-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: czy leci z nami pilot?
Date: Tue, 8 Aug 2017 08:25:16 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 45
Message-ID: <omblg9$2sv$1@node2.news.atman.pl>
References: <oma9k7$876$1@dont-email.me> <cmmxh56rb1pu.1eodiilm6is07$.dlg@40tude.net>
<omabmh$fel$1@dont-email.me> <omad34$v2g$1@node2.news.atman.pl>
<r1lnah9i0n6m$.sdb3rvfgczo2$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 91.200.93.101
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1502173513 2975 91.200.93.101 (8 Aug 2017 06:25:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Aug 2017 06:25:13 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: Avast (VPS 170807-2, 2017-08-07), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612350
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:r1lnah9i0n6m$.sdb3rvfgczo2$.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:55:34 +0200, tck napisał(a):
>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>> A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
>>> prędkości Airbusa nad Atlantykiem?
>>>
>> jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej
>> da
>> rade komputer...
>
> Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
> zawiodl.
> I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.
>
> J.
chyba jednak nie
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_Fr
ance_447
Zdumiewający jest fakt braku właściwej reakcji załogi na przeciągnięcie -
pierwszy oficer przez ponad 2 minuty trzymał stale uchwyt drążka wychylony
na siebie - mimo, że sztuczny horyzont oraz zachowanie samolotu wskazywało
na konieczność działania odwrotnego. Zastosowana w samolocie metoda
sterowania typu fly-by-wire sprawia, że działanie urządzeń sterowniczych
samolotu jest wypadkową wskazań obu drążków sterowych. W sytuacji działań
przeciwstawnych (np. jeden pilot odpycha końcówkę drążka, drugi w tym
momencie ją ściąga - co w tym locie miało miejsce) - wypadkowa działania
maszyny może mieć skutek zerowy, jak przy braku jakiejkolwiek reakcji
załogi. Stąd też w samolotach z tego typu sterowaniem musi być wyraźny
podział na pilota będącego przy sterach i pilota obserwującego sytuację i
wskazania przyrządów. Brak takiego podziału - przy różnicach w interpretacji
sytuacji - może sam w sobie sprawić przesłankę do wypadku lub katastrofy.
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.17 09:03 p...@g...com
- 08.08.17 09:44 tck
- 08.08.17 10:08 sirapacz
- 08.08.17 10:09 sirapacz
- 08.08.17 11:35 J.F.
- 08.08.17 11:56 J.F.
- 08.08.17 13:11 Pawel \"O'Pajak\
- 08.08.17 13:51 J.F.
- 08.08.17 15:07 J.F.
- 08.08.17 19:26 Mateusz Bogusz
- 08.08.17 19:44 Pszemol
- 08.08.17 21:08 m4rkiz
- 08.08.17 21:28 J.F.
- 08.08.17 21:52 __Maciek
- 08.08.17 23:08 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=