  • Data: 2013-06-14 09:10:11
    Temat: Re: dane w cloud [cross]
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-06-13, o godz. 11:43:56
    rs <n...@n...spam.info> napisał(a):

    > sadze, ze po prostu masz male pojecie jak serwisy o ktorych mowie
    > wygladaja. przyjrzyj sie chociaz google.drive i bedziesz wiedzial.

    Wiem doskonale. I dlatego im nie ufam.

    > napisałem wyżej. bo to zuuuuupelnie inna historia. mieszasz w tym
    > wątku dwie rzeczy. federalnie egzekwowane przekazywanie _pewnych_
    > danych prywatnych użytkowników, na mocy patriot act z 2001, a dostepu
    > do moich danych przez prywatne, nieupranione osoby. w jednym i drugim
    > wypadku moje dane sa wystarczajaco bezpieczne, ze wzgledu chocby na
    > ich charakter.

    Ależ ja nigdzie nie napisałem że chodzi tylko prywatne osoby. Chodzi o
    to że jeśli ktokolwiek poza właścicielem i uprawnionymi przez niego
    osobami ma dostęp do danych to nie są one bezpieczne.

    > nie popadaj w histerie. po pierwszy zorientuj sie jakie dane sa
    > przekazywane, w jaki sposob i co jest potem z nimi robione. potem
    > spytaj mnie, jakie dane na zamierzam udostepniac i jak sobie to
    > zlozysz w calosc to bedziesz wiedzial, ze to sa zupelnie rozne
    > sytuacje.

    Bardzo często nie masz pojęcia jak dane z Twojego punktu niby
    nieistotne są ważne dla kogo innego. Staram się od dłuższego czasu
    zwrócić na to uwagę. No ale jak widzę uważasz że bezpieczeństwo danych
    jest nieistotne - ja uważam całkiem inaczej.

    > to niech sobie indexuje. i co z tego? i jeszcze raz. nie masz pojęcia
    > jakie dane ja będę trzymał i udostępniał, a zakładasz bóg jedyny wie
    > co.

    Ale ja Ci sugeruję tylko bezpieczne rozwiązanie. Nie chcesz - nie
    skorzystasz. Tylko zastanów się czy potem nie będzie płaczu bo ktoś np.
    wygra kolejny przetarg znając Twoje projekty.

    > no wiec skoro wiesz, ze to nie wszystko to dolicz resztę kosztow
    > takiego rozwiązania, od sprzętu, po obsługę techniczna i
    > zabezpieczenie danych, miesieczne ograniczenia przekazywanych danych.

    Dowolny NAS po skonfigurowaniu w ciągu 2-3 godzin jest praktycznie
    bezobsługowy. Poza jego zakupem największy koszt stały to opłata za
    łącze.

    > oczywiście jesteś w stanie wskazać zaufane miejsce. to jest nawet
    > zabawne, ze zakładasz, ze taki google, apple, MS i inne poddały się
    > naporowi rządu federalnego i przekazują mu dane, a mniejsi providerzy
    > będą stali murem i nie dadzą. zastanów się. w takim razie to moze
    > wystawic dane na jakimś ruskim pirackim serwerze, każdy plik
    > podwojnie zipowac i zabezbieczac hasłem. co ty na to?

    Ależ ja Ci nie proponuję providera.Postaw to np. u jednej z osób które
    będą korzystać z rozwiązania. No chyba że nie ufasz osobie której sam
    chcesz udostępnić swoje dane.

    > dzięki za troskę, ale takie rozwiązanie jakie sobie obmyśliłem uważam
    > dla tych danych za wystarczająco bezpieczne, choćby na podstawie
    > wieloletniego z nim doświadczenia. tym razem jednak ilosc danych jest
    > zdecydowanie większa niż zwykle. <rs>

    Czasami warto zerknąć po prostu szerzej. Wiesz kiedyś wydawało mi się
    równie nieistotne kto grzebie moich plikach zdjęć i filmów robionych
    amatorsko na różnych imprezach. Do momentu gdy nie trafiłem na oferty
    sprzedaży filmów zmontowanych między innymi z moich materiałów.

    Zdrówko