    From: R2r <b...@m...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Date: Sun, 10 Jan 2010 21:06:27 +0100

    W dniu 2010-01-10 19:46, Łukasz Bąk pisze:
    > To jak to tak działa to niech sobie działa i wcale nie czuje się
    > źle dostrzegając w tym swoiste dziwactwo. Jeżeli urządzenie nie
    > zadziała na normalnym złączu USB to fajnie jak ma źródło zasilania
    > a nie zatyka mi połowę USB w kompie
    Ależ nic nie stoi na przeszkodzie zastosować zewnętrzny zasilacz, tylko,
    że właśnie bywa, że np. wożenie dodatkowego zasilacza w torbie od
    "laptoka" jest uciążliwe i zamiast tego można osiągnąć brakującą
    wydajność prądową z drugiego (zazwyczaj dostępnego) gniazda USB. :-)

    > no i druga sprawa - a jak mam
    > jeden port USB (zdarza się w laptopach) - używam zasilacza tak
    > jak w Twoim przypadku... po prostu użyteczność takiego urządzenia
    > jako przenośnego jest dla mnie zbyt skomplikowana.
    Cóż... pretensje do konstruktorów standardu. ;-)
    Sprawa w uproszczeniu wygląda tak, że założeniem specyfikacji standardu
    USB jest określony prąd, jaki złącze USB musi dać radę podać (to chyba
    zrozumiałe), a jeśli to za mało, to już problem konstruktora urządzenia,
    które chce do tego portu podłączyć. Często port USB jest w stanie podać
    nieco (a czasem nawet sporo) więcej, niż wymaga specyfikacja, ale jeśli
    urządzenie potrzebuje więcej niż to określone minimum wydajności to
    właśnie na wypadek gdyby port nie był w stanie dać odpowiednio dużo
    więcej niż wymagania specyfikacji, stosuje się albo zasilanie zewnętrzne
    albo np. dodaje się równolegle zasilanie z drugiego portu - w sumie mogą
    dać prąd dwa razy większy.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____