  • Data: 2010-01-05 12:35:23
    Temat: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Kruk pisze:
    > "Skoro się przestawiają na laptopach". Na co się przestawiają? Na
    > AZERTY? Czy może na Dvoraka?

    Na różne modele w ramach qwerty. Pisałem.

    > To kwestia wprawy.

    Wprawa może zmniejszyć tylko opóźnienie, nie zmniejszy niewygody.
    Naciśnięcie jednego klawisza jednym palcem jest zawsze lepsze niż
    tworzenie rozkraczonych układów.

    > Owszem, ale łatwy w nauce.

    Łatwiejszy niż po prostu klawisze ze znakami? To czemu w ogóle tyle
    klawiszy? Może połowę wywalić i też je na wygibasy poustawiać?

    > Ciekawe. Dużo częściej do prac korekcyjnych używam backspace. A ten jest
    > w tym samym miejscu.

    Backspace to na tekście może zadziała, ale nie na plikach, nie na
    obiektach graficznych itepe.

    > Etam. Używałbyś jakiegoś normalnego czytnika :-P

    Nie czaję. Co ma czytnik do używania Ctroli w codziennej pracy? O jaki
    czytnik ci chodzi?

    > "Normalnej pracy". Ja wiem, że skróty do poleceń są przydatne, ale
    > większość prostych użytkowników nie ma o nich pojęcia.

    Nie sądzę. Choćby Ctrl+C/Ctrl-V znane są nawet największym lamerom.

    > Nie. Dla Niemiec produkują z innymi napisami.

    No więc dla polski też mogą.

    > A to bardzo ciekawe, co pan pisze.

    A gdzie ją używa normalny użytkownik komputera. UWAGA! Normalny, nie
    programista albo admin.

    > Powiedz to np. programistom C++.

    No to o klawiaturze programisty coś pisałem osobno, nie?

    > Mam wrażenie, że np. programiści do całkiem zauważalny odsetek
    > użytkowników komputerów.

    Gdzie zauważalny? W gronie programistów może. Na pewno nie w populacji
    użytkowników komputerów.

    > Może dlatego, że nie ma klawiatury fryzjera, klawiatury sekretarki,
    > klawiatury lekarza itepe itede.

    No i powinna być. Zwykła, nietechniczna klawiatura z polskimi znakami.

    przy zerowym wyborze....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek