-
Data: 2017-08-08 08:25:16
Temat: Re: czy leci z nami pilot?
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:r1lnah9i0n6m$.sdb3rvfgczo2$.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:55:34 +0200, tck napisał(a):
>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>> A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
>>> prędkości Airbusa nad Atlantykiem?
>>>
>> jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej
>> da
>> rade komputer...
>
> Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
> zawiodl.
> I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.
>
> J.
chyba jednak nie
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_Fr
ance_447
Zdumiewający jest fakt braku właściwej reakcji załogi na przeciągnięcie -
pierwszy oficer przez ponad 2 minuty trzymał stale uchwyt drążka wychylony
na siebie - mimo, że sztuczny horyzont oraz zachowanie samolotu wskazywało
na konieczność działania odwrotnego. Zastosowana w samolocie metoda
sterowania typu fly-by-wire sprawia, że działanie urządzeń sterowniczych
samolotu jest wypadkową wskazań obu drążków sterowych. W sytuacji działań
przeciwstawnych (np. jeden pilot odpycha końcówkę drążka, drugi w tym
momencie ją ściąga - co w tym locie miało miejsce) - wypadkowa działania
maszyny może mieć skutek zerowy, jak przy braku jakiejkolwiek reakcji
załogi. Stąd też w samolotach z tego typu sterowaniem musi być wyraźny
podział na pilota będącego przy sterach i pilota obserwującego sytuację i
wskazania przyrządów. Brak takiego podziału - przy różnicach w interpretacji
sytuacji - może sam w sobie sprawić przesłankę do wypadku lub katastrofy.
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.17 09:03 p...@g...com
- 08.08.17 09:44 tck
- 08.08.17 10:08 sirapacz
- 08.08.17 10:09 sirapacz
- 08.08.17 11:35 J.F.
- 08.08.17 11:56 J.F.
- 08.08.17 13:11 Pawel \"O'Pajak\
- 08.08.17 13:51 J.F.
- 08.08.17 15:07 J.F.
- 08.08.17 19:26 Mateusz Bogusz
- 08.08.17 19:44 Pszemol
- 08.08.17 21:08 m4rkiz
- 08.08.17 21:28 J.F.
- 08.08.17 21:52 __Maciek
- 08.08.17 23:08 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v