  • Data: 2014-08-13 08:58:45
    Temat: Re: chwalę się
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-12 19:23, megrimsES pisze:
    > Mam jeszcze jedno auto, którym żona nie chce jeździć.
    > BMW E36 1.8is Class II z 1995 roku. Całkowicie odrestaurowane dla funu.
    > I przynajmniej do tego auta nie wsiada :D

    w e60 jej wsiadanie mi nie przeszkadza - program pierwszy ustawienia
    fotela jest mój :)

    > A jak się Tobie sprawuje to E39? Przebieg? Rocznik? Wyposażenie?
    > Awarie? Ogólne zadowolenie? Nigdy nie miałem E39, ale mam słabość
    > to tego modelu i chętnie normalną recenzję przeczytam.

    jak bym nie był zadowolony to bym nie kupił e60 :)
    w zasadzie to mam dwie e39 (obydwie z rocznika '99), przy czym jedna się
    trochę zaniedbała i trzeba by ją doinwestować (jeździłem na początku
    więc zawiechę zrobiłem, później kupiłem drugą i w tej nie zdążyłem zająć
    się blacharką...) - w niedługim czasie sprzedam ją za grosze...
    Drugą jeżdżę do teraz więc i utrzymana w porządku. Wyposażenie obydwu
    chyba takie same: skóra, dwustrefowa klima, parę poduszek, czujnik
    deszczu, 3-litrowy diesel i manual (w pierwszej był kiedyś automat, ktoś
    wymienił na manual- samą skrzynię, więc wymieniałem dodatkowo dyfer, bo
    nie chciała jechać więcej niż 190 i paliła więcej)
    Jako że każde auto kupuję z myślą, że akurat nim będę jeździł już bardzo
    długo, tak i te auta - miałem octavie 2.0TDI, dokupiłem e39 jako drugie
    auto (najpierw miało być dla żony, później stwierdziłem że ja wolę nim
    jeździć, a jak żona powiedziała że nie chce do octavii wsiadać, to ją
    sprzedałem i kupiłem za pół jej ceny drugą e39 :)
    Co do tej którą jeździłem (i nadal jeżdżę jak mam jakieś brudniejsze
    rzeczy przewieźć) - kupiłem ją tanio - za 10.000zł (stwierdziłem że jak
    kolejne zaczynają się od 12, a coś sensownego znajdzie się pewnie
    powyżej 15.000 to wolę tą najtańszą), łącznie włożyłem w nią 6, może 7
    tysięcy (nie liczę dokładnie, może więcej bo za same opony dałem 2,5
    albo 3 tys.) - na starcie zawieszenie, hamulce, pierdółki typu
    elektrozawór turbiny, wężyki podciśnieniowe i paliwowe, jeden
    wtryskiwacz, pompa progowa (do czipwanej dałem oryginał za 500zł, do
    drugiej noname za 150zł, ale nie sprawdzałem jakie ta druga ciśnienie
    daje po czasie-bo tuż po zakupie ok), stwierdziłem też że zrobię turbinę
    - mimo że nie była w najgorszym stanie - bo od razu miałem zamiar robić
    w niej program (turbina pochłonęła 1000zł po znajomości). Jak już
    mechanicznie była ok zrobiłem program (ze 180KM na 232KM i 380->456Nm) -
    to co jeszcze chcę w niej zrobić to: wymiana kierownicy na mniejszą
    (wcześniej mi to nie przeszkadzało, ale jak przesiadam się z e60 to jak
    do autobusu), short-shifter (biegi są daleko jak w ikarusie), muszę
    wymienić jeża bo w tej też nie domaga. Ogólnie usterki w obydwu autach w
    dużej części takie same - prawa tylna łapa podnośnika oraz obwódka szyby
    bagażnika gnije, jeż do wymiany, czujniki abs (w jednej wymieniłem 3, w
    drugiej na razie jeden, nie warto kupować oryginałów - te trzy kupiłem
    za 180zł/szt, jeden za 30zł(!) i śmiga do dziś), nieszczelności w
    układzie dolotowym - główny powód braku mocy i dymienia, w zasadzie nic
    nie wymieniam tylko poprawiam połączenia bo zwykle to ktoś po prostu źle
    rurę założy, w jednym kolektorze ssącym dodatkowo wymieniłem uszczelki
    bo dmuchało spod niego.
    Usterki takie same, bo może i przebiegi podobne - przy zakupie miały coś
    między 240 a 300 kkm na liczniku, myślę że realnie ze ok. 400-500.000.
    Przy licznikowym 315.000 robiłem program, teraz to auto ma chyba ok.
    335.000km, przy czym jako że wtedy zdecydowałem się robić tylko jeden
    wtryskiwacz wiedząc że drugi też nie jest najlepszej jakości, to teraz
    najprawdopodobniej będzie do wymiany (w warsztacie jeszcze nie byłem bo
    na razie w wolnym czasie odstawiam e60 do warsztatu i doprowadzam do
    normalnego stanu po zakupie :)
    Dlaczego jestem zadowolony z tego auta? bo nie kupiłem go jako auto za
    10.000, a jako lepszy zamiennik 3-letniej taczki za 35.000 (octavii) -
    przeznaczyłem na to auto całe pieniądze ze sprzedaży octavii (20.000) i
    nadal zostaje nadwyżka. Jeżeli chodzi o spalanie:
    E39 530d / 2.0 TDI Skoda / E60 535d
    średnio: 8,5 / 8 / 10-11 (535 ewidentnie dużo więcej w mieście bierze)
    trasa spokojna (do 120-130): 6,5 / 6,5 / 8
    autostrada (180-200): 10 / 10 / 10

    Łukasz