  • Data: 2010-01-11 19:52:14
    Temat: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > "Maciek" hiddff$7ek$...@a...news.neostrada.pl

    > Ktoś tu pisał o tym, że drugie USB może dać tylko 100 mA. Więc
    > razem można dostać 600 mA. Jak więc uruchomić dysk o poborze 890 mA?

    A to już pytaj osobę piszacą o 600mA.
    Ja wcześniej pisałem, że mam USB1.1, które nie marudzi z zasilaniem,
    dając ile trzeba - dużo więcej, niż 0,5A. Za to transmisja jest powolna.
    Dla poprawy szybkości mam PCMCIA z portami USB 2.0, ograniczonymi
    prądowo do wymaganych 0,5A. Stąd dla mnie idealnym rozwiązaniem jest
    trójnik pobierający prąd z USB1.1 a dane idą USB2.0
    Mam też gniazdko zasilające w karcie PCMCIA, którym można podać do 1A
    zewnętrznego zasilania ale to już jest bardzo niewygodne. Kolega obok
    napisał, że poradził sobie z podłączeniem zewnętrznego zasilania przez
    ładowarkę USB. Nie ma rady - trzeba przeczytać instrukcję obsługi płyty
    głównej lub laptopa i szukać rozwiązania.
    Tylko jeden dysk Samsunga przyznawał się w instrukcji ile tak naprawdę
    pobiera. Inne (WD) tylko podpowiadają przyczyny problemów ale ile tego
    jest naprawdę, to już musiałbym sklecić kabel pomiarowy.
    Maciek