eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyczy leci z nami pilot?Re: czy leci z nami pilot?
  • Data: 2017-08-08 11:56:21
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "tck" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:omblg9$2sv$...@n...news.atman.pl...
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>> jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba
    >>> lepiej da rade komputer...
    >
    >> Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
    >> zawiodl.
    >> I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.
    >
    >chyba jednak nie
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_F
    rance_447

    >Zdumiewający jest fakt braku właściwej reakcji załogi na
    >przeciągnięcie - pierwszy oficer przez ponad 2 minuty trzymał stale
    >uchwyt drążka wychylony na siebie - mimo, że sztuczny horyzont oraz
    >zachowanie samolotu wskazywało na konieczność działania odwrotnego.

    Ale przeczytaj to
    https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447

    "A second consequence of the reconfiguration into alternate law was
    that stall protection no longer operated. Whereas in normal law, the
    airplane's flight management computers would have acted to prevent
    such a high angle of attack, in alternate law this did not happen.
    (Indeed, the switch into alternate law occurred precisely because the
    computers, denied reliable speed data, were no longer able to provide
    such protection - nor many of the other functions expected of normal
    law).

    The stall warnings stopped, as all airspeed indications were now
    considered invalid by the aircraft's computer due to the high angle of
    attack.[27] In other words, the aircraft had its nose above the
    horizon but was descending steeply. Roughly 20 seconds later, at 02:12
    UTC, the pilot decreased the aircraft's pitch slightly, airspeed
    indications became valid and the stall warning sounded again and
    sounded intermittently for the remaining duration of the flight, but
    stopped when the pilot increased the aircraft's nose-up pitch."

    Czyli pilot obniza nos, odzywa sie alarm o przeciagnieciu. Pilot
    podnosi nos, alarm cichnie
    A powinno byc odwrotnie. To pilot zglupial od tych ostrzezen z
    komputera ... ale czy komputer by nie zglupial ?
    Komputer byl dobrze oprogramowany - zauwazyl idiotyzmy w danych to
    wylaczyl autopilota, ale gdyby go nie bylo, to musialby sobie radzic
    dalej :-)

    W dodatku podawane sa tam katy naplywajacego powietrza, na sztucznym
    horyzoncie moglo to nie wygladac tak zle.

    A piloci nie wiedza co jest zepsute i ktorym wskaznikom mozna wierzyc.
    Szczegolnie jak maja tam jakis ekran z parametrami lotu, na ktorym
    znow pokazuje komputer - to co mu sie wydaje.

    A tu jeszcze noc, nie widac co sie dzieje na zewnatrz.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: