  • Data: 2009-05-31 21:01:00
    Temat: Re: budka w srodku zadupia :)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "vari" <v...@p...onet.pl> writes:

    > No jak to ?
    > Toż to praktycznie doskonale anonimowe źróło dostępu do sieci.

    Bez sensu.

    > Można np włamać sie na ważny serwer i trop doprowadzi do budki w takim
    > (wcale nie) małym kraiku w Europie centralnej.
    > I co dalej ?
    > Jak ktoś jeszcze zastosuje inne srodki ostrożności to już jest nie do
    > złapania.

    Chyba ze go podpatrzy babcia mieszkajaca naprzeciwko albo inny
    monitoring. Takich rzeczy lepiej nie pozostawiac przypadkom.

    Ale przede wszystkim, to jest ekstremalnie niewygodne. Wlamanie wymaga
    czasem poswiecenia wielu godzin, to bylby masochizm.

    > Nawet nie trzeba ponosić kosztów jak np zmiana MAC adresu WiFi w przypadku
    > korzystania z publicznego accespionta WiFi.

    Latwiej zmieniac np. MAC wifi czy przesiadywac w budce?

    Wlamywacze robia to zupelnie inaczej, typowo wlamuja sie na slabo
    zabezpieczone maszyny, i dalsze operacje prowadza z nich. Takich maszyn
    po drodze mozna miec wiecej dla zwiekszonego bezpieczenstwa. Oczywiscie
    trzeba usunac/poprawic logi itd.

    > Chyba nie powinno się ułatwiać takiej działalnosci, tym bardziej, że żaden
    > legalny użytkownik nie będzie korzystał z 0202122 (w dzisiejszych czsach
    > modemem akustycznym chyba nawet by się nie połączył z takiego zaplutego
    > mikrofonu, tym bardziej że po drugiej stronie ma być numer dostępowy
    > TP*).

    Mysle ze by sie dalo, moze nawet na 1200/75. Tylko po co, to nie wiem.
    Ale o ile teoretycznie jestem w stanie wyobrazic sobie, ze ktos
    potrzebuje tego do legalnych rzeczy, o tyle w przypadku wlaman to jakas
    totalna pomylka.
    --
    Krzysztof Halasa