  • Date: Wed, 08 Sep 2010 15:16:47 +0200
    From: Piotr Jurczak <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: escort czy astra.

    W dniu 2010-09-08 13:23, Artur Frydel pisze:
    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    > Wiadomo - przy tak starych autach trzeba patrzeć na egzemplarz, i na to
    > gdzie rdzewieje :) Przychylam się ku Fordowi, bo lubię tą markę. Ktoś
    > powyżej poleca Xsarę lub Peuegota 306. Jakie są wady tych modeli?

    Witam
    306 kombi jeżdzę rok, przed zakupem testowałem różne samochody (rocznik
    99 - 2000, astry f, g, eskort, mondeo mk2, nubira. Zdecydowanie
    najlepiej prowadziło mi się mondeo mk2 i astra g, zdecydowanie gorzej
    astra f i escort, na samym końcu bezapelacyjnie nubira. Zresztą wszystko
    porównywałem do astry f jaką miałem wcześniej. Peugeota 306 nie brałem
    pod uwagę, ale przejechałem się i wiedziałem że to jest to. Trzymanie
    drogi, wchodzenie w zakręty i zawieszenie były o niebo lepsze niż w
    astrze f i eskorcie. Po Oplu zdecydowany plus za ocynk, moja 306 miała
    kilka obtarć do blachy (nie wiem od kiedy) i do tej pory nie tam śladu
    rdzy (nie robiłem zaprawek). Ruda wyłazi w jednym miejscu spod szpachli.
    Silnik 1.6 89km w porównaniu do oploskiego 1.4 82km jakiś taki nijaki. W
    astrze równomierniej rozłożony moment, bardziej elastyczny. Przez rok w
    306 padł mi tylko klakson (rocznik 99), oleju nie bierze, poziom
    utrzymuje się 28tys km, co w oplu było nie do pomyślenia. Jest
    zwrotniejszy niż astra f. Co do obsługi można się przyzwyczaić, ale
    przesiadka z opla jest początkowo bolesna. Według mnie 306 jest lepsza
    od astry f, chociaż ma kilka dziwnych patentów. Jeśli jednak zdecydujesz
    się na astrę poszukaj silnika 8 zaworowego, mój miał 350 tys na liczniku
    jak ją sprzedałem i żadnych problemów. Z 16 zaworowymi bywa różnie
    (kłopoty z egr czy czujnikiem położenia wału) no i więcej oleju piją.