-
Data: 2013-05-29 13:04:24
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Deflegmator wrote:
> Wiesz, nawet w Ameryce czasy się zmieniają. Nie wiem, jaki osprzet
> masz na myśli ale na pewno nie ten z np. najnowszych cadillacow.
> Przecież to chyba najbardziej skomputeryzowane auta na świecie.
> Zarzucanie im, ze używają technologii z czasów wojny secesyjnej to
> nieporozumienie jakieś.
Mam na myśli dolot i wydech, a co do najnowszych aut, to są już na
poziomie konstrukcji europejskich sprzed 20 lat, więc zaczyna być coraz
lepiej.
> Nie masz pojęcia skąd to się wzięło. To nie z powodu nieudolności
> amerykańskich konstruktorów przecież. :-) W drugiej połowie lat 60-tych
> silniki osiągały bardzo wielkie moce. Auto dla zwykłego Smitha
> potrafiło mieć 400 koni i nikogo to nie dziwiło. Potem jednak zdarzyły
> się dwie rzeczy. Po pierwsze nastał kryzys paliwowy, po drugie -
> wprowadzono bardzo restrykcyjne normy czystości spalania. Odpowiedź
> koncernów była dwojaka. Albo próbowano downsizeingu, co na warunki
> amerykańskie nie było fajnym pomysłem (druga generacja mustangow ze
> smiesznymi 4-cylindrowymi silniczkami do tej pory uważana jest za
> klęskę), albo odprezano wielkie silniki. To dlatego silnik 7.4 w
> lincolnie continentalu z końca lat siedemdziesiątych ma 150 KM. :-)
Wiem o tym doskonale, to był jeden z powodów dla których powstawały takie
absurdalne konstrukcje i nie chodziło tylko o odprężanie. Drugi był taki,
że tak było taniej, bo łatwiej zepsuć przyzwoity (jak na tamte czasy)
silnik i produkować go kolejne 30 lat niż zaprojektować coś nowego. Skoro
im się to opłacało, to się nie dziwię, ale nic godnego podziwu tu nie
widzę.
> A
> nie dlatego, ze naród wysylajacy ludzi na księżyc nie potrafił stworzyć
> silnika, który wyciąga więcej niż 20 koni z litra. :-) Poza tym te
> wielkie, niewysilone silniki z łatwością dają się podkreślać do
> wielkich mocy, co im zresztą nieszczególnie szkodzi. Toż to kraj
> dragsterow z silnikami o mocach przekraczających grubo 1000 KM. To jest
> kwestia amerykańskiej filozofii tworzenia silnika i motoryzacji w
> ogóle, a nie zacofania technologicznego.
Czy potrafi, czy nie, to mniejsza o to, ważne co powstaje. A jeszcze 10
lat temu (a moze i teraz?) popularne tam były auta z wałkami w bloku,
resorami piórowymi i małymi tarczkami z przodu.
--
ss??q s? ??u??ou??
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.13 13:05 tá´Ź
- 29.05.13 13:08 Maciek
- 29.05.13 13:17 Deflegmator
- 29.05.13 13:29 RadoslawF
- 29.05.13 13:49 Deflegmator
- 29.05.13 13:56 Ergie
- 29.05.13 14:16 tá´Ź
- 29.05.13 14:35 Deflegmator
- 29.05.13 15:58 tá´Ź
- 29.05.13 16:39 tá´Ź
- 29.05.13 17:06 Deflegmator
- 29.05.13 17:20 Deflegmator
- 29.05.13 17:37 tá´Ź
- 29.05.13 17:39 tá´Ź
- 29.05.13 20:28 Deflegmator
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=