-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Deflegmator <w...@...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: bulgot amerykańskiego v8
Date: Wed, 29 May 2013 10:10:30 +0200 (CEST)
Organization: news.atman.pl
Lines: 92
Message-ID: <ko4d5p$cap$1@node1.news.atman.pl>
References: <ko283t$r83$1@node2.news.atman.pl>
<51a4baa8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
<ko2ge3$4e7$1@node2.news.atman.pl>
<51a4d6e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
<51a4e462$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
<51a53958$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: user-164-127-163-254.play-internet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: node1.news.atman.pl 1369815038 12633 164.127.163.254 (29 May 2013 08:10:38
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 May 2013 08:10:38 +0000 (UTC)
X-Newsreader: PiaoHong NewsGroups Reader 1.30
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493620
[ ukryj nagłówki ]tá´ Wrote in message:
> J.F wrote:
>
>>>Przecież spalanie to w zasadzie wyznacznik dopracowania konstrukcji --
>>>bo
>>>mówi o jej efektywności. To nie problem odlać z żeliwa 7 litrów o mocy
>>>ok. 200 KM, które wytrzyma wieki. Tylko co w tym silniku jest godnego
>>>podziwu czy choćby dobrego?
>>
>> Dobrze prawisz, zakladając ze kryterium waznym dla klienta jest
>> spalanie.
>
> Ja mówię bardziej o kryterium obiektywnym -- nie ma nic interesującego w
> wielkim, ciężkim, paliwożernym silniku z kiepskim osprzętem.
Wiesz, nawet w Ameryce czasy się zmieniają. Nie wiem, jaki osprzet
masz na myśli ale na pewno nie ten z np. najnowszych cadillacow.
Przecież to chyba najbardziej skomputeryzowane auta na świecie.
Zarzucanie im, ze używają technologii z czasów wojny secesyjnej
to nieporozumienie jakieś.
>> Owszem. A pamietasz potem Marchla ? Silnik R4 to nie jest to co
>> Amerykanin lubi, a przynajmniej lubial, bo ma za malo przyspieszenia. A
>> dalej sie okazuje ze ze takie europejskie 2.8 V6 24V pali prawie tyle
>> samo co chamskie amerykanskie 3.8 V6.
>
> Przecież te amerykańskie silniki wcale nie są takie mocne. Te klasyczne
> jadą tylko na niskich obrotach i palą mnóstwo paliwa. Nic ciekawego. Te
> nowsze są jeszcze w miarę sensowne, bo w końcu odkryli, że wałki można
> umieścić w głowicy i dotarli do jakichś wzorów do liczenia dolotu i
> wydechu, ale te stare V8 nieraz potrafiły nie osiągać nawet głupich 200
> KM pomimo swojej monstrualnej pojemności. A stare V6 to w ogóle tragedia.
>
Nie masz pojęcia skąd to się wzięło. To nie z powodu nieudolności
amerykańskich konstruktorów przecież. :-) W drugiej połowie lat
60-tych silniki osiągały bardzo wielkie moce. Auto dla zwykłego
Smitha potrafiło mieć 400 koni i nikogo to nie dziwiło. Potem
jednak zdarzyły się dwie rzeczy. Po pierwsze nastał kryzys
paliwowy, po drugie - wprowadzono bardzo restrykcyjne normy
czystości spalania. Odpowiedź koncernów była dwojaka. Albo
próbowano downsizeingu, co na warunki amerykańskie nie było
fajnym pomysłem (druga generacja mustangow ze smiesznymi
4-cylindrowymi silniczkami do tej pory uważana jest za klęskę),
albo odprezano wielkie silniki. To dlatego silnik 7.4 w lincolnie
continentalu z końca lat siedemdziesiątych ma 150 KM. :-) A nie
dlatego, ze naród wysylajacy ludzi na księżyc nie potrafił
stworzyć silnika, który wyciąga więcej niż 20 koni z litra. :-)
Poza tym te wielkie, niewysilone silniki z łatwością dają się
podkreślać do wielkich mocy, co im zresztą nieszczególnie
szkodzi. Toż to kraj dragsterow z silnikami o mocach
przekraczających grubo 1000 KM. To jest kwestia amerykańskiej
filozofii tworzenia silnika i motoryzacji w ogóle, a nie
zacofania technologicznego.
--
Deflegmator
----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.13 10:36 komar
- 29.05.13 11:19 tá´Ź
- 29.05.13 11:53 tá´Ź
- 29.05.13 11:58 Deflegmator
- 29.05.13 12:07 Deflegmator
- 29.05.13 12:37 Maciek
- 29.05.13 12:59 tá´Ź
- 29.05.13 13:04 tá´Ź
- 29.05.13 13:05 tá´Ź
- 29.05.13 13:08 Maciek
- 29.05.13 13:17 Deflegmator
- 29.05.13 13:29 RadoslawF
- 29.05.13 13:49 Deflegmator
- 29.05.13 13:56 Ergie
- 29.05.13 14:16 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=