  • Data: 2019-03-07 01:52:39
    Temat: Re: ceny tesli 3s
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-06 o 11:02, T. pisze:

    > Ja też pojeździłem elektrykiem (Kangoo) i mam podobne odczucia. Ale to
    > chyba wynika z tego, że elektryk jest cichy i to podbija wszelki hałas z
    > zewnątrz, a nie jest to wynik jedynie słabego wyciszenia.
    > Zatkaj sobie
    > na chwilę uszy i wsłuchaj się w to, co słyszysz - nagle usłyszysz własny
    > puls i burczenie w żołądku :-)

    Nie, nie zgodzę się z Tobą. Dobrze wytłumiony samochód spalinowy z
    wyłączonym silnikiem nie wytwarza hałasu. Zamykam drzwi i mam ciszę.
    Owszem, jeśli ktoś się rozedrze w pobliżu, to usłyszę. Młot pneumatyczny
    pracujący powiedzmy 15m dalej, to tylko ciche stukanie. Głośniejsze jest
    tykanie kierunkowskazu.

    W Tesli rozumiałem słowa normalnie rozmawiających osób stojących na
    przejściu obok.

    Po drugie, w swoim spalinowym i dobrze wytłumionym aucie gdy jadę
    równomiernie powyżej 30km/h aż do 250km/h - silnika w ogóle nie słyszę.
    Powyżej 160km/h pojawia się szum wiatru więc nawet jeśli silnik miałby
    być słyszalny, to szum powietrza byłby większy. Przy przyspieszaniu jest
    ciche mruczenie jedynie. Przy prędkościach do powiedzmy 120km/h szum
    wentylacji jest głośniejszy niż odgłosy silnika. Słychać jedynie opony
    lub zawieszenie gdy po nierównościach się jedzie.

    O takim wytłumieniu mówię.

    > Wniosek - elektryki powinny być bardziej wyciszone na hałas z zewnątrz,
    > a nie - od silnika.

    Od silnika nie muszą. Tu zgoda. Silnik nie hałasuje o ile ciche
    piszczenie przy przyspieszaniu traktować jako ciszę. Natomiast
    relatywnie do w/w elektryki jakimi jeździłem, zwyczajnie są głośne.
    Niewspółmierny do prędkości szum wiatru oraz miejski hałas dają wrażenie
    samochodu z najniższej półki cenowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek