  • 11. Data: 2011-03-11 03:31:56
    Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy
    Od: bbk <b...@g...pl>

    On 2011-03-10 22:02, entroper wrote:
    > Użytkownik "PeJot"<P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wnioski z obserwacji mam takie, że w dobrym, sprawnym samochodzie
    > termometr jest w zasadzie niepotrzebny, bo po nagrzaniu silnika, zima czy
    > lato i tak stoi na prawidłowej temperaturze zadawanej przez termostat.
    > Wystarczyłaby kontrolka nagrzania silnika i przekroczenia temperatury (w
    > jakimś samochodzie nie ma kontrolki przegrzania?). To już lepiej mieć
    > kontrolkę temperatury oleju.
    >
    > e.

    Ojca Toyota ma kontrolkę temperatury, która świecąc na niebiesko
    świadczy o niedogrzanym silniku, potem gaśnie, a jak silnik zacznie się
    przegrzewać powinna zaświecić się na czerwono.

    --
    DS5
    gg 3623116

  • 12. Data: 2011-03-11 06:31:02
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-03-10 22:02, entroper pisze:
> [...]
    > termometr jest w zasadzie niepotrzebny, bo po nagrzaniu silnika, zima czy
    > lato i tak stoi na prawidłowej temperaturze zadawanej przez termostat.

    W samochodach które miałem ( silniki <1.4 l ) w tęgie zimy ( <-15 ) były
    problemy z ogrzewaniem. Mimo sprawnego termostatu zbyt wiele ciepła
    uciekało z samego bloku silnika i pasażerowie narzekali na zimno.
    Wystarczyło *częściowo* przymykać wloty powietrza aby ciecz osiągała
    typowe 95 stopni i w samochodzie było ciepło. Tyle że do tego potrzeba
    termometru a nie kontrolki.

    OIDP Skoda Felicja przed chłodnicą miała fabrycznie prowadnice do
    przymykania wlotu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2011-03-11 12:03:14
    Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ilbeck$p9l$1@mx1.internetia.pl...

    > pytanie, jak taki przetwornik zachowa się w temperaturze -20 stopni C?
    > http://allegro.pl/adc0831-dip8-8-bit-ad-konwerter-ns
    c-i1492244630.html

    Będzie miał mniejsze szumy?

  • 14. Data: 2011-03-11 12:10:13
    Od: klaudiusz <w...@t...pl>

    Dnia 10-03-2011 o 18:35:32 bratPit <k...@o...pl> napisał(a):

    > ale też nie ma po co tak kombinować,
    > przecież ten samochód na pewno ma jakiś czujnik temperatury cieczy do
    > modułu silnika, można wykorzystać ten czujnik - w sieci na pewno są
    > parametry owego, jedyny problem jest taki aby dołożony układ pomiarowy
    > był dopasowany do istniejącego układu - nie wpływał na odczyt temp przez
    > moduł silnika,

    Zależy, który fiat. Jeśli chodzi Punto I to:
    Jak ma tylko lampkę, to w bloku silnika jest bimetal mający 2 pozycje.
    Jeśli chciałby wskazówkę, musi wymienić czujnik od wersji w której jest
    wskazówka na desce.

  • 15. Data: 2011-03-11 12:56:45
    Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Wystarczyło *częściowo* przymykać wloty powietrza aby ciecz osiągała
    > typowe 95 stopni i w samochodzie było ciepło. Tyle że do tego potrzeba

    jeśli przymykanie wlotu chłodnicy rozwiązuje problem
    oznacza to bardzo powszechną drobną usterkę - termostat otwarty zbyt mocno
    wymiana termostatu na sprawny poprawia ogrzewanie kabiny, pracę silnika
    i obniża zużycie paliwa

    [sprawdzone, na prawie wszystkich moich autach!]

    btw: kiedyś była nawet taka moda, żeby w ogóle usuwać termostat - żeby
    silnik na pewno sie nie przegrzał
    imho głupota totalna...

  • 16. Data: 2011-03-11 13:00:38
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-03-11 13:56, qlphon pisze:

> [...]
    > wymiana termostatu na sprawny poprawia ogrzewanie kabiny, pracę silnika

    Akurat w Felicji termostat wymieniałem z definicji, bo oryginalny
    plastikowy rozlatywał się z definicji po 50 k. Po wymianie było
    dokładnie tak samo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2011-03-11 14:17:59
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Będzie miał mniejsze szumy?

    ale czy będzie działał? to samo z AT89C2051?

  • 18. Data: 2011-03-11 14:19:03
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > ale czy będzie działał? to samo z AT89C2051?

    chociaż Ktoś tu kiedyś wspominał i jakimś 8 nóżkowym procku AVR z
    przetwornikiem A/C... jak Ktoś kojarzy to proszę o podanie numerka? jak on
    zachowa się przy -20?

  • 19. Data: 2011-03-11 21:21:33
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    kiedyś można było dostać obudowy z przednim plastikiem przeźroczystym
    (kolorowym), może Ktoś kojarzy symbol tej obudowy?

  • 20. Data: 2011-03-11 21:29:43
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    co jest kradex się wywalił?
    http://www.kradex.com.pl/oferta.php