  • Data: 2010-08-23 20:56:39
    Temat: Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Aug 2010 21:49:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,

    >A jak działają laserowe mierniki prędkosci? Te policyjne...

    Uwazaj - roznica miedzy roznymi pomiarami.

    Policyjne robia proste zdudnienie, mierza i nie musza sie przejmowac
    ktory model jest wlasciwy, bo wszystkie i tak daja ten sam wynik pzy
    ich dokladnosci :-)

    A jesli w jednym ukladzie mamy wspolczynnik (c-v)/c, a w drugim
    c/(c+v), i policzymy stosunek tych wspolczynnikow, to wydzie nam
    (c^2-v^2)/c^2 = 1-v^2/c^2.
    Wszedzie sie ten Einstein wciska :-)

    Przy 1m/s odchylka wyniesie ~1e-17 - tak dokladne nie sa dzis nawet
    zegary atomowe.

    J.