eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybulgot amerykańskiego v8Re: bulgot amerykańskiego v8
  • Data: 2013-05-29 13:04:24
    Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
    Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Deflegmator wrote:

    > Wiesz, nawet w Ameryce czasy się zmieniają. Nie wiem, jaki osprzet
    > masz na myśli ale na pewno nie ten z np. najnowszych cadillacow.
    > Przecież to chyba najbardziej skomputeryzowane auta na świecie.
    > Zarzucanie im, ze używają technologii z czasów wojny secesyjnej to
    > nieporozumienie jakieś.

    Mam na myśli dolot i wydech, a co do najnowszych aut, to są już na
    poziomie konstrukcji europejskich sprzed 20 lat, więc zaczyna być coraz
    lepiej.

    > Nie masz pojęcia skąd to się wzięło. To nie z powodu nieudolności
    > amerykańskich konstruktorów przecież. :-) W drugiej połowie lat 60-tych
    > silniki osiągały bardzo wielkie moce. Auto dla zwykłego Smitha
    > potrafiło mieć 400 koni i nikogo to nie dziwiło. Potem jednak zdarzyły
    > się dwie rzeczy. Po pierwsze nastał kryzys paliwowy, po drugie -
    > wprowadzono bardzo restrykcyjne normy czystości spalania. Odpowiedź
    > koncernów była dwojaka. Albo próbowano downsizeingu, co na warunki
    > amerykańskie nie było fajnym pomysłem (druga generacja mustangow ze
    > smiesznymi 4-cylindrowymi silniczkami do tej pory uważana jest za
    > klęskę), albo odprezano wielkie silniki. To dlatego silnik 7.4 w
    > lincolnie continentalu z końca lat siedemdziesiątych ma 150 KM. :-)

    Wiem o tym doskonale, to był jeden z powodów dla których powstawały takie
    absurdalne konstrukcje i nie chodziło tylko o odprężanie. Drugi był taki,
    że tak było taniej, bo łatwiej zepsuć przyzwoity (jak na tamte czasy)
    silnik i produkować go kolejne 30 lat niż zaprojektować coś nowego. Skoro
    im się to opłacało, to się nie dziwię, ale nic godnego podziwu tu nie
    widzę.

    > A
    > nie dlatego, ze naród wysylajacy ludzi na księżyc nie potrafił stworzyć
    > silnika, który wyciąga więcej niż 20 koni z litra. :-) Poza tym te
    > wielkie, niewysilone silniki z łatwością dają się podkreślać do
    > wielkich mocy, co im zresztą nieszczególnie szkodzi. Toż to kraj
    > dragsterow z silnikami o mocach przekraczających grubo 1000 KM. To jest
    > kwestia amerykańskiej filozofii tworzenia silnika i motoryzacji w
    > ogóle, a nie zacofania technologicznego.

    Czy potrafi, czy nie, to mniejsza o to, ważne co powstaje. A jeszcze 10
    lat temu (a moze i teraz?) popularne tam były auta z wałkami w bloku,
    resorami piórowymi i małymi tarczkami z przodu.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: