-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: docieranie hamulców
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
<jri2u1$cpj$82@usenet.news.interia.pl>
<jri3dk$3pd$2@usenet.news.interia.pl>
<jri3ls$cpj$83@usenet.news.interia.pl>
<1...@4...net>
<jrl3dt$cpj$147@usenet.news.interia.pl>
<1nnqyxk1o1386.iztswke5igkc$.dlg@40tude.net>
<jrl611$cpj$148@usenet.news.interia.pl>
<u5wnhwa0znuv$.1p1wvu0sid2s7.dlg@40tude.net>
<jrmruj$1j7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<cs3en2nfte29$.1casettgnb2rw$.dlg@40tude.net>
<jro9no$gmt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<1qnk04vgeun39$.1x2n6qfy73h4d$.dlg@40tude.net>
<jrodv9$hvf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<140repmdjel32.zjg4fomt1l53$.dlg@40tude.net>
<jrpgfb$u3s$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
Date: Wed, 20 Jun 2012 00:38:46 +0200
Message-ID: <15owl1jf5qy2p$.14yu8waf5qzbj.dlg@40tude.net>
Lines: 69
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.139.152
X-Trace: 1340145527 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26689 83.11.139.152:30035
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455436
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 19 Jun 2012 11:32:48 +0200, Bugatti wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości:
>
>>> Tomaszu,
>>> zmieniasz znacznie ideę Naszej dyskusji. Przypomnę że na początku
>>> mówiliśmy
>>> tylko o dokładaniu dystansów na przód - nic nie było nt. skracania osi
>>> tylnej
>>
>> Bez tego założenia rozważanie jest kompletnie bez sensu.
>
> A twoje rozważania mają jakiś sens ?
Poznawczy.
Tzw. brzytwa Ockhama
> Przyczepiłeś się do stwierdzenia że
> zwiększenie rozstawu przednich kół ( bez ingerencji w tylny rozstaw)
> powoduje to "zmniejszenie nadsterowności" - ja ci podałem 2 razy przykład
> literaturowy i samochód (Smart fortwo) a ty poniżej piszesz epopeje, które
> nic nie wnoszą do tematu dystansów na przednią oś
Przyczepiłem się głównie do tego że w przykładzie literaturowym ktoś
pojechał na tyle daleko idącym skrótem myślowym że pojawiła się tam
niespójność którą dopiero teraz zauważyłem, a którą "czułem" od samego
początku.
Bo napisano tam o zwiększaniu _przedniego_ rozstawu kół, a opisano skutki
ogólnie poszerzania samochodu - być może dla większości aut jedno z drugim
całkiem zbieżne.
Ale czytając o _przodzie_ intuicja podpowiada mi że autor miał tu ma myśli
artykułowanie różnic pomięrzy poszerzaniem przodu a tyłu, a on opisuje
poszerzanie w ogóle (które to w przypadku dołożenia dystansów z przodu
dominuje nad kwestią różnic szerokości poszczególnych osi).
Na podobnej zasadzie na której czytając o zmniejszaniu obciążenia przedniej
osi zakładam że chodzi o zmianę balansu np. z 600kg/400kg, na 580kg/420kg,
czyli przesunięcie parametru, a nie zrobienie 540kg/400kg.
Bo nikt nie pisze że zmniejszanie obciążenia przedniej osi powoduje lepsze
przyspieszanie, "przemycając" pod pojęciem dociążania przedniej osi po
prostu zmniejszenie masy całego pojazdu.
Dlatego całkiem nieświadomie założyłem że ktoś pisząc o zwiększaniu
długości przedniej osi, nie będzie opisywał efektów towarzyszących ogólnie
poszerzaniu samochodu, a skupi się na różnicy między poszerzaniem przodu i
tyłu.
Czyli w tej punkcie tabeli, wbrew opisowi nie jest opisane zjawisko o
którym była mowa (czyli co powoduje zwiększanie szerokości poszczegolnych
osi).
Bo trzymając się tej tabelki i tego że dołożenie dystansu z przodu powoduje
zmniejszenie przechyłów i zwiększenie nadsterowności,
to dołożenie dystansów z tyłu też powoduje zmniejszenie przechyłów i uważam
że jeszcze silniejsze zwiększenie nadsterowności .
Natomiast przełożenie dystansów z tyłu do przodu nie powoduje zmniejszenia
przechyłów i zwiększa podsterowność.
A przypomnę że zaczęło się od tezy że samochód z szerszym tyłem "nie
skręca".
Podczas gdy zjawisko jest oczywiście takie że ogólnie im samochód szerszy
tym skręca lepiej.
Z czego poszerzanie tyłu tą zdolność do skręcania poprawia _bardziej_ niż
poszerzanie przodu.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.06.12 13:00 Bugatti
- 20.06.12 19:40 Tomasz Pyra
- 21.06.12 00:12 Bugatti
- 21.06.12 00:39 Tomasz Pyra
- 21.06.12 09:59 Axel
- 21.06.12 13:34 Bugatti
- 21.06.12 23:24 Axel
- 22.06.12 00:25 Tomasz Pyra
- 22.06.12 00:41 Tomasz Pyra
- 22.06.12 10:56 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 22.06.12 14:19 to
- 22.06.12 16:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 22.06.12 20:19 Tomasz Pyra
- 22.06.12 22:51 to
- 25.06.12 10:38 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=