    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: elektryfikacja
    Date: Thu, 21 Jul 2022 16:48:01 +0200

    W dniu 2022-07-21 o 13:30, J.F pisze:

    > Tu nie Kalifornia. W lecie jest male zuzycie :-)
    Wcale nie małe poza tym remonty.

    > Kolejna sprawa to dlaczego jakas "energetyka" ma inwestowac w PV?
    Nie PV tylko sieci, za to płacimy, my z PV podwójnie bo płacę za przesył
    i jeszcze 20% energii im oddaję, więc łaski nie robią, zarabiają na tym.

    > Kazdy moze inwestowac, zawodowa energetyka inwestowała nowe weglowe,
    > nowe gazowe, i remonty :-)

    > Akurat wiaterek dzis u mnie słabiutki.
    > Chyba w calej Polsce, bo wiatraki daja teraz 1.2GW.
    > albo to jakas srednia, bo inna tabelka mowi
    > https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych
    > ze teraz 0.7GW. A w nocy byly 3GW z tych samych wiatrakow.
    > A w ogole to one potrafia z 6GW zrobic.

    Dokładnie, stają coraz bardziej istotnym czynnikiem miksu
    energetycznego, tylko głupie decyzje polityczne go przyhamowały, podobni
    jak z Mazowieckim, przez jego głupią decyzję nie mamy teraz elektrowni
    atomowej.

    > Moze bedę mial rurke, moze zatankuje na stacji ...
    Marzyciel.

    > No, domowa instalacja moze dac prad do sieci, a gniazdko moze byc pod
    > pracą :-)
    Jak na razie nierealne.

    --
    Janusz