  • Data: 2010-02-03 11:45:46
    Temat: Re: do telefonistów
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:hkad9r$8rc$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Dzwonienie to 75V zmiennego nałożone na składową stałą 50V. W
    > szczycie, w trakcie dzwonienia 120V przekracza bez problemu.
    > Sprawdzane

    Przyznam, że zainspirowaleś mnie do dokładniejszego przewiercenia
    tematu... spróbuję podorywać troche schematów i porównać, czy gdzieś
    jakieś niuanse "nie skaczą"... akurat prądu dzwonienia miałem w swej
    pracy raczej nie za dużo, głównie łącza stałoprądowe i linie
    pupinizowane z sygnalizacją 50 Hz, pod koniec też kilka łączy po
    traktach TCK-30. (łącza międzymiastowe to odrębna sprawa)
    Mnie chodzi o to, aby wyczaić i poprzypominać sobie (no, lat trochę i
    trochę minęło), czy to się w zwykły sposób nakłada, czy jeszcze jakoś
    oddziałuje.
    Co do zwykłej nakładki... jako, że u mnie jest np. 63V (EWSD), do tego
    dodajmy górę z dzwonienia (90V), wyjdzie nawet 153V, kondensator w
    dzwonku powinien mieć przynajmniej 216 V aby go nie przebiło, czyli 250
    będzie akurat, z kawalkiem zapasu.

    > oscyloskopem na E10A i na S12J. Dla postronnych czytelników to są typy

    E10A... hehe, to jeszcze gdzieś te starowinki chodzą? :)

    > central elektronicznych. Ta druga nawet jest najbardziej popularna w
    > sieci TP i nadal używana.

    W końcu (różnie różne głosy mówią, czasem sprzecznie) zakup licencji
    podobno uratował hiszpański oddzial Alcatela od upadku... Z początku to
    nie była "jotka", ale zrobiono upgrade oprogramowania, a co ze sprzętem,
    czy i co zmieniano, to nie mam danych. Zamianę można było bardzo łatwo
    poznać - po marszrucie. W wersji "J" była ona wyraźnie szybsza, niż
    pierwotnie. Bywało nawet, że po kolei szły dwie marszruty, jedna z
    upgrade'owanej centrali, druga z "pierwotnej", albo odwrotnie...
    Niebawem będziemy obchodzić jej pelnoletniość w Polsce :)
    Ja tam jednak lepiej się znajduję wśród wybieraków, przekaźników,
    żarówek sygnalizacyjnych :)))

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!