-
11. Data: 2011-03-11 03:31:56
Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy
Od: bbk <b...@g...pl>
On 2011-03-10 22:02, entroper wrote:
> Użytkownik "PeJot"<P...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:ilbcim$nan$1@news.onet.pl...
>
>> Tak jest w Fabii II, w niektórych opcjach wyposażenia - termometru
>> cieczy nie ma, ale kontrolka przegrzania jest. Trochę to denerwuje.
>
> wnioski z obserwacji mam takie, że w dobrym, sprawnym samochodzie
> termometr jest w zasadzie niepotrzebny, bo po nagrzaniu silnika, zima czy
> lato i tak stoi na prawidłowej temperaturze zadawanej przez termostat.
> Wystarczyłaby kontrolka nagrzania silnika i przekroczenia temperatury (w
> jakimś samochodzie nie ma kontrolki przegrzania?). To już lepiej mieć
> kontrolkę temperatury oleju.
>
> e.
>
Ojca Toyota ma kontrolkę temperatury, która świecąc na niebiesko
świadczy o niedogrzanym silniku, potem gaśnie, a jak silnik zacznie się
przegrzewać powinna zaświecić się na czerwono.
--
DS5
gg 3623116
-
12. Data: 2011-03-11 06:31:02
Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy
Od: PeJot <P...@0...pl>
W dniu 2011-03-10 22:02, entroper pisze:
> Użytkownik "PeJot"<P...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:ilbcim$nan$1@news.onet.pl...
>
>> Tak jest w Fabii II, w niektórych opcjach wyposażenia - termometru
>> cieczy nie ma, ale kontrolka przegrzania jest. Trochę to denerwuje.
>
> wnioski z obserwacji mam takie, że w dobrym, sprawnym samochodzie
> termometr jest w zasadzie niepotrzebny, bo po nagrzaniu silnika, zima czy
> lato i tak stoi na prawidłowej temperaturze zadawanej przez termostat.
W samochodach które miałem ( silniki <1.4 l ) w tęgie zimy ( <-15 ) były
problemy z ogrzewaniem. Mimo sprawnego termostatu zbyt wiele ciepła
uciekało z samego bloku silnika i pasażerowie narzekali na zimno.
Wystarczyło *częściowo* przymykać wloty powietrza aby ciecz osiągała
typowe 95 stopni i w samochodzie było ciepło. Tyle że do tego potrzeba
termometru a nie kontrolki.
OIDP Skoda Felicja przed chłodnicą miała fabrycznie prowadnice do
przymykania wlotu.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
13. Data: 2011-03-11 12:03:14
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
wiadomości news:ilbeck$p9l$1@mx1.internetia.pl...
> pytanie, jak taki przetwornik zachowa się w temperaturze -20 stopni C?
> http://allegro.pl/adc0831-dip8-8-bit-ad-konwerter-ns
c-i1492244630.html
Będzie miał mniejsze szumy?
-
14. Data: 2011-03-11 12:10:13
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: klaudiusz <w...@t...pl>
Dnia 10-03-2011 o 18:35:32 bratPit <k...@o...pl> napisał(a):
> ale też nie ma po co tak kombinować,
> przecież ten samochód na pewno ma jakiś czujnik temperatury cieczy do
> modułu silnika, można wykorzystać ten czujnik - w sieci na pewno są
> parametry owego, jedyny problem jest taki aby dołożony układ pomiarowy
> był dopasowany do istniejącego układu - nie wpływał na odczyt temp przez
> moduł silnika,
Zależy, który fiat. Jeśli chodzi Punto I to:
Jak ma tylko lampkę, to w bloku silnika jest bimetal mający 2 pozycje.
Jeśli chciałby wskazówkę, musi wymienić czujnik od wersji w której jest
wskazówka na desce.
-
15. Data: 2011-03-11 12:56:45
Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy [OT]
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
> W samochodach które miałem ( silniki <1.4 l ) w tęgie zimy ( <-15 ) były
> problemy z ogrzewaniem. Mimo sprawnego termostatu zbyt wiele ciepła
> uciekało z samego bloku silnika i pasażerowie narzekali na zimno.
> Wystarczyło *częściowo* przymykać wloty powietrza aby ciecz osiągała
> typowe 95 stopni i w samochodzie było ciepło. Tyle że do tego potrzeba
> termometru a nie kontrolki.
jeśli przymykanie wlotu chłodnicy rozwiązuje problem
oznacza to bardzo powszechną drobną usterkę - termostat otwarty zbyt mocno
wymiana termostatu na sprawny poprawia ogrzewanie kabiny, pracę silnika
i obniża zużycie paliwa
[sprawdzone, na prawie wszystkich moich autach!]
btw: kiedyś była nawet taka moda, żeby w ogóle usuwać termostat - żeby
silnik na pewno sie nie przegrzał
imho głupota totalna...
-
16. Data: 2011-03-11 13:00:38
Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy [OT]
Od: PeJot <P...@0...pl>
W dniu 2011-03-11 13:56, qlphon pisze:
> jeśli przymykanie wlotu chłodnicy rozwiązuje problem
> oznacza to bardzo powszechną drobną usterkę - termostat otwarty zbyt mocno
> wymiana termostatu na sprawny poprawia ogrzewanie kabiny, pracę silnika
> i obniża zużycie paliwa
Akurat w Felicji termostat wymieniałem z definicji, bo oryginalny
plastikowy rozlatywał się z definicji po 50 k. Po wymianie było
dokładnie tak samo.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
17. Data: 2011-03-11 14:17:59
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
> Będzie miał mniejsze szumy?
ale czy będzie działał? to samo z AT89C2051?
-
18. Data: 2011-03-11 14:19:03
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
> ale czy będzie działał? to samo z AT89C2051?
chociaż Ktoś tu kiedyś wspominał i jakimś 8 nóżkowym procku AVR z
przetwornikiem A/C... jak Ktoś kojarzy to proszę o podanie numerka? jak on
zachowa się przy -20?
-
19. Data: 2011-03-11 21:21:33
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
kiedyś można było dostać obudowy z przednim plastikiem przeźroczystym
(kolorowym), może Ktoś kojarzy symbol tej obudowy?
-
20. Data: 2011-03-11 21:29:43
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
co jest kradex się wywalił?
http://www.kradex.com.pl/oferta.php