eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 20:04:08 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 18
    Message-ID: <l0qbak$skp$1@news.icpnet.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <l0pot1$55v$1@news.icpnet.pl> <l0pplb$88l$1@node2.news.atman.pl>
    <l0pq15$6l7$1@news.icpnet.pl> <l0pt24$80a$1@node1.news.atman.pl>
    <l0q34a$i61$1@news.icpnet.pl> <l0q9eu$okc$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1378922644 29337 62.21.16.59 (11 Sep 2013 18:04:04 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 18:04:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <l0q9eu$okc$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504116
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 19:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Zasada działania na to nie pozwala. Przynajmniej nie bez wysokich
    > kosztów dodatkowych (np. podtrzymywania temperatury kotła podczas postoju).

    To akurat można unowocześnić, kocioł może być częściowo termosem i
    trzymać dłuuugo uzyskane ciepło. Temperaturę pary roboczej można obniżyć
    uszczelniając układ i wprowadzając zamiast czystej wody jakąś inną ciecz
    parującą - jaką tego nie wiem. Gdyby jakikolwiek poważny koncern
    samochodowy dysponujący zapleczem konstruktorskim, warsztatami i dużymi
    pieniędzmi się zabrał za opracowanie nowoczesnego napędu parowego to
    byśmy się przekonali jakie cudeńka napędowe mogą powstać.
    Podejrzewam, że projekty silników parowych wysokiej wydajności w
    szufladach mają od dawna, zapewne też prototypy, ale nie widzą
    ekonomicznego uzasadnienia wprowadzania. Chociaż spotkałem się z kilkoma
    opiniami, że silniki parowe mogą być jednak przyszłością motoryzacji.
    (Na zasadzie turbin pod ciśnieniem.) Jeżeli pożyjemy, to zobaczymy :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: