    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bierna pojemnosciowa
    Date: Tue, 11 Aug 2020 20:07:41 +0200

    On 11/08/2020 19:41, J.F. wrote:
    > Ludzie kupuja, to produkuja :-)
    > A przetwornica ...
    > -waga malo istotna w samochodzie, trafo wystarczajaco lekkie jest,

    Mam lidlową ładowarkę, jest mała i bardzo wygodna bo mozna ją "powiesić
    na kablu byle gdzie".

    > -te z Lidla/Biedronki kosztowaly podobnie ... a wytrzymaja 20 lat ?

    Ta wydzirgana na pająka nie wytrzyma, w końcu urwie te diody od
    wstrząsów, albo umrą śmiercią termiczną.

    > -tu jest regulacja i amperomierz, w Lidlu nie ma (choc byly jakies z LCD)

    Nic gorszego jak regulacja amperów nie wymyślono. Znajomy mechanik nie
    pierniczy się tylko kupił radziecką ładowarkę ze szrotu i wciska z 50A w
    biedny akku. Jest też ustawienie 5A ale mu się nie opłaca tyle czekać...
    jestem przekonany że to ładowarka do czołgów jest, sądząc po rozmiarach
    i obudowie odpornej na przebicie pociskiem...

    > -Lidl ma tylko 3.8A, jak trzeba szybko odpalic, to 10A by sie przydalo,

    Używam tego raz w roku albo i nawet nie. Da się odpalić po paru minutach
    benzyniaka. W zasadzie przeciętnemu Kowalskiemu w sytuacji awaryjnej
    wystarczyła by ładowarka wpinana w gniazdko zapalniczki i zasilana z
    powerbanku od telefonu ... do odpalenia styknie, jak nie odpali to i tak
    trzeba wezwać lawetę.

    Takie ładowarki wysokoprądowe to raczej dla kumatch, ale jak widad autor
    filmu jest średnio kumaty.

    > -lidl rozladowanego akumulatora nie naladuje ... wiec trzeba miec dwa
    > prostowniki,

    Czy ja wiem ... one służa do ładowania a nie do reanimacji akku. Może i
    lepiej że nie ładuje rozładowanych do zera. Delikwentowi może taki się
    np. "wygotować".

    > -teza tego kanalu "lidl/14.4V gestosci elektrolitu nie zrobi" ... hm,
    > potrzebne to ?

    Serio nie robi ;)? Się mi wydawało że gęstość tylko od poziomu
    naładowania zależy.

    > I wychodzi na to, ze fajnej ladowarki w handlu nie ma. Trzeba stary
    > zasilacz od peceta przerabiac :-)

    Nie, jak w cywilizowanych krajach, mieć ubezpieczenie i samochód na
    gwarancji ...

    Klientem tego typu zabawek nie powinien być Kowalski bo skończy się jak
    u sąsiada: ładował akku zawsze aż przestawał już szumieć. Bo "wtedy
    naładowany do końca". Nie, zdecydowanie, nie jest to zabawka dla suwerenów.