eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybulgot amerykańskiego v8Re: bulgot amerykańskiego v8
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Deflegmator <w...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: bulgot amerykańskiego v8
    Date: Wed, 29 May 2013 10:10:30 +0200 (CEST)
    Organization: news.atman.pl
    Lines: 92
    Message-ID: <ko4d5p$cap$1@node1.news.atman.pl>
    References: <ko283t$r83$1@node2.news.atman.pl>
    <51a4baa8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <ko2ge3$4e7$1@node2.news.atman.pl>
    <51a4d6e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
    <51a4e462$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    <51a53958$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-164-127-163-254.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1369815038 12633 164.127.163.254 (29 May 2013 08:10:38
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 May 2013 08:10:38 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: PiaoHong NewsGroups Reader 1.30
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493620
    [ ukryj nagłówki ]

    tᴏ Wrote in message:
    > J.F wrote:
    >
    >>>Przecież spalanie to w zasadzie wyznacznik dopracowania konstrukcji --
    >>>bo
    >>>mówi o jej efektywności. To nie problem odlać z żeliwa 7 litrów o mocy
    >>>ok. 200 KM, które wytrzyma wieki. Tylko co w tym silniku jest godnego
    >>>podziwu czy choćby dobrego?
    >>
    >> Dobrze prawisz, zakladając ze kryterium waznym dla klienta jest
    >> spalanie.
    >
    > Ja mówię bardziej o kryterium obiektywnym -- nie ma nic interesującego w
    > wielkim, ciężkim, paliwożernym silniku z kiepskim osprzętem.


    Wiesz, nawet w Ameryce czasy się zmieniają. Nie wiem, jaki osprzet
    masz na myśli ale na pewno nie ten z np. najnowszych cadillacow.
    Przecież to chyba najbardziej skomputeryzowane auta na świecie.
    Zarzucanie im, ze używają technologii z czasów wojny secesyjnej
    to nieporozumienie jakieś.




    >> Owszem. A pamietasz potem Marchla ? Silnik R4 to nie jest to co
    >> Amerykanin lubi, a przynajmniej lubial, bo ma za malo przyspieszenia. A
    >> dalej sie okazuje ze ze takie europejskie 2.8 V6 24V pali prawie tyle
    >> samo co chamskie amerykanskie 3.8 V6.
    >
    > Przecież te amerykańskie silniki wcale nie są takie mocne. Te klasyczne
    > jadą tylko na niskich obrotach i palą mnóstwo paliwa. Nic ciekawego. Te
    > nowsze są jeszcze w miarę sensowne, bo w końcu odkryli, że wałki można
    > umieścić w głowicy i dotarli do jakichś wzorów do liczenia dolotu i
    > wydechu, ale te stare V8 nieraz potrafiły nie osiągać nawet głupich 200
    > KM pomimo swojej monstrualnej pojemności. A stare V6 to w ogóle tragedia.
    >


    Nie masz pojęcia skąd to się wzięło. To nie z powodu nieudolności
    amerykańskich konstruktorów przecież. :-) W drugiej połowie lat
    60-tych silniki osiągały bardzo wielkie moce. Auto dla zwykłego
    Smitha potrafiło mieć 400 koni i nikogo to nie dziwiło. Potem
    jednak zdarzyły się dwie rzeczy. Po pierwsze nastał kryzys
    paliwowy, po drugie - wprowadzono bardzo restrykcyjne normy
    czystości spalania. Odpowiedź koncernów była dwojaka. Albo
    próbowano downsizeingu, co na warunki amerykańskie nie było
    fajnym pomysłem (druga generacja mustangow ze smiesznymi
    4-cylindrowymi silniczkami do tej pory uważana jest za klęskę),
    albo odprezano wielkie silniki. To dlatego silnik 7.4 w lincolnie
    continentalu z końca lat siedemdziesiątych ma 150 KM. :-) A nie
    dlatego, ze naród wysylajacy ludzi na księżyc nie potrafił
    stworzyć silnika, który wyciąga więcej niż 20 koni z litra. :-)
    Poza tym te wielkie, niewysilone silniki z łatwością dają się
    podkreślać do wielkich mocy, co im zresztą nieszczególnie
    szkodzi. Toż to kraj dragsterow z silnikami o mocach
    przekraczających grubo 1000 KM. To jest kwestia amerykańskiej
    filozofii tworzenia silnika i motoryzacji w ogóle, a nie
    zacofania technologicznego.



    --
    Deflegmator



    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: