  • 21. Data: 2010-01-10 07:19:42
    Temat: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 01:11:37 +0100, adam napisał(a):

    > Nie samymi amperami USB żyje ; )

    No jak daje więcej niż 5V to tym bardziej nic bym nie podpinał ;).

    --
    Kojer

  • 22. Data: 2010-01-10 09:33:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Norbert wrote:

    > U mnie akurat w druga strone, dysk na laptopie z W7 dziala, wlasnie
    > zewnetrzny 2.5 cala na jednym kablu USB, po podlaczeniu do stacjonara
    > (WXP) odpala sie, kreci zaczyna go dodawac i za kazdym razem blue
    > screen. Myslalem ze to zasilanie ale po kupieniu podwojnego kabla USB
    > (typ Y) co radze ci sprobowac (W komputroniku jest tani) nie pomoglo
    > i nadal nie wiem co jest nie tak. Kreci sie i wydaje dzialac
    > normalnie. Komp troche stary juz ale USB 2.0 ma.

    niektóre kontrolery USB nie maja oddzielnego źródła na port tylko na grupę
    portów wtedy Y nic nie da

    masz 500mA ale na dwa porty (zwykle leżące obok siebie)

  • 23. Data: 2010-01-10 12:26:45
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Tomek pisze:
    > niektórych dysków jest kabelek z podwójną wtyczką USB co zwykle niweluje
    > problemy z zasilaniem

    Co takiego? Możesz wskazać jakieś źródło, typ, rodzaj takiego
    rozwiązania? Szukałem w sieci ale nic mi w oko nie wpadło
    a samo rozwiązanie wydaje mi się być grubo naciągane.

    --
    Łukasz Bąk

  • 24. Data: 2010-01-10 12:40:54
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    J-L-F pisze:

> [...]
    > dzieje, system Windows 7 64b nie widzi tego dysku.
    > Podłączam dysk zewnętrzny do innego komputera i dysk jest od razu widoczny.

    Kupiłem na giełdzie w Katowicach zasilacz sieciowy USB 5V/1A.
    Po włączeniu zasilacza na drugie wyjście dysku a pierwsze (sygnałowe) do
    USB komputera dysk zewnętrzny ruszył z kopyta!
    Już wykonałem pierwsze kopie zdjęć :-)

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 25. Data: 2010-01-10 13:59:10
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hich75$5hn$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Łukasz Bąk nabazgrał:

    > Co takiego? Możesz wskazać jakieś źródło, typ, rodzaj takiego
    > rozwiązania? Szukałem w sieci ale nic mi w oko nie wpadło
    > a samo rozwiązanie wydaje mi się być grubo naciągane.

    Się wetnę:
    http://static.lrem.net/tmp/kabelekUSB.jpg

    Przyszedł z dyskiem A-Data, ale chyba widziałem kiedyś w jakimś
    komputerowym do kupienia osobno.

    --
    Someday, people who know how to use computers will rule over
    those who don't. And there will be a special name for them:

  • 26. Data: 2010-01-10 14:09:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <l...@l...localdomain> s...@l...localdomain

    > http://static.lrem.net/tmp/kabelekUSB.jpg

    > Przyszedł z dyskiem A-Data, ale chyba widziałem kiedyś w jakimś
    > komputerowym do kupienia osobno.

    Obudowę dyskową z takim kabelkiem możesz kupić za 20 złotych
    (w niesprzyjających warunkach za 30) a sam kabelek za ile? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2010-01-10 15:25:25
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Się wetnę:
    > http://static.lrem.net/tmp/kabelekUSB.jpg
    >
    > Przyszedł z dyskiem A-Data, ale chyba widziałem kiedyś w jakimś
    > komputerowym do kupienia osobno.

    Tylko, że to jest kabelek z jedną wtyczką i dwoma
    "gniazdami". Czyli zasilanie nadal z jednego gniazda.
    Chyba nie będzie "więcej" prądu przy takim rozwiązaniu.

    Ja wyobrażam sobie to tak: mam urządzenie i podłączam
    je do dwóch USB i zasilam urządzenie "z dwóch źródeł" i
    takie rozwiązanie wydaje mi sie być dziwne.

    --
    Łukasz Bąk

  • 28. Data: 2010-01-10 15:42:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Łukasz Bąk" hicrm5$rsh$...@a...news.neostrada.pl

> [...]

    > je do dwóch USB i zasilam urządzenie "z dwóch źródeł" i
    > takie rozwiązanie wydaje mi sie być dziwne.

    Proponuję spacer. To jest zasilanie z dwóch gniazd USB.
    Można podłączyć jedną część kabelka i dysk ruszy, ale
    sygnał nie przejdzie. Można podłączyć drugą i mieć
    razem sygnał z zasilaniem. A można dwie części podłączyć.

    Moje spostrzeżenia:

    -- dysk najwięcej potrzebuje w czasie startu, gdy już poprawnie,
    wystartuje, nie potrzebuje dwóch gniazdek nawet przy wytężonej pracy

    -- jedne kabelki są lepsze inne gorsze, co odbija się i na trybie
    (USB 1.1 albo USB 2), i na szybkości w USB 2

    -- różne dyski potrzebują różnej ilości energii

    Może te spostrzeżenie nie mają sensu -- mam tylko dwa dyski USB i masę kabelków. :)
    (oraz sporo czytam o innych dyskach)

    Wiosną IMO powinny mocno (o około 30%) potanieć półterówki na 2.5 cala. :)
    Zobaczymy, czy to ,,proroctwo'' spełni się. (z około 300 złotych do 200)
    No i mają wejść trebajtowe i większe... :) Terabajtowe WDC są od dawna. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2010-01-10 16:19:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał:

    > Tylko, że to jest kabelek z jedną wtyczką i dwoma
    > "gniazdami". Czyli zasilanie nadal z jednego gniazda.
    > Chyba nie będzie "więcej" prądu przy takim rozwiązaniu.

    Nie - to są dwie wtyczki do gniazd portów USB w komputerze i jedna do
    gniazda mini-USB w dysku zewnętrznym. Wiem, bo też mam podobny kabelek. Inne
    stosowane rozwiązanie (raczej niegdyś, bo dziś już wiele komuterów nie ma
    odpowiedniego gniazda) to dodatkowy kabelek zasilający dysk twardy
    podłączany do gniazda PS-2 klawiatury lub myszy.

    > Ja wyobrażam sobie to tak: mam urządzenie i podłączam
    > je do dwóch USB i zasilam urządzenie "z dwóch źródeł"
    >[...]

    Właśnie tak ten kabelek działa.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 30. Data: 2010-01-10 17:02:28
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hicrm5$rsh$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Łukasz Bąk nabazgrał:

    > Tylko, że to jest kabelek z jedną wtyczką i dwoma
    > "gniazdami". Czyli zasilanie nadal z jednego gniazda.
    > Chyba nie będzie "więcej" prądu przy takim rozwiązaniu.

    Mylisz się.

    > Ja wyobrażam sobie to tak: mam urządzenie i podłączam
    > je do dwóch USB i zasilam urządzenie "z dwóch źródeł" i
    > takie rozwiązanie wydaje mi sie być dziwne.

    Dokładnie tak to działa. Sam miałem tak ustawione - tym kablem
    podłączony dysk do huba, a że za mało prądu do huba dochodziło
    żeby uciągnąć wszystkie urządzenia, to drugie ,,gniazdo'' (:D)
    podłączyłem do zasilacza USB. Takiego od ładowarki do komórki.
    Działało bez zastrzeżeń.