    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
    Date: Tue, 13 Jul 2010 13:34:04 +0200

    On 13.07.2010 12:17, gr wrote:

    > W zasadzie masz racje..., ale nawet lampy studyjne z softem 40x40 nie
    > oswietl? ca?ej postaci.

    Zależy jak daleko będą od postaci :) Lampy reporterskie dają jednak mało
    światła. Porównaj nawet kondensatory dla lampy 300Ws, z kondensatorami
    takiej reporterskiej. Nie ma porównania. Lampy 300Ws szacunkowo
    odpowiadają lampie o liczbie przewodniej 68, ale to nie jest tak do
    końca. W dodatku nie są punktowym źródłem światła. Palnik reporterskiej
    to 1/10 palnika studyjnej.

    > Uzywam i lamp studyjnych (4 x ELFO), i zestawu STROBIST (5 x 430 exII
    > wyzwalane Pixlami z HSSem).
    > Maj?c 5 lamp jeste? w stanie oswietliae wiekszo?ae obiektów normalnych
    > formatów (samochód, dom w ?rodku,

    Z softboksami 40x40?

    > plac zabaw... itp), jest to wygodne w rozstawieniu, nie ma kablunków, do
    > tego u?ywaj?c filtrów do lamp
    > robisz sobie wschód - zachów s?onca, trawe zielon? zó?ta - co chcesz.

    A do studyjnych nie ma filtrów?

    > Poniewa? u?ywam tych lamp z krótkimi czasami,
    > i pracuj? w ETTL-u, nie mam problemu z regulacj? "ciemno?ci i intensywno?ci"
    > t?a naturalnie o?wietlonego,
    > GO moge mieae jak ?yletka bo przes?ona mnienie ogranicza ( a przewa?nie
    > u?ywam 50/F1,4 i 85/F1,4.

    Przy reporterskich ciężko osiągnąć dużą GO, a nie płytką. Masz za mało
    światła. W studio rzadko korzysta się z płytkiej GO.

    > Z lampami niezaleznie czy studyjnymi problem polega na:
    > - wszystko w manualu,

    No to co? Albo chcesz mieć pełną kontrolę albo stosujesz TTL i na dobrą
    sprawę nie masz 100% pewności co wyjdzie. Lampy studyjne to także
    większa kontrola nad modyfikatorami oświetlenia. Są teraz nawet beauty
    dishe dla reporterskich, ale to jednak nie to.

    > - wszedzie kable i ?atwo poprzewracaae,

    Tylko kable od generatorów, bo wyzwalanie i tak po radiu albo fotocelami.

    > - trzeba troche czasu aby to rozstawiae, a s? miejsca gdzie lepiej szybko i
    > sie zmywaae.

    A rozstawione z softboksami reporterskie na statywach zbiera się w ciągu
    jednej sekundy?

    --
    http://szumofob.eu