  • 321. Data: 2011-06-23 12:57:51
    Temat: Re: celowe oślepianie w nocy-co Wy byście zrobili?
    Od: Czarek Daniluk <"czarek#$#"@nospamcedaniluknospam.com>

    W dniu 2011-06-21 15:54, Tomek pisze:

    Wyjmujesz panzerfaust i musisz tylko dobrze przycelować :D

    Pozdrawiam !

  • 322. Data: 2011-06-23 12:59:26
    Temat: Re: celowe o?lepianie w nocy-co Wy by?cie zrobili?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011 10:10:04 +0200, DoQ wrote:

    >No właśnie, przecież spokojna jazda bez popisów wcale nie musi oznaczać
    >jazdy wolnej.

    Na pewno nie oznacza 70/70 czy 40/40 :-)

    >Dokładnie. Większa prędkość ma sens na autostradach czy ekspresówkach,
    >gdzie bez wysilania się i ryzykowania możesz utrzymać średnią
    >kilkadziesiąt km/h większą. 50-70km/h średniej więcej jest już wymierną
    >korzyścią.

    Tylko gdzie masz te autostrady ? :-)

    I wcale nie jest tak dobrze. Wroclaw-Gliwice, 160km, mozna przejechac
    w 1:15 jadac w miare rowno 130-140. Plus godzina po miastach.
    Bedziesz sie spieszyc, czesciej trzeba bedzie hamowac, srednia wyjdzie
    powiedzmy 160, zaoszczedziles 15 minut w ciagu dwoch godzin .. a jaki
    wir w baku, i czy na pewno bezpiecznie, niechby ci tir zajechal droge
    :-)
    Przy czym u nas drogi puste - w Niemczech nie boisz sie wcisnac do
    oporu, a srednia i tak wychodzi ~120.

    Jedziesz wroclaw-waszawa, za Kepnem masz 20km wioch, mozesz jechac
    przepisowe 50, ale czy 80 to tak bardzo niebezpiecznie, pomijajac FR ?
    a roznicy 9 minut tylko na tym odcinku.

    J.

  • 323. Data: 2011-06-23 13:36:39
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 23/06/2011 11:35, jerzu wrote:

    > Jazda 60/90 to jest rozsądek? Jakbym się kierował tak rozumianym
    > rozsądkiem to bym na chleb nie zarobił.

    Pacz pan - ja kieruję się moim i też garnki pełne.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 324. Data: 2011-06-23 13:55:41
    Temat: Re: celowe oœlepianie w nocy-co Wy byœcie zrobili?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Thursday, June 23, 2011, 12:40:15 PM, you wrote:

    > Ale przyznaj - chciales jechac szybko to pojechales trzy godziny
    > krocej, czy po prostu warunki sprzyjaly ?

    Już nie dodawaj - godzinkę w pierwszym dniu zmarnowałem na przerwę.
    Warunki w obie strony nie były złe. W pierwszy dzień był większy ruch
    ale dobra pogoda, przy powrocie od Szczecina do Zielonej Góry lało i
    się przycisnąć nie dało. Ale ruch był mniejszy.

    > Tamta trasa (przez Legnice) jest dosc szybka, wiosek malo, FR nie
    > strasza, "ekspresowke" oddali - ale jak sie bedzie duzy ruch to
    > pojedziesz 70-90 za ciezarowkami i 106 kucykow nie pomoze.

    Ale już wtedy było sporo drogi dwujezdniowej i ciężarówki nie
    straszne.

    > Nie stalej, tylko mozliwie wysokiej w tych wolnych partiach. W czym
    > 240KM pomaga, bo tam gdzie wyprzedzanie lanosem grozi kontaktem z
    > rowem, mocniejszy wozek daje rade.

    E, tam. Bardzo długo trwało zanim Lanosem pokonałem rekord Poloneza w
    przejeździe Opole-Bolesławiec Ślaski. Poldkiem zrobiłem go
    jeszcze na dziurostradzie. Lanosem dłuuugo po skończeniu budowy.
    Poldek miał maksymalną szybkość zdecydowanie niższą od Lanosa.

    To jest naprawdę kwestia stylu jazdy - głupotą jest dojeżdżanie z
    pełną prędkością do wyścigu ślimaków, rozpaczliwe hamowanie do ich 90
    a potem - mając 240KM się biegów nie redukuje - powolne rozpędzanie.
    Ja tam wolę zdjąć nogę z gazu kilometr wcześniej, dojechać do ślimaków
    jak skonczą zabawę i ze sporą różnicą prędkości wyprzedzić tałatajstwo
    bez zbędnego hamowania i przyśpieszania potem. Przy okazji na paliwie
    oszczędzam. Nawet na drodze jednojezdniowej, jeśli tylko jest dobra
    widoczność, da się w ten sposób mniej tracić na zawalidrogach. A na
    trasie, o której piszę, widoczność jest dobra.

    Postulując gwałtowne przyśpieszanie popełniasz ten sam błąd, który
    potem owocuje "jechał czysta a i tak go dogoniłem we wiosce".

    > Ale to i tak tylko w srednim ruchu, bo w gesciejszym bedziesz sie
    > przebijal po jednej ciezarowce i po godzinie zyskasz moze z 10 km.
    > No i konsekwetnie trzeba przez wsie 100, lepiej 120.

    80 starcza. Przy 100+ musiałby w wioskach wyprzedzać TIRy a to bardzo
    niemądre.

    > Ale nie mieszajmy autostrad do okreslenia "trasa", przynajmniej dopoki
    > ich nie zbudowali :-)

    Ale dlaczego? Autostrada to nie trasa?

    > Choc przyjemnie sie jedzie z wrocka na Slask, czy do Drezna, tylko te
    > kapeluszniki przeszkadzaja, co jada 99/110 lewym pasem :-)

    Ostatnio mało ich było.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 325. Data: 2011-06-23 14:26:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <s...@s...com> wrote in message news:itv26r$6c$2@inews.gazeta.pl...

    > W oczach kilku sfrustrowanych grupowiczów i jednego TIRmana. Przeboleję.

    W oczach większości ludzi którzy normalnie jeżdżą ciut POWYŻEJ limitu.
    Jesteś dupa za kółkiem i to widać z Twoich mizernych opowieści.
    Tak jak Tomek. A może Ty jesteś Tomek, jego drugie internetowe wcielenie?
    Razem jesteście jakieś samochodowe nieudaczniki co pseudo ostrożnością
    maskują zwyczajnie swoje nieumiejętności.

  • 326. Data: 2011-06-23 14:28:32
    Od: "Heniek" <h...@g...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał

    > Jerzu, więcej tolerancji - on był zmęczony długą, 60km trasą.

    To tym bardziej po takim wysiłku powinien zrobić sobie z pół godziny
    przerwy!

  • 327. Data: 2011-06-23 14:30:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <s...@s...com> wrote in message news:itv2lo$6c$3@inews.gazeta.pl...

    > Wedle tutejszej logiki - tak, skoro jazda o 7km/h mniej to złośliwe
    > blokowanie drogi, 77 powinna być potencjalnym morderstwem!

    Ciekawa logika... a raczej jej brak.

    > Ochłoń trochę, zanim wsiądziesz za kierownicę.

    Ja zwykle jestem spokojny, no chyba że ktoś jedzie poniżej limitu :-))))
    Wkurwiające to jest dla posiadacza auta z V6 3,6 litra i 286 koni pod maską
    :-)

  • 328. Data: 2011-06-23 14:34:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ustalmy jedno - 63/70 to nie jest złośliwe utrudnianie ruchu, jak to
    > niekórzy próbują udowodnić, a już na pewno nie zasługuje na spychanie
    > z drogi, jak jeszcze inni próbują usprawiedliwiać..

    Ustalmy jedno - ktoś kto jeździ 63 na 70 w nocy to jakaś niezdarna ciota
    z wadą wzroku co się jej nie chciało do okulisty pójść... No chyba że masz
    emeryturę, rentę czy co tam jeszcze....
    Ktoś kto po mrugnięciu z tyłu nie odbierze przekazu że jedzie za wolno
    i nie zjedzie na pobocze aby puścić tylną kolumnę lub nieco przyspieszyć
    to już jest pierdoła straszna.
    Ktoś kto po takim mrugnięciu celowo i złośliwie ZWALNIA aby pokazać
    swoje wrodzone lub nabyte sk***ństwo zasługuje na porządne strzepanie ryja.

  • 329. Data: 2011-06-23 14:34:28
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 23/06/2011 13:26, Pszemol wrote:
> [...]
    > Razem jesteście jakieś samochodowe nieudaczniki co pseudo ostrożnością
    > maskują zwyczajnie swoje nieumiejętności.

    Spisek, jak nic. Całkiem niedawno niezły kozak chciał mi pokazac, że
    swoją Corsą też potrafi rondo bokiem przejechać, skończył na krawężniku.
    Taka to już ze mnie dupa, a z niego wyśmienity kierowca był.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 330. Data: 2011-06-23 14:35:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Tym bardziej, gdy grzecznie proszony o przyśpieszenie złośliwie
    > zwalnia do 50 - do czego burak sam się przyznał.

    Jest całkiem możliwe że zwolnił bardziej i upiększył historyjkę dla nas.