    From: "Wojtekk" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chlapacze - jaka podstawa prawna?
    Date: Wed, 20 Jan 2010 08:39:31 +0100

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:94a7e6e0-0492-4b79-b2e3-7e4e10cdb152@p24g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 19 Sty, 16:52, "Wojtekk" <u...@w...pl> wrote:

    > te warunki musza spelniac wszystkie (obecnie produkowane/rejestrowane
    > pierwszy raz) osobowki, ale nie jest to warunek wystarczajacy do
    > braku chlapaczy...

    > trzeba spelnic warunek

    > "błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za
    > tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło
    > (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego
    > elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła"

    > aby np. spelnic go bez chlapaczy dla samochodu, ktorego blotnik
> [...]

    Chyba po 2 piwach zabrakło motywacji aby rozgmatwać dalszą część przytoczonego
    przepisu :-D.

    "... a dla samochodu osobowego i autobusu, samochodu ciężarowego i
    specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi
    kołami na osi tylnej oraz motocykla - wyżej niż ta odległość; ..."

    Czyli dla samochodów osobowych współczynnik będzie wynosił 1, a nie 0,25.
    Tak więc praktycznie na działanie tego przepisu narażone są jedynie miniautka, w
    których tylne koło kończy się prawie razem z samochodem. Wystarczy wtedy jakiś
    kawałek plastiku wystający ze zderzaka, nawet nie musi sięgać do połowy koła i
    już jest wszystko zgodnie z warunkami.

    Pozdrawiam
    Wojtek