  • Data: 2013-11-20 22:11:39
    Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
    Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-20 12:14, Mirek Ptak pisze:
    > To wspaniale! A jak dojezdzasz na spotkanie czy jestes gdzies umowiony to
    >>
    > Nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Jeśli się śpieszę to po prostu
    > wyłączam silnik i idę na spotkanie - nic się nie stanie jak wypalanie
    > przerwie się w takiej sytuacji raz, czy dwa pod rząd.
    > Poza tym, jak jadę na spotkanie to zwykle dalej niż do pracy, więc
    > filtr ma czas się wypalić w trasie (o ile oczywiście zajdzie taka
    > potrzeba).
    > Za czasów Vectry wypalanie w mieście włączyło mi się z 10 razy przez 4
    > lata w okresach, gdy nie jeździłem nigdzie poza praca-dom. z tych
> [...]

    Wyłączając silnik w trakcie wypalania możesz zrobić z filtra trupa. Nie
    doczytałeś w instrukcji obsługi? Tzw. szok termiczny, rzecz bardzo
    szkodliwa dla filtra.. Tak samo nie może to być objazd dookoła osiedla,
    a równe obroty i żadnego przełączania biegów.
    I zgadza się - wypalanie jest programowe, zawsze było programowe,
    jednak kierowca musi spełnić określone warunki.