eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydocieranie hamulcówRe: docieranie hamulców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: docieranie hamulców
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
    <jri2u1$cpj$82@usenet.news.interia.pl>
    <jri3dk$3pd$2@usenet.news.interia.pl>
    <jri3ls$cpj$83@usenet.news.interia.pl>
    <1...@4...net>
    <jrl3dt$cpj$147@usenet.news.interia.pl>
    <1nnqyxk1o1386.iztswke5igkc$.dlg@40tude.net>
    <jrl611$cpj$148@usenet.news.interia.pl>
    <u5wnhwa0znuv$.1p1wvu0sid2s7.dlg@40tude.net>
    <jrmruj$1j7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <cs3en2nfte29$.1casettgnb2rw$.dlg@40tude.net>
    <jro9no$gmt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <1qnk04vgeun39$.1x2n6qfy73h4d$.dlg@40tude.net>
    <jrodv9$hvf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <140repmdjel32.zjg4fomt1l53$.dlg@40tude.net>
    <jrpgfb$u3s$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    Date: Wed, 20 Jun 2012 00:38:46 +0200
    Message-ID: <15owl1jf5qy2p$.14yu8waf5qzbj.dlg@40tude.net>
    Lines: 69
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.139.152
    X-Trace: 1340145527 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26689 83.11.139.152:30035
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455436
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 19 Jun 2012 11:32:48 +0200, Bugatti wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości:
    >
    >>> Tomaszu,
    >>> zmieniasz znacznie ideę Naszej dyskusji. Przypomnę że na początku
    >>> mówiliśmy
    >>> tylko o dokładaniu dystansów na przód - nic nie było nt. skracania osi
    >>> tylnej
    >>
    >> Bez tego założenia rozważanie jest kompletnie bez sensu.
    >
    > A twoje rozważania mają jakiś sens ?

    Poznawczy.
    Tzw. brzytwa Ockhama

    > Przyczepiłeś się do stwierdzenia że
    > zwiększenie rozstawu przednich kół ( bez ingerencji w tylny rozstaw)
    > powoduje to "zmniejszenie nadsterowności" - ja ci podałem 2 razy przykład
    > literaturowy i samochód (Smart fortwo) a ty poniżej piszesz epopeje, które
    > nic nie wnoszą do tematu dystansów na przednią oś

    Przyczepiłem się głównie do tego że w przykładzie literaturowym ktoś
    pojechał na tyle daleko idącym skrótem myślowym że pojawiła się tam
    niespójność którą dopiero teraz zauważyłem, a którą "czułem" od samego
    początku.

    Bo napisano tam o zwiększaniu _przedniego_ rozstawu kół, a opisano skutki
    ogólnie poszerzania samochodu - być może dla większości aut jedno z drugim
    całkiem zbieżne.

    Ale czytając o _przodzie_ intuicja podpowiada mi że autor miał tu ma myśli
    artykułowanie różnic pomięrzy poszerzaniem przodu a tyłu, a on opisuje
    poszerzanie w ogóle (które to w przypadku dołożenia dystansów z przodu
    dominuje nad kwestią różnic szerokości poszczególnych osi).

    Na podobnej zasadzie na której czytając o zmniejszaniu obciążenia przedniej
    osi zakładam że chodzi o zmianę balansu np. z 600kg/400kg, na 580kg/420kg,
    czyli przesunięcie parametru, a nie zrobienie 540kg/400kg.
    Bo nikt nie pisze że zmniejszanie obciążenia przedniej osi powoduje lepsze
    przyspieszanie, "przemycając" pod pojęciem dociążania przedniej osi po
    prostu zmniejszenie masy całego pojazdu.

    Dlatego całkiem nieświadomie założyłem że ktoś pisząc o zwiększaniu
    długości przedniej osi, nie będzie opisywał efektów towarzyszących ogólnie
    poszerzaniu samochodu, a skupi się na różnicy między poszerzaniem przodu i
    tyłu.

    Czyli w tej punkcie tabeli, wbrew opisowi nie jest opisane zjawisko o
    którym była mowa (czyli co powoduje zwiększanie szerokości poszczegolnych
    osi).


    Bo trzymając się tej tabelki i tego że dołożenie dystansu z przodu powoduje
    zmniejszenie przechyłów i zwiększenie nadsterowności,
    to dołożenie dystansów z tyłu też powoduje zmniejszenie przechyłów i uważam
    że jeszcze silniejsze zwiększenie nadsterowności .

    Natomiast przełożenie dystansów z tyłu do przodu nie powoduje zmniejszenia
    przechyłów i zwiększa podsterowność.

    A przypomnę że zaczęło się od tezy że samochód z szerszym tyłem "nie
    skręca".

    Podczas gdy zjawisko jest oczywiście takie że ogólnie im samochód szerszy
    tym skręca lepiej.
    Z czego poszerzanie tyłu tą zdolność do skręcania poprawia _bardziej_ niż
    poszerzanie przodu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: