-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
ail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: docieranie hamulców
Date: Tue, 19 Jun 2012 00:31:38 +0200
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 60
Message-ID: <jro9no$gmt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
<jri2u1$cpj$82@usenet.news.interia.pl>
<jri3dk$3pd$2@usenet.news.interia.pl>
<jri3ls$cpj$83@usenet.news.interia.pl>
<1...@4...net>
<jrl3dt$cpj$147@usenet.news.interia.pl>
<1nnqyxk1o1386.iztswke5igkc$.dlg@40tude.net>
<jrl611$cpj$148@usenet.news.interia.pl>
<u5wnhwa0znuv$.1p1wvu0sid2s7.dlg@40tude.net>
<jrmruj$1j7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<cs3en2nfte29$.1casettgnb2rw$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 149.156.186.66
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1340058168 17117 149.156.186.66 (18 Jun 2012 22:22:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jun 2012 22:22:48 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
X-Antivirus: avast! (VPS 120618-1, 2012-06-18), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455357
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
> To jest jakiś babol, zwłaszcza że napisano "reduces wheel load
> difference",
> co już na pierwszy rzut oka widać że jest odwrotnie.
Nie jest odwrotnie. Twoje założenie jest prawdziwe tylko wtedy gdy pojazd i
całe podwozie, nadwozie i zawias potraktujemy jako bryła *doskonale
sztywna*...a sam wiesz w rzeczywistości tak nie jest.
> Przy kładącym się na bok nadwoziu, im dłuższa oś tym większe różnice w
> skoku poszczególnych kół spowodowanych przechyłem.
> A im większe te różnice, tym większy "wheel load difference", a nie
> mniejszy.
Rozkład nacisku na opony (a tym samym przenoszenie sił poprzecznych) podczas
pokonywania zakrętów zależy od __kąta przechyłu bocznego__ pojazdu - on
tutaj odgrywa kluczową rolę .
Prosty przykład: połóż sobie na stole zapałki na stole na boku o mniejszej
powierzchni - następnie zdmuchnij. Potem połóż większą powierzchnią (większą
szerokością) i zdmuchnij. Wynik doświadczenia każdy zna: Zapałki położone na
mniejszym boku mają mniejsze ramię działania pochodzące od blatu
stołu...podmuch powoduje zwiększenie kąta przechyłu bocznego i się
wywracają. Proste, co nie ;-) !
W samochodzenie jak masz mniejszy rozstaw osi przedniej to siły styczne od
nawierzchni do kół powodują powstawania większego kąta przechyłu co powoduje
zmniejszenie obciążenia koła mniej obciążonego w skręcie.
> Jeżeli porówna się dwa przykładowe podwozia o rozkładzie mas 50/50 i
> identycznym zawieszeniu każdego koła.
> - jeden z rozstawem osi P/T 1600/1400
Nie mówimy o rozstawie osi tylko kół ;-)
> - a drugi odwrotnie P/T 1400/1600
> Oba będą przechylać się na zakrętach tak samo,
Nie będą tak samo. Bardziej przechylać się będzie auto (przy założeniu że to
FWD i silnik z przodu) o mniejszym rozstawie tyłu. Jeśli niedociążony tył
będzie miał dodatkowo mniejszy rozstaw kół to będzie miał tendencję do
większego przechyłu bocznego co spowoduje że koło tylne mniej dociążone i
opona na nim nie będzie generować odpowiednio dużej siły poprzecznej. Amen !
> O ile można się zastanawiać czy może szersza przednia oś nie poprawia
> zdolności do skręcania (przez odsuwanie punktu przyłożenia siły od środka
> ciężkości pojazdu), to jednak moim zdaniem mieszanie tego parametru z
> pod/nadsterownością jest błędem - chociaż tu to mogę ja się mylić, bo z
> różnymi stanowiskami w tej sprawie się spotykam.
Szersza oś przednia poprawia "skłonność" do utrzymania skrętu kół zadanego
przez kierowcę ;-(
Pozdr.
+
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.12 00:49 Bugatti
- 19.06.12 00:58 Tomasz Pyra
- 19.06.12 01:17 to
- 19.06.12 01:18 to
- 19.06.12 01:43 Bugatti
- 19.06.12 03:10 Tomasz Pyra
- 19.06.12 11:11 Lewis
- 19.06.12 11:32 Grzegorz Prędki
- 19.06.12 11:32 Bugatti
- 19.06.12 11:37 Bugatti
- 19.06.12 11:53 Lewis
- 19.06.12 15:03 to
- 19.06.12 15:05 to
- 19.06.12 20:41 to
- 20.06.12 00:38 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=