  • 1. Data: 2011-06-21 15:54:04
    Temat: celowe oślepianie w nocy-co Wy byście zrobili?
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Witam,
    Pomiędzy Rawą a Mszczonowem, na remontowanym odcinku "gierkówki"
    ok. 1 w nocy kierowca TIR-a jadącego za mną (przy prędkości GPS 63
    km/h na ograniczeniu do 70) światłami długimi zaczyna mnie
    "poganiać", tak że oślepiony we wszyskich lusterkach nic nie widzę!!
    Jasno tak, że możnaby gazetę czytać.(chyba miał tych reflektorów kilka).
    Jedynie majaczy się wąż pojazdów sunacych z przeciwka i
    też dający po oczach z uwagi na nierówności, oraz te koraliki
    żółtych świateł ostrzegawczych wzdłuż jezdni.
    Pachołki porozstawiane nieregularnie, kto jeździ tamtedy nocą to wie.
    Odruchowo przyhamowałem wg zasady- nie widzisz - nie jedź! A ten
    znów snopem świateł ze swoich reflektórw! W końcu aby go nie prowokować
    i nie używać hamulca zwolniłem silnikiem i jechałem tak
    ok. 50 km/h licząc że nawet w razie oślepienia wyjdę cało gdyby coś się
    stało.
    A tenże "kierowca" po skończeniu odcinka wyprzedził mnie po to,
    aby zajechać mi drogę i wepchnąć z pobocza w krzaki.
    Prędkości po zmianie pasa ruchu były niewielkie,
    byłem na to zajechanie przygotowany i stanąlem,
    szcześliwie nic się nie stało.
    W życiu nie miałem jeszcze takiej sytuacji, fakt jeżdżę niewiele.
    Jak sobie z takim huligaństwem na drodze radzić?
    Nie dość, że sama droga bardzo jest męcząca, to jeszcze
    to celowe oślepianie i niemalże siedzenie na zderzaku.
    Nie ma możliwości zjazdu na bok, w myśl zasady
    aby przepuścić świra, niech sobie jedzie oby nie zabijał innych
    przy okazji. Niestety, trzeba jechać, póki nie zjedzie się
    na kawałek drogi albo nieremontowanej, albo po remoncie.
    Co Wy byście zrobili w takiej sytuacji??
    T.

  • 2. Data: 2011-06-21 15:59:30
    Temat: Re: celowe oślepianie w nocy-co Wy byście zrobili?
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 21/06/2011 14:54, Tomek wrote:
> [...]
    > na kawałek drogi albo nieremontowanej, albo po remoncie.
    > Co Wy byście zrobili w takiej sytuacji??

    Spisali numery i zadzwonili na policję?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 3. Data: 2011-06-21 15:59:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomek

    > Pomiędzy Rawą a Mszczonowem, na remontowanym odcinku "gierkówki" ok. 1 w
    > nocy kierowca TIR-a jadącego za mną (przy prędkości GPS 63 km/h na
    > ograniczeniu do 70)

    Po co jedziesz 63/70? Złośliwie?

  • 4. Data: 2011-06-21 16:03:44
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 21/06/2011 14:59, to wrote:
    > begin Tomek

    > Po co jedziesz 63/70? Złośliwie?

    Też często jeżdżę poniżej bo mam ochotę, bo mi się nie spieszy, bo
    ciemno i pada, bo dziecko zasnęłó, bo mam ochotę, bo jestem zmęczony.
    Będziesz mnie spychać w krzaki z tego powodu?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 5. Data: 2011-06-21 16:11:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-21 16:03, kamil pisze:

    > Też często jeżdżę poniżej bo mam ochotę, bo mi się nie spieszy,
    > bo ciemno i pada, bo dziecko zasnęłó, bo mam ochotę, bo jestem
    > zmęczony. Będziesz mnie spychać w krzaki z tego powodu?

    Rajcuje cie to zwłaszcza na zwężkach ?

    Wiesz, że będziesz ewidentnym zawalidrogą a wpierdalasz się na
    remontowaną DK ???? Chcesz jechać 15/70 - jedź kurwa
    "osiedlowymi" uliczkami. Na dystansie który opisujesz da się to
    zrobić i nie będziesz spowalniał połowy kraju.

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 6. Data: 2011-06-21 16:11:47
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > Też często jeżdżę poniżej bo mam ochotę, bo mi się nie spieszy, bo
    > ciemno i pada, bo dziecko zasnęłó, bo mam ochotę, bo jestem zmęczony.
    > Będziesz mnie spychać w krzaki z tego powodu?

    Ja nie będę ale pamiętaj że nie jesteś sam - jaśnie panie - na drodze.
    Są też inni. A celowa jazda PONIŻEJ ograniczenia (na odcinku gdzie nie
    można wyprzedzać) "bo tak mi się chce" jest qrestwem i egoizmem w
    czystej postaci.
    Rozumiem, że kogoś mogą umiejętności przerastać i nie potrafi jechać
    szybciej (dziadki itp) ale ty, sam przyznałeś jedziesz tak bo masz ochotę.

    nie pozdrawiam
    mario

  • 7. Data: 2011-06-21 16:12:40
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 15:54:04 +0200, Tomek napisał(a):

    > Co Wy byście zrobili w takiej sytuacji??

    Ja bym z całej siły dał w heble i kazał napisać sobie oświadczenie, że mi
    wjechał. O ile bym przeżył :-)

    A tak serio: na debili nie ma rady. Mi się w sobotę uwiesił na zderzaku
    jakiś VW transporter na obwodnicy Świecia. Dotknąłem lekko hamulca by się
    pozbyć natręta, to pyszczył coś na CB, ale odstęp trzymał już
    rozsądniejszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemysław Bernat, Gdynia

  • 8. Data: 2011-06-21 16:18:06
    Od: "marek" <k...@o...bn>

> [...]
    > też inni. A celowa jazda PONIŻEJ ograniczenia (na odcinku gdzie nie można
    > wyprzedzać) "bo tak mi się chce" jest qrestwem i egoizmem w czystej

    he he. na tej grupie zdecydowana wiekszosc to typowe polskie przyglupy. nie
    dziwi mnie ze w rzadzie siedza podobni i kraj jest jaki jest.

  • 9. Data: 2011-06-21 16:18:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kamil

    > Też często jeżdżę poniżej bo mam ochotę, bo mi się nie spieszy, bo
    > ciemno i pada, bo dziecko zasnęłó, bo mam ochotę, bo jestem zmęczony.
    > Będziesz mnie spychać w krzaki z tego powodu?

    Spychał oczywiście nikogo nie będę, co nie zmienia faktu, że w tej
    opowieści jak dla mnie jeden jest wart drugiego, tylko przejawy
    frustracji wyglądają nieco inaczej.

  • 10. Data: 2011-06-21 16:19:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomek

    > Ograniczenie DO 70 km/h mówi wyraźnie o takiej maksymalnej prędkości w
    > razie braku czynników utrudniających jazdę. Jednym z czynników jest
    > jazda w
    > porze od zmierzu do świtu,co mówią przepisy. Jak ktoś jedzie nocą tą
    > trasą to wie, że . można być autentycznie zmęczonym po 60 km jazdy w
    > tych remontowanych odcinkach i te 63 km/h to wcale nie jest tak mało jak
    > na te warunki.

    Może już pora odłozyć kluczyki do szuflady, skoro 70 km/h w aucie
    osobowym Cię przerasta? Albo odwiedzić okulistę, skoro w nocy źle widzisz?