  • Data: 2010-01-30 21:01:25
    Temat: Re: do telefonistów
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wmak napisał:
    > Pamiętam, że w starych centralach można było bezkarnie, bez zajmowania
    > linii, pobierać 2mA.
    > Były takie patenty, że na jednej linii były dwa telefony - jeden normalny i
    > drugi pracujący w paśmie w góre przesuniętym (jakoś 1+1 to się nazywało).
    > Te 2mA ładowały akumulatorki w tym urządzeniu.
    >
    > Możliwe, że ta norma dalej obowiązuje w elektronicznych centralach.

    Nie obowiązuje. 2mA to o wiele za dużo, jak na czuwanie. Zwróć uwagę, że
    jeżeli są dwa aparaty na jednej linii (do dwóch różnych abonentów, do
    dwóch różnych rozmów jednocześnie - bo o tym przypadku mówimy), to na
    centrali musi być urządzenie, które łączy rozmowy z dwóch łączy, miesza
    sygnały w jedną parę i nadaje w linię. To samo urządzenie może dodać też
    zasilanie do specjalnych aparatów u abonentów. Nie używałem tych
    wynalazków ale całkiem prawdopodobne, że zwykły telefon by nie zadziałał
    w takim systemie. Tak z ciekawości - chętnie bym zobaczył dokumentację
    do tego typu aparatów.
    Maciek