-
Data: 2017-03-20 11:47:49
Temat: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan Sebastian Biały napisał:
>>> Żadne. Obecnie młode pokolenie zamiast matematyki, technologii,
>>> metriałoznawstwa, fizyki czy chemii będzie miało więcej Mickiewicza.
>>> Zapowiedziala to Więlka Reformatorka. Innymi slowy bedziemy narodem
>>> konsumujących a nie innowacyjnym. Jesli nie bedzie przedmiotów ścisłych
>>> w szkołach to nic w dużej skali nie osiągniemy. Jakies pojedyncze
>>> startupy, ale nie ma skąd wziąć inżyniera do fabryki innej niż
>>> dokręcanie śrubek w samochodach. A takie "fabryki" już mamy.
>> Ja miałem całkiem sporo Mickiewicza. Nie zaszkodziło mi to.
>
> Obecnie będzie się to odbywać *kosztem* nauk ścisłych.
Bzdura. Przekonanie, że uczenie czegoś musi się odbyć kosztem nieuczenia
czegoś innego, jest przekonanim skrajnie niemądrym -- na wszelki wypadek
mniej bystrym wyjaśniam, co nazwałem "bzdurą".
>> Nie sądzę, by młode pokolenie miało wieszcza więcej.
>
> Tutaj masz nowo nakleślone priorytety:
>
> http://wyborcza.pl/magazyn/1,124059,19889350,ministe
r-anna-zalewska-mickiewicz-da-szkole.html
"Wyczerpałeś już limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu."
Nie wiem jakie priorytety nakreślał Jerzy Kubeski (z okresu swojej edukacji
szkolnej zapamiętałem m in. to, jak min. Kuberski swoim przemówieniami
odtwarzanymi z taśmy uświetniał nam uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego).
W każdym razie poza ministrowaniem zasiadał we władzach Towarzystwa Przyjaźni
Polsko-Radzieckiej. A ja i tak ze szkoły wyniosłem Mickiewicza i rachunek
całkowy. A nie to, co sobie ktoś nakreślił.
>> Raczej mniej. Problem w tym, że w zamyśle Wielkich Deformatorów Oświaty
>> nie ma "zamiast". Mniej Mickiewicza, ale przedmiotów ścisłych jeszcze
>> niej. A nade wszystko mniej samodzielnego myślenia.
>
> Nie, Mickiewicza akurta będzie więcej. Mozna nie dawać wiary w cała ta
> reforme, ale że ideologie wprowadzą to mur beton, tylko siedź i patrz.
Nie będzie więcej. Może będzie więcej niż teraz, ale nie więcej niż ja
miałem. W dodatku będzie to podane tak, że w głowach nie uchowa się
dłużej, niż do następnej klasówki. To niedobrze, bo taka edukacja to
strata czasu. Ideologie też się nie uchowają, to rzecz oczywista, zawsze
tak jest z ideologiami. Ale to akurat dobrze.
> Kilka lat temu był wywiad z jakimś posłem który zaznaczył że cała ta
> matematyka nic nie jest warta bez ekonimii i trzeba więcej ekonomii żeby
> miała sens. Ja też uważam że ta cała fizyka bez Mickiewicza nic nie jest
> warta.
Kilka lat temu trafiłem gdzieś na zestaw przedwojennych zadań maturalnych.
Z matematyki trzeba było policzyć jakieś odsetki kredytowe czy cóś.
Nie była to rzecz banalna, podejrzewam, że zadanie to mogłoby być dziś
postrachem na kolokwium w Wyższej Szkole Bankowości i Gotowania Na Gazie.
No ale to jednak było praktyczne, mogące się przydać każdemu. Co nie
znaczy, że czego innego nie uczono w ówczesnych szkółach. Uczono. Uczyć
dużo, sprawdzać opanowanie kanonu rzeczy najważniejszych -- ta zasada
świetnie sprawdza się w dydaktyce. Teraz obowiązuje wiara w "miniumum
programowe" i jego "realizację".
Aha, jescze jedno. Tamta matura w jednym ze swoich założeń była dokumentem
uprawniającym do otrzymania posady urzędnika państwowego. W roli tego
filtra sprawdzała się ponoć wybornie.
> A mieliśmy wspierać innowacje a wyszło jak zwykle. Ciekawe że od
> dziesięcioleci nie stać nas na ministra od edukacji który nie jest
> zatwardziałym tumanistą. A tu wyskakuje Morawiecki z jakimiś
> idiotycznymi planami do realizacji przez przyszłe pokolenie literatów.
Ci "literaci", to miała być jakaś obelga? Długie dziesięciolecia elity
stanowili ludzie wychowani na klasycznych maturach. Takich z greką i
łaciną. Ale też i z Mickiewiczem. Ciekawe, że jak to pokolenie zaczęło
się wykruszać, to źle się zaczeło dziać również w inżynierii i naukach
ścisłych.
Działalnośc Wielkiej Deformatorki, to istne szaleństwo. Zachowanie godne
słonia w składzie porcelany. Gdybym sobie miał wyobrazić coś jeszcze
głupszego, to by było wprowadzenie powszechnego nauczania przedmiotu
"materiałoznawstwo", "działalność w zakresie dokonywania wynalazków
i odkryć naukowych", czy co tam sobie jeszcze naiwni marzą, by umieścić
w programach szkolnych.
Jarek
--
Život je minové pole,
kde roste kopřiva vedle růže,
to, co tě učili v základní škole,
to ti tady nepomůže
Następne wpisy z tego wątku
- 20.03.17 11:50 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 12:42 bartekltg
- 20.03.17 13:23 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 13:42 WM
- 20.03.17 14:05 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 15:55 Konrad Anikiel
- 20.03.17 20:41 Sebastian Biały
- 20.03.17 20:48 Sebastian Biały
- 20.03.17 20:52 WM
- 20.03.17 22:27 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 22:30 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 22:31 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 22:36 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 23:45 Sebastian Biały
- 21.03.17 01:22 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=