  • 21. Data: 2010-07-13 11:34:04
    Temat: Re: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 13.07.2010 12:17, gr wrote:

    > W zasadzie masz racje..., ale nawet lampy studyjne z softem 40x40 nie
    > oswietl? ca?ej postaci.

    Zależy jak daleko będą od postaci :) Lampy reporterskie dają jednak mało
    światła. Porównaj nawet kondensatory dla lampy 300Ws, z kondensatorami
    takiej reporterskiej. Nie ma porównania. Lampy 300Ws szacunkowo
    odpowiadają lampie o liczbie przewodniej 68, ale to nie jest tak do
    końca. W dodatku nie są punktowym źródłem światła. Palnik reporterskiej
    to 1/10 palnika studyjnej.

    > Uzywam i lamp studyjnych (4 x ELFO), i zestawu STROBIST (5 x 430 exII
    > wyzwalane Pixlami z HSSem).
    > Maj?c 5 lamp jeste? w stanie oswietliae wiekszo?ae obiektów normalnych
    > formatów (samochód, dom w ?rodku,

    Z softboksami 40x40?

    > plac zabaw... itp), jest to wygodne w rozstawieniu, nie ma kablunków, do
    > tego u?ywaj?c filtrów do lamp
    > robisz sobie wschód - zachów s?onca, trawe zielon? zó?ta - co chcesz.

    A do studyjnych nie ma filtrów?

    > Poniewa? u?ywam tych lamp z krótkimi czasami,
    > i pracuj? w ETTL-u, nie mam problemu z regulacj? "ciemno?ci i intensywno?ci"
    > t?a naturalnie o?wietlonego,
    > GO moge mieae jak ?yletka bo przes?ona mnienie ogranicza ( a przewa?nie
    > u?ywam 50/F1,4 i 85/F1,4.

    Przy reporterskich ciężko osiągnąć dużą GO, a nie płytką. Masz za mało
    światła. W studio rzadko korzysta się z płytkiej GO.

    > Z lampami niezaleznie czy studyjnymi problem polega na:
    > - wszystko w manualu,

    No to co? Albo chcesz mieć pełną kontrolę albo stosujesz TTL i na dobrą
    sprawę nie masz 100% pewności co wyjdzie. Lampy studyjne to także
    większa kontrola nad modyfikatorami oświetlenia. Są teraz nawet beauty
    dishe dla reporterskich, ale to jednak nie to.

    > - wszedzie kable i ?atwo poprzewracaae,

    Tylko kable od generatorów, bo wyzwalanie i tak po radiu albo fotocelami.

    > - trzeba troche czasu aby to rozstawiae, a s? miejsca gdzie lepiej szybko i
    > sie zmywaae.

    A rozstawione z softboksami reporterskie na statywach zbiera się w ciągu
    jednej sekundy?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 22. Data: 2010-07-13 11:52:08
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > odpowiadają lampie o liczbie przewodniej 68, ale to nie jest tak do
    > końca. W dodatku nie są punktowym źródłem światła. Palnik reporterskiej

    no oczywiście że nie (60 x 80 - chyba i 40 x 120)

    > A do studyjnych nie ma filtrów?

    no nie znalazłem nigdzie, a z pewnością nie są to porównywalne pieniądze

    > Przy reporterskich ciężko osiągnąć dużą GO, a nie płytką. Masz za mało
    > światła. W studio rzadko korzysta się z płytkiej GO.

    przy zdjęciach na zewnątrz światła jest sporo, a wewnątrz 5 lampami
    doświetla się doskonale

> [...]
    > większa kontrola nad modyfikatorami oświetlenia. Są teraz nawet beauty
    > dishe dla reporterskich, ale to jednak nie to.

    przecież stosując TTL-a masz możliwość redukcji siły lamp w dość szerokim
    zakresie
    (trzeba stosować przy używaniu 3-4 lamp)
    a wiadomo, że się nie prześwietli,
    zmieniając czas w puszcze nie trzeba iść do lamp i zmieniać ustawień

    > Tylko kable od generatorów, bo wyzwalanie i tak po radiu albo fotocelami.

    fotocele w ostrym świetle czasem zawodzą

    > A rozstawione z softboksami reporterskie na statywach zbiera się w ciągu
    > jednej sekundy?

    w 30 s. da radę

    ale nasza dyskusja odbiegła od tematu znacznie ...... i chyba czas ją
    zakończyć
    pozdr.
    gr.

  • 23. Data: 2010-07-13 16:37:21
    Temat: Odp: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > Chciałbym zauważyć, że softboks 40x40 przy lampie reporterskiej ma
    > zasięg mniejszy niż lampka w kompakcie.
    --------------------
    Niby tak, ale jakoś nie widzę sensu zakładanie na lampę softboxa
    o tych wymiarach przy odległości do modela rzędu 4-5 m (lub większej).

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 24. Data: 2010-07-14 13:02:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010, gr wrote:

    > chyba nigdy nie uzywałeś softboxu nawet tylko 40x40 nie mówiąc o 60x60,

    Fakt, żeglarzem nie jestem :D

    > że porównujesz do odbicia od czegokolwiek...

    Już napisałem tekst, ale zreflektowałem się że myœlę głównie
    o przypadkach "w pomieszczeniu" - a z sšsiednich postów widzę że
    rozmawiacie o doœwietlaniu w terenie, w takim przypadku już mnie
    tu nie ma!
    Z ciekawości - jak wygląda 'wyrywalność' takiego sprzętu przy
    trochę silniejszym wietrze?

    [...a tu "JA"...]

    > pewnie, żemocna lampa jest lepsza niż słabsza,
    > ale więcej korzyści będzie ze słabszej lampy + modyfikatory + szkiełko
    > (nawet C50 F1,8)

    Odnoszę wrażenie, że mi tak płytka GO nie zawsze by pasowała :D

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2010-07-14 13:42:03
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > Już napisałem tekst, ale zreflektowałem się że myślę głównie
    > o przypadkach "w pomieszczeniu" - a z sąsiednich postów widzę że
    > rozmawiacie o doświetlaniu w terenie, w takim przypadku już mnie
    > tu nie ma!
    > Z ciekawości - jak wygląda 'wyrywalność' takiego sprzętu przy
    > trochę silniejszym wietrze?

    Używam statywum Quantuma (chyba 260 cm wys.) składają się do 1 mm i mam
    torbę.
    Z softboxem 60x60 dociążam statyw "otoczeniem" o ok. 4-5 kg i jest stabilne,
    drugi patent to mam monopody (160 cm) a kolcami do wbijania w ziemię (ok. 15
    cm),

    Trzeba pamietać, że żadko kiedy oświetlasz na otwartej przestrzeni,
    mi najczęście zdarza się:
    - jakaś chałupa, stodoła, budynek
    - pod drzewem, między krzakami, między zaroślami
    - w b. dużych pomieszczeniach.
    Na otwartej przestrzeni wiatr jest mocniejszy....
    pozdr.
    Gr.

  • 26. Data: 2010-07-15 06:17:55
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał no spammm na pl.rec.foto.cyfrowa do nas:

    > Używam statywum Quantuma (chyba 260 cm wys.) składają się do 1 mm

    Ja chcę taki statyw, w portfelu będę nosił :o)

    > pozdr.
    > Gr.

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz
    (> - - ^.^_, http://wiki.smutek.pl

  • 27. Data: 2010-07-15 07:03:35
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    sorry - 1 metra (100 cm)
    pozdr.
    Gr

  • 28. Data: 2010-07-15 07:53:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010, gr wrote:

    > Używam statywum Quantuma (chyba 260 cm wys.) składają się do 1 mm

    ...w średnicy? :O
    :D

    thx.
    - Gotfryd

  • 29. Data: 2010-07-17 09:43:26
    Od: BernArala <f...@g...com>

    On 11 Lip, 21:27, "JerzyR" <j...@d...pl> wrote:

    > model 580 ma większą liczbę przewodnią i dodatkowo jakąś funkcję typu błysk
    > 2 kurtyny, co dla amatora nie ma znaczenia

    Usenet pełen jest profesjonalistów. W zasadzie to w usenecie jest ich
    99 podczas gdy w realu tylko jeden procent populacji...

    pozdrawiam
    Bernard
    www.bwstudio.com.pl