  • 1. Data: 2011-03-10 18:13:09
    Temat: Jaki to LED!!!
    Od: "Wojtek" <k...@c...pl>

    Witam!!!
    Mam pytanko. Może ktoś wie jaki typ diod LED znajduje się w modułach
    sygnalizacji obecności napięcia 230V montowanych na szynę TH35
    Muszą to być chyba diody świecące przy małych wartościach prądów
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-03-10 20:23:29
    Temat: Re: Jaki to LED!!!
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.03.10 19:13, Wojtek pisze:
> [...]
    > sygnalizacji obecności napięcia 230V montowanych na szynę TH35
    > Muszą to być chyba diody świecące przy małych wartościach prądów

    A czemu małym prądem?? I co to znaczy małym?? 10mA? 5mA? 1mA??
    Obstawiam, że są to zwykłe, najzwyklejsze LEDy z prądem na poziomie 10mA
    i tyle. Zasilane przez jakiś kondensator, rezystor i plus co najmniej
    jedna dioda.

    Konop

  • 3. Data: 2011-03-10 21:04:09
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Obstawiam, że są to zwykłe, najzwyklejsze LEDy z prądem na poziomie 10mA
    > i tyle. Zasilane przez jakiś kondensator, rezystor i plus co najmniej
    > jedna dioda.

    O ile co do LED-ów obstawiasz prawdopodobnie dobrze, to jeśli chodzi o
    układ zasilania możesz być w błędzie. Są kontrolki uniwersalne pracujące
    od chyba 12V z miniaturową przetworniczką.

    e.

  • 4. Data: 2011-03-10 22:09:38
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.03.10 22:04, entroper pisze:
> [...]
    > układ zasilania możesz być w błędzie. Są kontrolki uniwersalne pracujące
    > od chyba 12V z miniaturową przetworniczką.

    Zgodzę się, są. Ale z tego, co widziałem, to są też takie, które mają
    podane napięcie. I pytanie, które dla kogo są "typowe" :D

    Konop

  • 5. Data: 2011-03-10 23:10:12
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Zgodzę się, są. Ale z tego, co widziałem, to są też takie, które mają
    > podane napięcie. I pytanie, które dla kogo są "typowe" :D

    typowe są neonówki :D

    e.

  • 6. Data: 2011-03-11 17:26:47
    Od: "Wojtek" <k...@c...pl>

    > A czemu małym prądem?? I co to znaczy małym?? 10mA? 5mA? 1mA?? Obstawiam,
    > że są to zwykłe, najzwyklejsze LEDy z prądem na poziomie 10mA i tyle.
    > Zasilane przez jakiś kondensator, rezystor i plus co najmniej jedna dioda.

    Normalna dioda LED to nie jest.
    Tak się składa, że z trzech diod jedna jest dobra. Jak wlutowałem dwie
    ogólnie dostępne to świecą ale duuuużo słabiej.
    Konkretnie chodzi o LK 713 firmy F&F
    Dodam jeszcze, że diody oryginalne mają końcówki dłuższe około 1 cm od
    moich.
    Co do zasilania, to dioda prostownicza i dwa rezystory szeregowo z LED