-
Data: 2012-06-22 00:25:32
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 21 Jun 2012 23:24:51 +0200, Axel wrote:
> "Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
> news:jrv0b1$4po$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
>>
>> Wymień proszę te wymiary i wskaż związek z szerokością osi.
>> Dwa posty wczesniej wskazałem dwa bolidy. Pompomnę:
>> Lotus F1:
>> Rozstaw kół przednich: 1450 mm
>> Rozstaw kół tylnych: 1400 mm
>>
>> Sauber F1
>> Rozstaw kół przednich: 1495 mm
>> Rozstaw kół tylnych: 1410 mm
>>
>> Jak widać w Lotusie róznica wynosi 50 mm. Zaś w Sauberze wynosi 85
>> mm....więc regulamin nie mówi o tym że mają być takie same dla każdego
>> bolidu. Owszem są ograniczneia w szerokości przedniego tylnego skrzydła
>> ale nie pisze że tylna osi musi być węższa od przedniej i na odwrót....
>>
>> Wskaż związek.
>
> Czy w jakimkolwiek bolidzie rozstaw przednich kol jest rowny lub mniejszy
> niz tylnych? Nie? No to nic nie przemawia za tym, ze ta roznica nie wynika z
> przepisow i szerokosci opon. A to, ze w jednym jest mniej, w drugim wiecej -
> nie ma zadnego znaczenia. Tak akurat pasowalo w danym bolidzie, co moze miec
> zwiazek z innym zastosowanymi rozwiazaniami.
Bo to co znalazł na tym blogu to nawet nie jest rozstaw kół, tylko zapewne
rozstaw piast.
Widocznie felgi w różnych samochodach mają różne ET i z tego powodu różnie
są rozstawione piasty.
Bo przy limicie szerokości 180cm, każdy bolid na szerokość dokładnie 180cm,
bo im szerzej tym lepiej. Co zresztą widać na zdjęciach.
Kiedyś wolno było mieć tylne koła szerzej, to mieli tylne szerzej (widać na
starych zdjęciach z prostej start-meta, że tylne koła wystają zza przednich
z obu stron).
A rozstaw kół (mierzony jako odległość między środkami opon) każdej osi to
180cm minus szerokość jednej opony z uwzględnieniem jej pochylenia.
Czyli w przypadku opon na suche które mają około 355mm przednie i 380mm
tylne rozstaw osi przedniej to 1445, a tylnej 1420 minus jakieś tam grosze
na uwzględnienie pochylania kół i ugięcia gumy które poszerzają samochód
przy ziemii (regulamin podaje nawet ciśninie w oponach przy którym wykonuje
się pomiar), pewnie jeszcze minus kilka mm zapasu w razie gdyby się coś
rozeszło w czasie wyścigu.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.06.12 00:41 Tomasz Pyra
- 22.06.12 10:56 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 22.06.12 14:19 to
- 22.06.12 16:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 22.06.12 20:19 Tomasz Pyra
- 22.06.12 22:51 to
- 25.06.12 10:38 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.06.12 21:36 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=