  • Data: 2010-08-23 21:07:49
    Temat: Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Aug 2010 21:48:04 +0200, Tornad wrote:

    >Dzieki za sugestie, zawsze poszerzaja horyzonty. Ale o tym aby pomierzyc
    >czestotliwosc swiatla lasera trzeba bylo uzywac rakiet, nie pomyslalem.

    Nie lasera - zeby zmierzyc roznice czestotliwosci w twoim
    doswiadczeniu obalajac TW. lub potwierdzajac.

    > Ciekawe jak "oni", producenci laserow mierza te czestotliwosci skoro na
    > kazdym ta wartosc w nM jest podawana.

    Siatka dyfrakcyjna. Ewentualnie metodami interferometrycznymi -
    odsuwasz jedno lusterko o metr i zliczasz ile razy sie zmienil obraz.

    > Budowa "suszarki" jest dziecinnie prosta; oto schemat jednej z nich.
    > http://english.cxem.net/izmer/measured25.php
    > I koszt niewielki trzy -cztery stowki.
    > Moze to zacheci naszych elektronikow do zainteresowania sie problemem.

    Cos tu jest nie tak. Ale i tak - nie bedziesz w stanie tak precyzyjnie
    tego wykonac, zeby zmierzyc to co chcesz.

    J.