-
Data: 2017-08-08 09:03:34
Temat: Re: czy leci z nami pilot?
Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga czyli brak
mechanicznego sprzężenia sterów. W uproszczeniu PN skręcał w prawo a PNF w lewo co
plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.
W niemieckiej Wiki jest ten fragment w polskiej nie
Chesley Sullenbergers Analyse Bearbeiten
Chesley B. Sullenberger, Sachverständiger für Flugunfälle, ist der Ansicht, dass der
Unfall in einer Boeing mit geringerer Wahrscheinlichkeit geschehen wäre. Während
Airbus seine Cockpits mit Sidesticks ausstattet, verwendet Boeing im Gegensatz dazu
klassische Steuerhörner. Diese sind mechanisch miteinander gekoppelt, die Sidesticks
bei Airbus jedoch nicht. In einem Cockpit mit Steuerhörnern ist jede Steuereingabe
des einen Piloten somit für den anderen Piloten klar sichtbar, überdies wird das
Steuerhorn bei jeder Eingabe auch vergleichsweise stark bewegt. Die Aufnahmen des
Stimmenrecorders belegen, dass weder der links noch der rechts sitzende Kopilot den
überzogenen Zustand des Flugzeugs identifizierten, obwohl 75-mal eine Überziehwarnung
ertönte. Um den Fehler des pilot flying zu erkennen, das Flugzeug unaufhörlich zu
überziehen, hätte der links sitzende pilot not flying den Sidestick des rechten
Piloten im Auge behalten müssen; erschwerend kam hinzu, dass eine vergleichsweise
geringe Positionsänderung des Sidesticks ausreicht, um die Ruder von einer neutralen
Position zum Vollausschlag zu bringen. Wie die Cockpitaufnahmen zeigen, bemerkte der
hinter den Sitzen stehende Kapitän den überzogenen Flugzustand erst, als Bonin
ausrief ,,aber ich ziehe doch die ganze Zeit voll hoch".[58]
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.17 09:44 tck
- 08.08.17 10:08 sirapacz
- 08.08.17 10:09 sirapacz
- 08.08.17 11:35 J.F.
- 08.08.17 11:56 J.F.
- 08.08.17 13:11 Pawel \"O'Pajak\
- 08.08.17 13:51 J.F.
- 08.08.17 15:07 J.F.
- 08.08.17 19:26 Mateusz Bogusz
- 08.08.17 19:44 Pszemol
- 08.08.17 21:08 m4rkiz
- 08.08.17 21:28 J.F.
- 08.08.17 21:52 __Maciek
- 08.08.17 23:08 Tomasz Pyra
- 08.08.17 23:41 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v