-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: escort czy astra.
Date: Wed, 08 Sep 2010 13:42:07 +0200
Organization: Prywatna inicjatywa newsowa :)
Lines: 67
Message-ID: <i67sq8$suc$1@news.onet.pl>
References: <1095ua0vn650i$.dlg@bzyk.dyndns.org> <qsgi8uj9cjsk$.dlg@bzyk.dyndns.org>
NNTP-Posting-Host: 87-205-6-128.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1283946120 29644 87.205.6.128 (8 Sep 2010 11:42:00 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Sep 2010 11:42:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.9.2.9)
Gecko/20100825 Mnenhy/0.8.3 Thunderbird/3.1.3
In-Reply-To: <qsgi8uj9cjsk$.dlg@bzyk.dyndns.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2309196
[ ukryj nagłówki ]Dnia 2010-09-08 13:23, *Artur Frydel* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
> Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
> Wiadomo - przy tak starych autach trzeba patrzeć na egzemplarz, i na to
> gdzie rdzewieje :) Przychylam się ku Fordowi, bo lubię tą markę. Ktoś
> powyżej poleca Xsarę lub Peuegota 306. Jakie są wady tych modeli?
>
Moja misja trwa ;)
Oto fragment z posta (
http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/
fd5f20e26af05134?hl=pl
), który tu kiedyś popełniłem:
====
Pierwsza była Xsara II '03 z Asistance, którą jeździłem 8 dni. Samochód
jako taki nie był mi obcy - szwagier ma Xsarę I, ale nie jeździłem nią
zbyt wiele. Tą przejeździłem około 1000km i muszę powiedzieć, że
wszystkie najgorsze opinie jakie słyszałem (i czasami sam opowiadałem
;) ) znalazły swoje odbicie w tym samochodzie.
Zacznę od "wygodnych" foteli - pierwszy raz jak usiadłem na fotelu
kierowcy to myślałem, ze jest zepsuty (zapadnięty) na szczęście(?) tak
nie było - po prostu gąbka użyta do jego produkcji jest tak miękka, że
bardzo mocno sie zapada. Regulacja wysokości fotela pozwoliła mi
podnieść nieco mój przyciężki :) tyłek do wysokości jaką lubię (mam 182
cm wzrostu a regulacja w górę juz się kończyła - co się tam by działo
gdybym miał 160 cm?? :) ). Pora przyszła na oparcie, które z zewnątrz
wygląda całkiem nieźle - wyprofilowane, porządne "trzymanie boczne" i
zagłówek. Niestety te wyprofilowanie oparcia okazało się być zrobione
z tej samej gąbki co siedzisko bez żadny "podpieraczy" z boku, przez
co oczywiście żadnego trzymania bocznego tych oparć nie ma.
Teraz zawieszenie - jest OK :) do czasu, wyboje ładnie wybiera,
prawie przelatuje nad leżącymi policjantami (do pewnej wysokości
oczywiście i jest dosyć ciche (w porównaniu do Astry), ale kolega, który
nią jechał jak zmieniałem Xsarę na Seicento i rozpędził sie troszkę
(ja wtedy jeszcze świeżo po wypadku nie przekraczałem 100km/h)
powiedział, że strach tym jechać bo auto samo wybiera kierunek -
buja i "tańcuje" na drodze (sam jeździ Seicento, więc też nie mistrzem
trakcji).
Całość wnętrza (poza kierownicą) strasznie plastikowa i twarda - od
razu kojarzy się z marną jakością, choć musze przyznać że spodziewałem
się większych trzasków i skrzypienia - nie było źle - słychać to było
tylko na większych wybojach jak już zawieszenie sobie nie radziło.
Silnik całkiem OK - 1.4 75KM, w kabinie cicho do około 4000 rpm a nawet
potem ten hałas nie jest zbyt dokuczliwy - w astrze przy tych obrotach
mam głośniej. Audio nie sprawdziłem, bo go nie było :).
Sporo miejsca w środku na szerokość, choć miałem dziwne wrażenie, że ta
szerokość bierze się bardziej z cienkich boczków drzwi, a między
fotelami jest tak samo wąsko jak w Astrze.
Kilka innych spraw mnie w Xsarze irytowało, ale w większości polegało to
na innych przyzwyczajeniach z Opla niż z rzeczywistego braku ergonomii
np. pokrętła na przełącznikach kierunkowskazów i wycieraczek, przyciski
od szyb na konsoli środkowej, wielki kluczyk z często niedziałającym
(i niepotrzebnym) otwieraniem klapy bagażnika przez centralny zamek itp.
Na koniec opisu Xsary najgorsze - konsola środkowa - nie wiem jak
użytkownicy Xsar sobie z tym radzą (zapytałem szwagra - powiedział, że
da się przyzwyczaić). Chodzi mi o to, że kończy się ona wcześniej
(głębiej) i jest dosyć ostro wyprofilowana, przez co prawa noga opiera
się o jej kant łydką trochę pod kolanem - dzisiaj już mnie to nie boli,
ale przez ponad tydzień po oddaniu tego samochodu po dotknięciu tej
okolicy czułem ból.
=====
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 08.09.10 13:51 BearBag
- 08.09.10 13:58 krzysiek82
- 08.09.10 14:02 krzysiek82
- 08.09.10 14:04 krzysiek82
- 08.09.10 14:09 krzysiek82
- 08.09.10 14:30 IDOC
- 08.09.10 14:46 krzysiek82
- 08.09.10 15:16 Piotr Jurczak
- 08.09.10 15:18 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 08.09.10 15:29 Waldek Godel
- 08.09.10 15:43 Piotr Jurczak
- 08.09.10 16:00 Waldek Godel
- 08.09.10 16:09 Waldek Godel
- 08.09.10 16:18 Piotr Jurczak
- 08.09.10 16:21 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=