-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: celowe olepianie w nocy-co Wy bycie zrobili?
Date: Thu, 23 Jun 2011 13:55:41 +0200
Organization: private
Lines: 80
Message-ID: <6...@p...pl>
References: <4e00a88c$0$2442$65785112@news.neostrada.pl> <itq9ia$qq8$1@news.onet.pl>
<4e00aa45$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> <itqa5u$t0g$1@news.onet.pl>
<itqahf$k17$1@inews.gazeta.pl> <itt1ss$sud$1@mx1.internetia.pl>
<ittfjl$tn4$1@mx1.internetia.pl> <ittig7$e42$1@mx1.internetia.pl>
<4e028f31$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
<itunqr$fja$1@mx1.internetia.pl> <2...@p...pl>
<itusgb$a48$1@mx1.internetia.pl> <1...@p...pl>
<7...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308830140 24315 87.205.121.39 (23 Jun 2011 11:55:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jun 2011 11:55:40 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <7...@4...com>
X-Priority: 3 (Normal)
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-User: squadack
X-Comment-To: J.F.
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378600
[ ukryj nagłówki ]Hello J.F.,
Thursday, June 23, 2011, 12:40:15 PM, you wrote:
>>> W "trasie" usianej wioskami, skrzyżowaniami, zakrętami z podwójnymi
>>> ciągłymi, na której panuje duży ruch w obu kierunkach, co 2km stoi
>>> fotoradar czy suszarka - nie masz szans realnie nadgonić czasu. Nawet
>>> jak przez kilka km nadgonisz jadąc 180-200km/h to niedługo potem
>>> będziesz zmuszony zwolnić. W ten sposób 90KM popierdółka znowu dogoni
>>> Twojego 240KM wymiatacza.
>>Nie mam 240KM wymiatacza, mam 106KM, 13-letniego Lanosa. I jakoś
>>potrafiłem przejechać trasę Szczecin-Opole (485km) w 4h 47min jadąc
>>szybko i bez przerwy podczas, gdy poprzedniego dnia, w drugą stronę,
>>zajęło mi to ponad 8h z godzinną przerwą. Poprzedniego dnia jechałem
>>wolniej, choc nie powoli.
> Ale przyznaj - chciales jechac szybko to pojechales trzy godziny
> krocej, czy po prostu warunki sprzyjaly ?
Już nie dodawaj - godzinkę w pierwszym dniu zmarnowałem na przerwę.
Warunki w obie strony nie były złe. W pierwszy dzień był większy ruch
ale dobra pogoda, przy powrocie od Szczecina do Zielonej Góry lało i
się przycisnąć nie dało. Ale ruch był mniejszy.
> Tamta trasa (przez Legnice) jest dosc szybka, wiosek malo, FR nie
> strasza, "ekspresowke" oddali - ale jak sie bedzie duzy ruch to
> pojedziesz 70-90 za ciezarowkami i 106 kucykow nie pomoze.
Ale już wtedy było sporo drogi dwujezdniowej i ciężarówki nie
straszne.
>>Jeśli chcesz gdzieś dojechać naprawdę szybko, to nie potrzeba 240KM
>>tylko żelaznej konsekwencji w utrzymywaniu stałej, dość konkretnej
>>prędkości.
> Nie stalej, tylko mozliwie wysokiej w tych wolnych partiach. W czym
> 240KM pomaga, bo tam gdzie wyprzedzanie lanosem grozi kontaktem z
> rowem, mocniejszy wozek daje rade.
E, tam. Bardzo długo trwało zanim Lanosem pokonałem rekord Poloneza w
przejeździe Opole-Bolesławiec Ślaski. Poldkiem zrobiłem go
jeszcze na dziurostradzie. Lanosem dłuuugo po skończeniu budowy.
Poldek miał maksymalną szybkość zdecydowanie niższą od Lanosa.
To jest naprawdę kwestia stylu jazdy - głupotą jest dojeżdżanie z
pełną prędkością do wyścigu ślimaków, rozpaczliwe hamowanie do ich 90
a potem - mając 240KM się biegów nie redukuje - powolne rozpędzanie.
Ja tam wolę zdjąć nogę z gazu kilometr wcześniej, dojechać do ślimaków
jak skonczą zabawę i ze sporą różnicą prędkości wyprzedzić tałatajstwo
bez zbędnego hamowania i przyśpieszania potem. Przy okazji na paliwie
oszczędzam. Nawet na drodze jednojezdniowej, jeśli tylko jest dobra
widoczność, da się w ten sposób mniej tracić na zawalidrogach. A na
trasie, o której piszę, widoczność jest dobra.
Postulując gwałtowne przyśpieszanie popełniasz ten sam błąd, który
potem owocuje "jechał czysta a i tak go dogoniłem we wiosce".
> Ale to i tak tylko w srednim ruchu, bo w gesciejszym bedziesz sie
> przebijal po jednej ciezarowce i po godzinie zyskasz moze z 10 km.
> No i konsekwetnie trzeba przez wsie 100, lepiej 120.
80 starcza. Przy 100+ musiałby w wioskach wyprzedzać TIRy a to bardzo
niemądre.
>>180 dawało się rozwinąć na krótkich odcinach A4 między Opolem a
>>Legnicą.
> Ale nie mieszajmy autostrad do okreslenia "trasa", przynajmniej dopoki
> ich nie zbudowali :-)
Ale dlaczego? Autostrada to nie trasa?
> Choc przyjemnie sie jedzie z wrocka na Slask, czy do Drezna, tylko te
> kapeluszniki przeszkadzaja, co jada 99/110 lewym pasem :-)
Ostatnio mało ich było.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.11 14:28 Heniek
- 23.06.11 14:26 Pszemol
- 23.06.11 14:34 kamil
- 23.06.11 14:35 Pszemol
- 23.06.11 14:34 Pszemol
- 23.06.11 14:30 Pszemol
- 23.06.11 15:24 J.F.
- 23.06.11 15:28 Pszemol
- 23.06.11 15:38 to
- 23.06.11 15:46 J.F.
- 23.06.11 15:52 kamil
- 23.06.11 15:55 kamil
- 23.06.11 15:56 kamil
- 23.06.11 16:01 Pszemol
- 23.06.11 18:31 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=