    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.comp.nowe-programy
    Subject: Re: dane w cloud [cross]
    Date: Thu, 13 Jun 2013 11:06:55 +0200

    Dnia 2013-06-12, o godz. 11:01:55
    rs <n...@n...spam.info> napisał(a):

    > jak nie mam. logowanie jest po podaniu hasla albo przez link z
    > hashem. jesli ktos z zainteresowanych poda haslo innym, to tak samo
    > nie mam nad tym kontroli, na wlasnym serwerze.

    A firma hostująca ma bez hasła i bez tego. I nie masz pojęcia kto z tej
    firmy to ogląda. Czy udostępnia bez Twojej wiedzy służbom czy za drobną
    opłatą Twojej konkurencji.

    > nie wkraczaj w ten temat bo to zuuuuupelnie inna historia, a temat
    > bardzo obszerny.

    A czemu mam nie wkraczać? To właśnie doskonały przykład jak postronne
    służby dostają dostęp do Twoich danych bez Twojej wiedzy. A potem nie
    dostaniesz wizy do USA albo po przekroczeniu granicy wylądujesz w
    Guantanamo.

    > jeszcze raz. przyjrzyj sie jak wyglada udostepnianie plikow w takim
    > google.drive. moze takie lacza w takiej cenie sa u ciebie. u mnie nie
    > ma. zreszta jak juz pisalem. nie interesuje mnie zakaldanie kolejnego
    > lacza. <rs>

    Wiem doskonale jak działają publiczne chmury. Jak prywatne także.
    Wykorzystuję obie. I dlatego nie powierzam publicznym żadnych danych
    firmowych bo nie mam nad nimi kontroli. Wiesz np. że Google indeksuje
    zawartość poczty i GoogleDrive dla własnej wyszukiwarki? Uważasz że
    obrobione tak bez Twojej wiedzy dane są nadal bezpieczne?

    Cena łącza to nie wszystko. 2Mbps uploadu w obecnych warunkach to
    wartość śmieszna. Przy czym to nie musi być zlokalizowane u Ciebie -
    może być w dowolnym zaufanym miejscu.

    Zrobisz jak chcesz - ja tylko zwracam Ci uwagę że rozwiązanie jakie
    wybierasz po prostu nie jest bezpieczne i nie można mu zaufać jeśli
    właścicielowi danych zależy na ich poufności.

    Zdrówko