełącznikach kierunkowskazów i wycieraczek, przyciski
    od szyb na konsoli środkowej, wielki kluczyk z często niedziałającym
    (i niepotrzebnym) otwieraniem klapy bagażnika przez centralny zamek itp.
    Na koniec opisu Xsary najgorsze - konsola środkowa - nie wiem jak
    użytkownicy Xsar sobie z tym radzą (zapytałem szwagra - powiedział, że
    da się przyzwyczaić). Chodzi mi o to, że kończy się ona wcześniej
    (głębiej) i jest dosyć ostro wyprofilowana, przez co prawa noga opiera
    się o jej kant łydką trochę pod kolanem - dzisiaj już mnie to nie boli,
    ale przez ponad tydzień po oddaniu tego samochodu po dotknięciu tej
    okolicy czułem ból.
    =====

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: