  • Data: 2010-02-25 12:28:34
    Temat: Re: c4 grand picasso - parę pytań lamera
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 11:03:07 +0100, LM napisał(a):

    > No tak - ale np. VW Touran jest w sumie jeszcze droższy - a takich z
    > przebiegiem rzędu 150 kkm jest w podaży i na forach od groma. I to te same
    > roczniki np. 2007 r touran z przebiegiem ~150 kkm - wszędzie pełno na
    > forach i w ogłoszeniach właścicieli takich aut. A z Cytryną cisza :-(
    > Czy wynika to z tego, że Niemcy kupują swoje - więc jest duża podaż
    > używanych?

    Nie, to wynika z tego, że u tych co wożą masowo przystanki z rejchu wciąż
    obowiązuje kult niemieckiego, a przed logiem VW co wieczór walą niemca po
    hełmie aż do zaniku tętna.
    I z tego, że "ałdi czy folcfagen w tedeiku" wciąż jest wyznacznikiem czegoś
    tam w tym kraju.

    > Ale Francuzi też kupują swoje - a podaży jakoś nie ma...

    bo dalej, czyli drożej. No i nie "w tedeiku"... widziałeś tego szpeca od
    volvo jaką miał schizę na samo słowo "dwumasa"

    > No tak - ale dostawczaki nie są tak naszpikowane elektroniką - a właśnie ta
    > elektronika mnie martwi, bo ona jest nieprzewidywalna i może Ci totalnie
    > unieruchomić auto NAGLE...

    Bład. Stare Berlingo i Xsara Picasso z identycznymi silnikami mają
    IDENTYCZNĄ elektronikę. Komputer od zegarów to zupełnie oddzielna bajka,
    oddzielne urządzenie i on ci nie unieruchomi auta.

    Dokładnie to samo jest z nowym Picasso i nowym Berlingo.

    > Najchętniej bym kupił tego C4 w takim dizajnie jak jest, ale obciętego z
    > większości elektroniki - mogłyby zostać atrapy ;-)

    patrz wyżej - twoje obawy wynikają z niewiedzy.
    Zresztą - słynne problemy z elektroniką w pierwszej generacji C5 wynikały z
    zamakania złącza rdzennie francuskiego komputera firmy Siemens robionego w
    rdzennie francuskim Meksyku. Skąd wiesz, że nie będzie czegoś takiego w
    innym aucie?
    A może od razu kupisz legendarnie niezawodną Toyotę??? <ROTFL>

    Francuzy zrobiły sobie taką opinię, bo pierwsze miały tyle elektroniki,
    więc pierwsze zaczęły mieć z tym problemy. XM z 1991 roku ma w dobrej
    wersji więcej elektroniki niż passat z 2001 roku. Passat z 91 roku miał
    wciąż centralny na wężyki ze sprężonym powietrzem OIDP a z elektroniki to
    kierunowskazy. Jak niemcy włożyli tyle samo elektroniki, zaczęli mieć takie
    same problemy, albo i gorsze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel