  • 21. Data: 2012-07-18 13:37:32
    Temat: Re: budżetowy składak - co wybrać?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    s...@N...gazeta.pl nabazgrał(a):

    > Czytałem, że Chiefteki polecane są jedynie z konkretnych serii.

    Chcesz dobt kup OCZ, Zalmana .. reszta to loteria i można jedynie mieć
    nadzieję że nie padnie za wcześnie, oczywiście z tego też można wybrać
    bardziej awaryjne i mniej. Ja tam do tej pory jakoś ufam Chieftecowi.

    > A co sądzisz/sądzicie o takim Taganie TG400-U33II?
    > http://goo.gl/2YwPA

    Fajne tylko że bardzo awaryjne w okolicach 2 lat od zakupu.

  • 22. Data: 2012-07-18 13:38:48
    Od: "Roman" <r...@S...pl>

> [...]
    > topik
    > - nawet gdy ma o rząd większy prąd zadziałania. Więc te topiki w
    > mieszkaniu
    > nigdy nie mają szans zadziałać w razie zwarcia. I teraz cały szkopuł w
    > tym, że
    > przełączając wajchę w takim automacie zawsze go palcem sekundę siłą rzeczy
    > przytrzymujemy. No i w tej właśnie chwili dokonała się reszta zniszczenia.
    > bezpieczniku zrobiło się jasno od iskier, wyskoczył znowu, ale mój paluch
    > na
    > 0.5s go podtrzymał i być może tedy zasilacz wszystko zniszczył.

    Przy takim stanie instalacji elektrycznej to raczej ciesz się że wszyscy w
    domu są cali, drutowanie bezpieczników gwoździem to nie najlepszy pomysł.

  • 23. Data: 2012-07-19 09:10:07
    Od: b0ni <b...@c...pl>

    Dnia 18.07.2012 Chris <s...@s...net> napisał/a:

    > Zniszczył go prąd z sieci a nie zasilacz ... zwarcie w zasilaczu nie
    > generuje sam prądu który potem w cudowny sposób jest transportowany do
    > reszty komputera :)

    Ale czy to na prawdę tak trudno zrozumieć?
    W kondensatorach wejściowych wejściowych (o pojemności do kilkuset do
    kilku tysięcy mikrofaradów) jest zgromadzona całkiem spora ilość
    energii zupełnie wystarczająca do wywalenia w kosmos całej elektroniki
    w komputerze. Napięcie na tych kondensatorach podczas normalnej pracy
    to ponad 300V (230 * 1.4242). Znając to napięcie oraz łączną pojemność
    kondensatorów łatwo obliczyć sobie jaki to ładunek.
    Poza tym podczas podłączania do sieci zasilacza słychać wyraźnie
    iskrzenie na stykach - to właśnie efekt ładowania tych kondensatorów.
    Jeżeli w stanach awaryjnych pada sterowanie przetwornicą, to napięcia
    wyjściowe przestają być kontrolowane i utrzymywane w dopuszczalnych
    granicach (czyli równie dobrze mogą opadać, ale mogą też kilkukrotnie
    wzrosnąć). Nawet jeżeli napięcie wejściowe zostanie odłączone przez
    jakieś zabezpieczenie to i tak praca zasilacza jest podtrzymywana
    właśnie przez kondensatory wejściowe, bo przecież musi upłynąć jakiś
    czas potrzebny do ich rozładowania. Wtedy właśnie najczęściej dochodzi
    do "tragedii" czyli uszkodzenia elektroniki podłączonej do zasilacza.

    --
    tu wszystko się kończy i zaczyna
    Gdańsk Sopot Gdynia

  • 24. Data: 2012-07-19 10:18:17
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Roman <r...@S...pl> napisał(a):

    > Przy takim stanie instalacji elektrycznej to raczej ciesz się że wszyscy w
    > domu są cali, drutowanie bezpieczników gwoździem to nie najlepszy pomysł.

    Bezpieczniki topikowe oryginalne - sam kupiłem i wkręciłem - kto przy zdrowych
    zmysłach
    drutuje bezpiecznik za 2zł? A ten automat w piwnicy nie wiem kto wsadził. Mam go
    tylko
    ja - pozostałe bezpieczniki na tablicy to staromodne 'korki'. Musiało tak być już od
    początku - choć dowiedziałem się o tym dopiero niedawno. Pewnie zrobił to elektryk z
    uprawnieniami :) bez którego podobno wszyscy w domu zginą rażeni prądem. (to tak
    &#224;
    propos dyskusji z p.m.b o samodzielnym wykonawstwie instalacji).

    PZDR
    Shaman

  • 25. Data: 2012-07-19 15:16:14
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "shaman" napisał:

    > Zacząłem szukać z tego poziomu który miałem (MS-7207 + Athlon 64 3200+
    S939)

    Trzymaj się z daleka od AMD. Już dawno odpadli z konkurencji. Był jakiś
    czas, że wygrywali wydajnością, ale zawsze ich procesor był prądożerny i
    awaryjny.

    Remek

  • 26. Data: 2012-07-19 15:19:26
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik " shaman" napisał:

    > dlaczego wszyscy mówią dokładnie o tym ASRocku? Ma jakąś przewagę nad
    innymi
    > płytami na H61? Na morele jest MSI H61M-P31(G3) za 184PLN. Zdaje się, że
    > jest nowszy revision tego chipsetu. Może być taka płyta czy może gorsza od
    > tego ASRocka?

    Bo MSI to synonim badziewia. Kontakt zerowy. Sterowniki, czy instrukcja to
    droga przez mękę. Asrock to przyzwoita firma.

    Remek

  • 27. Data: 2012-07-19 15:31:42
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Remek nabazgrał(a):

    > S939)
    > Trzymaj się z daleka od AMD. Już dawno odpadli z konkurencji. Był jakiś
    > czas, że wygrywali wydajnością, ale zawsze ich procesor był prądożerny i
    > awaryjny.

    A w Ameryce biją murzynów ....

  • 28. Data: 2012-07-19 15:32:18
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Remek nabazgrał(a):

    > innymi
    > Bo MSI to synonim badziewia. Kontakt zerowy. Sterowniki, czy instrukcja to
    > droga przez mękę. Asrock to przyzwoita firma.

    Znawca tematu ... hahahahahaah nie ma to jak dobry kawał na koniec dnia
    :)

  • 29. Data: 2012-07-19 16:15:12
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-07-19 15:32, Chris pisze:
    > Remek nabazgrał(a):

    > Znawca tematu ... hahahahahaah nie ma to jak dobry kawał na koniec
    > dnia :)

    Ma rację, MSI to badziew.Asrock obecnie ma bardzo przyzwoite płyty.
    Twoje porady co do sprzętu są żałosne, zachwalasz gówno którego nikt nie
    kupuje i dodajesz legendy o super hurtowni.

  • 30. Data: 2012-07-19 16:36:15
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/07/2012 15:15, Dawid wrote:

    > Ma rację, MSI to badziew.Asrock obecnie ma bardzo przyzwoite płyty.
    > Twoje porady co do sprzętu są żałosne, zachwalasz gówno którego nikt nie
    > kupuje i dodajesz legendy o super hurtowni.

    Śmiesz wątpić, że Chris jednego dnia składa 2000 serwerów dla CERNu, a
    drugiego przyjmuje pęknięty wyświetlacz w PSP? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net