eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydocieranie hamulców › Re: docieranie hamulców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: docieranie hamulców
    Date: Tue, 19 Jun 2012 00:31:38 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 60
    Message-ID: <jro9no$gmt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
    <jri2u1$cpj$82@usenet.news.interia.pl>
    <jri3dk$3pd$2@usenet.news.interia.pl>
    <jri3ls$cpj$83@usenet.news.interia.pl>
    <1...@4...net>
    <jrl3dt$cpj$147@usenet.news.interia.pl>
    <1nnqyxk1o1386.iztswke5igkc$.dlg@40tude.net>
    <jrl611$cpj$148@usenet.news.interia.pl>
    <u5wnhwa0znuv$.1p1wvu0sid2s7.dlg@40tude.net>
    <jrmruj$1j7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <cs3en2nfte29$.1casettgnb2rw$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.186.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1340058168 17117 149.156.186.66 (18 Jun 2012 22:22:48 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jun 2012 22:22:48 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 120618-1, 2012-06-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455357
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:

    > To jest jakiś babol, zwłaszcza że napisano "reduces wheel load
    > difference",
    > co już na pierwszy rzut oka widać że jest odwrotnie.

    Nie jest odwrotnie. Twoje założenie jest prawdziwe tylko wtedy gdy pojazd i
    całe podwozie, nadwozie i zawias potraktujemy jako bryła *doskonale
    sztywna*...a sam wiesz w rzeczywistości tak nie jest.

    > Przy kładącym się na bok nadwoziu, im dłuższa oś tym większe różnice w
    > skoku poszczególnych kół spowodowanych przechyłem.
    > A im większe te różnice, tym większy "wheel load difference", a nie
    > mniejszy.

    Rozkład nacisku na opony (a tym samym przenoszenie sił poprzecznych) podczas
    pokonywania zakrętów zależy od __kąta przechyłu bocznego__ pojazdu - on
    tutaj odgrywa kluczową rolę .
    Prosty przykład: połóż sobie na stole zapałki na stole na boku o mniejszej
    powierzchni - następnie zdmuchnij. Potem połóż większą powierzchnią (większą
    szerokością) i zdmuchnij. Wynik doświadczenia każdy zna: Zapałki położone na
    mniejszym boku mają mniejsze ramię działania pochodzące od blatu
    stołu...podmuch powoduje zwiększenie kąta przechyłu bocznego i się
    wywracają. Proste, co nie ;-) !

    W samochodzenie jak masz mniejszy rozstaw osi przedniej to siły styczne od
    nawierzchni do kół powodują powstawania większego kąta przechyłu co powoduje
    zmniejszenie obciążenia koła mniej obciążonego w skręcie.

    > Jeżeli porówna się dwa przykładowe podwozia o rozkładzie mas 50/50 i
    > identycznym zawieszeniu każdego koła.
    > - jeden z rozstawem osi P/T 1600/1400

    Nie mówimy o rozstawie osi tylko kół ;-)

    > - a drugi odwrotnie P/T 1400/1600
    > Oba będą przechylać się na zakrętach tak samo,

    Nie będą tak samo. Bardziej przechylać się będzie auto (przy założeniu że to
    FWD i silnik z przodu) o mniejszym rozstawie tyłu. Jeśli niedociążony tył
    będzie miał dodatkowo mniejszy rozstaw kół to będzie miał tendencję do
    większego przechyłu bocznego co spowoduje że koło tylne mniej dociążone i
    opona na nim nie będzie generować odpowiednio dużej siły poprzecznej. Amen !

    > O ile można się zastanawiać czy może szersza przednia oś nie poprawia
    > zdolności do skręcania (przez odsuwanie punktu przyłożenia siły od środka
    > ciężkości pojazdu), to jednak moim zdaniem mieszanie tego parametru z
    > pod/nadsterownością jest błędem - chociaż tu to mogę ja się mylić, bo z
    > różnymi stanowiskami w tej sprawie się spotykam.

    Szersza oś przednia poprawia "skłonność" do utrzymania skrętu kół zadanego
    przez kierowcę ;-(

    Pozdr.
    +


    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: