eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodycelowe oślepianie w nocy-co Wy byście zrobili?Re: celowe oœlepianie w nocy-co Wy byœcie zrobili?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: celowe oœlepianie w nocy-co Wy byœcie zrobili?
    Date: Thu, 23 Jun 2011 13:55:41 +0200
    Organization: private
    Lines: 80
    Message-ID: <6...@p...pl>
    References: <4e00a88c$0$2442$65785112@news.neostrada.pl> <itq9ia$qq8$1@news.onet.pl>
    <4e00aa45$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> <itqa5u$t0g$1@news.onet.pl>
    <itqahf$k17$1@inews.gazeta.pl> <itt1ss$sud$1@mx1.internetia.pl>
    <ittfjl$tn4$1@mx1.internetia.pl> <ittig7$e42$1@mx1.internetia.pl>
    <4e028f31$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    <itunqr$fja$1@mx1.internetia.pl> <2...@p...pl>
    <itusgb$a48$1@mx1.internetia.pl> <1...@p...pl>
    <7...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308830140 24315 87.205.121.39 (23 Jun 2011 11:55:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jun 2011 11:55:40 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <7...@4...com>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: J.F.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378600
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello J.F.,

    Thursday, June 23, 2011, 12:40:15 PM, you wrote:

    >>> W "trasie" usianej wioskami, skrzyżowaniami, zakrętami z podwójnymi
    >>> ciągłymi, na której panuje duży ruch w obu kierunkach, co 2km stoi
    >>> fotoradar czy suszarka - nie masz szans realnie nadgonić czasu. Nawet
    >>> jak przez kilka km nadgonisz jadąc 180-200km/h to niedługo potem
    >>> będziesz zmuszony zwolnić. W ten sposób 90KM popierdółka znowu dogoni
    >>> Twojego 240KM wymiatacza.
    >>Nie mam 240KM wymiatacza, mam 106KM, 13-letniego Lanosa. I jakoś
    >>potrafiłem przejechać trasę Szczecin-Opole (485km) w 4h 47min jadąc
    >>szybko i bez przerwy podczas, gdy poprzedniego dnia, w drugą stronę,
    >>zajęło mi to ponad 8h z godzinną przerwą. Poprzedniego dnia jechałem
    >>wolniej, choc nie powoli.
    > Ale przyznaj - chciales jechac szybko to pojechales trzy godziny
    > krocej, czy po prostu warunki sprzyjaly ?

    Już nie dodawaj - godzinkę w pierwszym dniu zmarnowałem na przerwę.
    Warunki w obie strony nie były złe. W pierwszy dzień był większy ruch
    ale dobra pogoda, przy powrocie od Szczecina do Zielonej Góry lało i
    się przycisnąć nie dało. Ale ruch był mniejszy.

    > Tamta trasa (przez Legnice) jest dosc szybka, wiosek malo, FR nie
    > strasza, "ekspresowke" oddali - ale jak sie bedzie duzy ruch to
    > pojedziesz 70-90 za ciezarowkami i 106 kucykow nie pomoze.

    Ale już wtedy było sporo drogi dwujezdniowej i ciężarówki nie
    straszne.

    >>Jeśli chcesz gdzieś dojechać naprawdę szybko, to nie potrzeba 240KM
    >>tylko żelaznej konsekwencji w utrzymywaniu stałej, dość konkretnej
    >>prędkości.
    > Nie stalej, tylko mozliwie wysokiej w tych wolnych partiach. W czym
    > 240KM pomaga, bo tam gdzie wyprzedzanie lanosem grozi kontaktem z
    > rowem, mocniejszy wozek daje rade.

    E, tam. Bardzo długo trwało zanim Lanosem pokonałem rekord Poloneza w
    przejeździe Opole-Bolesławiec Ślaski. Poldkiem zrobiłem go
    jeszcze na dziurostradzie. Lanosem dłuuugo po skończeniu budowy.
    Poldek miał maksymalną szybkość zdecydowanie niższą od Lanosa.

    To jest naprawdę kwestia stylu jazdy - głupotą jest dojeżdżanie z
    pełną prędkością do wyścigu ślimaków, rozpaczliwe hamowanie do ich 90
    a potem - mając 240KM się biegów nie redukuje - powolne rozpędzanie.
    Ja tam wolę zdjąć nogę z gazu kilometr wcześniej, dojechać do ślimaków
    jak skonczą zabawę i ze sporą różnicą prędkości wyprzedzić tałatajstwo
    bez zbędnego hamowania i przyśpieszania potem. Przy okazji na paliwie
    oszczędzam. Nawet na drodze jednojezdniowej, jeśli tylko jest dobra
    widoczność, da się w ten sposób mniej tracić na zawalidrogach. A na
    trasie, o której piszę, widoczność jest dobra.

    Postulując gwałtowne przyśpieszanie popełniasz ten sam błąd, który
    potem owocuje "jechał czysta a i tak go dogoniłem we wiosce".

    > Ale to i tak tylko w srednim ruchu, bo w gesciejszym bedziesz sie
    > przebijal po jednej ciezarowce i po godzinie zyskasz moze z 10 km.
    > No i konsekwetnie trzeba przez wsie 100, lepiej 120.

    80 starcza. Przy 100+ musiałby w wioskach wyprzedzać TIRy a to bardzo
    niemądre.

    >>180 dawało się rozwinąć na krótkich odcinach A4 między Opolem a
    >>Legnicą.
    > Ale nie mieszajmy autostrad do okreslenia "trasa", przynajmniej dopoki
    > ich nie zbudowali :-)

    Ale dlaczego? Autostrada to nie trasa?

    > Choc przyjemnie sie jedzie z wrocka na Slask, czy do Drezna, tylko te
    > kapeluszniki przeszkadzaja, co jada 99/110 lewym pasem :-)

    Ostatnio mało ich było.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: