  • Data: 2010-02-25 10:36:49
    Temat: Re: c4 grand picasso - parę pytań lamera
    Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    news:hm42am$b2$1@inews.gazeta.pl...

    > Waldek Ci juz napisal - wg testow ADAC jest ten model na 1 miejscu pod
    > wzgledem bezawaryjnosci.
    >
    > Wiecej tu:
    > http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/
    viewtopic.php?topic_id=26693&forum=56
    > a potem szukaj tu:
    > http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/
    viewforum.php?forum=56

    > --
    > pozdr
    > Adam (AL)
    > TG

    No właśnie to nie takie proste.
    Testy ADACA nie są dla mnie do końca wiarygodne - wiadomo jak to z tymi
    testami jest ;-)

    Jak patrzę w Internet na różne fora - to widzę np. bardzo dużo opinii dot.
    innych samochodów, np. VW tourana - gdzie podawany jest przebieg rzędu
    120-150 i więcej kkm. Opinie są różne - ale przynajmniej są i dowodzą co
    najmniej tego, że tymi autami sporo ludzi wyrabia takie kilometry i jakoś
    jeździ. Natomiast jak szukam opinii o C4 Picasso - to jest ich mało, a
    praktycznie nie ma ŻADNYCH od osób, które mają auta z przebiegiem > 100-120
    kkm. A przecież takie auta chyba nie rozpadają się na atomomy po 100 kkm i
    muszą być gdzieś na rynku ;-)

    Co do złomu -mniej boję się problemów mechanicznych, bo to zwykle "tylko"
    pieniądze - rzadko zdarzy się usterka mechaniczna, której nie można było
    przewidzieć ciut wcześniej i która totalnie unieruchomi Cię w trasie.
    Natomiast z elektroniką bywa tak, że jak się zwali, to stajesz i kaplica -
    zostaje laweta. I to jest dla mnie główne pytanie - na ile w starszych
    autach, z większym przebiegiem, ta podstawowa elektronika się nie sypie. Nie
    mówię tutaj o pierdołach - tylko o takich awariach, które potrafią
    unieruchamiać samochód.

    Ja wiem -akurat w przypadku elektroniki przebieg nie powiniem mieć większego
    znaczenia, bardziej wiek (np. wpływ zim i polskiej soli na styki) - ale to
    się zwykle jakoś tam wiąże jedno z drugim.

    Wszystko zaś wiąże się z tym, że przymierzam się do zakupu C4 GRAND, ok.
    2007 i ok. 60-80 kkm, i chciałbym z 50 kkm jeszcze nim zrobić bez
    niespodzianek typu postój na drodze. Alternatywą jest VW touran - ale jak
    wielu pisze - to małżeństwo z rozsądku. Jak to auto wezmę, to mogę go
    doceniać, ale nigdy go nie polubię, a z C4 miałem trochę do czynienia i
    choruję na niego ;-)

    Z drugiej strony nie mogę sobie pozwolić na auto, które mi stanie na drodze,
    albo będzie miało częste przestoje na warsztacie - ot i dylemat :-(

    I nie mówcie mi o innych modelach - bo temat mam przemyślany i w grę (z
    różnych względów o których tu nie chcę pisać, bo szkoda miejsca) w grę
    wchodzą tylko te dwa modele

    LM